Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@15:38:56 GMT

شرمن: تحریم های ضد ایرانی ترامپ بی نتیجه است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۵۱۹

وندی شرمن معاون جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در پیامی توئیتری در واکنش به تمدید نشدن معافیت خریداران نفت ایران، تحریم های واشنگتن را بی نتیجه دانست.

وی نوشت: وقتی اروپا در اوایل دهه 2000 مذاکره با ایران را آغاز کرد، ایران 164 سانتریفیوژ داشت. ایران در سال 2013 پس از آنکه تحریم های تنبیهی که به اقتصاد ایران فشار می آورد تحمیل و اجرایی شد، 19 هزار سانتریفیوژ داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرمن با بیان اینکه تحریم ها تاثیری بر رفتار تهران ندارد، افزود: تحریم ها می توانند انتخاب ها را به عنوان مثال به مذاکره محدود کنند. اما بعید به نظر می رسد که ایران با دونالد ترامپ مذاکره کند. تهران به احتمال زیاد منتظر انتخابات 2020 می ماند. مقاومت اسم رمز این کار است.

عصر روزدوشنبه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با وجود نگرانی جامعه جهانی ازاختلال در بازار نفت، همچون گذشته دراقدامی یکجانبه و در دشمنی دیرینه با جمهوری اسلامی، لغو معافیت از تحریم ها علیه کشورهای خریدار نفت ایران را اعلام کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم های رفع شده توسط این توافق را علیه مردم ایران بازگرداند اما مجبور شد به 8 کشور مشتری نفت ایران معافیت از تحریم ها اعطا کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران جان کری ریاست جمهوری واشنگتن وزیر خارجه شرمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را که موتورهای پهپاد تولید می‌کردند را تحریم کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا