Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:47:39 GMT

انتقال مأموریت تبلیغ «معامله قرن» از بن سلمان به السیسی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۵۲۹

انتقال مأموریت تبلیغ «معامله قرن» از بن سلمان به السیسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، برخی منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند که بنا به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مأموریت تبلیغ طرح «معامله قرن» از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر منتقل شده است.

این منابع گفتند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با درخواست نتانیاهو برای انتقال مأموریت تبلیغ «معامله قرن» از بن سلمان به السیسی موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، قرار است السیسی به تبلیغ طرح مذکور در میان کشورهای عربی به اصطلاح «میانه‌رو» بپردازد و دلیل تغییر ناگهانی این تصمیم آمریکا نیز افشای دست داشتن بن سلمان در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول طی سال گذشته و نیز سرکوب آزادی‌ها در عربستان سعودی است.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه السیسی نیز حتی ابتدایی‌ترین حقوق بشر در مصر را رعایت نمی‌کند اما نتانیاهو گفته است که السیسی به وعده خود برای تأمین امنیت هزاران صهیونیستی که در طول سال به مصر سفر کرده اند، عمل کرده است.

کد خبر 4597712

منبع: مهر

کلیدواژه: معامله قرن محمد بن سلمان عبدالفتاح السیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح

به نقل از شبکه الجزیره، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با «مارک روته» نخست‌وزیر هلند تلفنی گفتگو و تحولات نوار غزه و تلاش برای برقراری آتش‌بس در این منطقه را بررسی کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی در این تماس تلفنی تأکید کرد: هر گونه عملیات نظامی در رفح منجر به پیامد‌های فاجعه‌باری برای وضعیت انسانی در غزه و صلح و امنیت جهانی خواهد شد.

همچنین «محمد مصطفی» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز درباره طرح‌های رژیم صهیونیستی و تهدیدات آن برای تهاجم زمینی به رفح هشدار داد.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز از سفر پنهانی «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) به قاهره با هدف بررسی یورش احتمالی به رفح خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مسوولان مصر در دیدار با این مقامات صهیونیست، از اینکه عملیات رژیم صهیونیستی در رفح به پناهنده شدن ده‌ها هزار فلسطینی به مصر منجر شود، ابراز نگرانی کردند و گفتند که این امر، امنیت مصر را به خطر می‌اندازد.

تحولات میدانی در نوار غزه حکایت از آن دارد که با وجود مخالفت‌های بین‌المللی و تبعات انسانی عملیات نظامی در منطقه پرجمعیت رفح، رژیم صهیونیستی قصد دارد که این عملیات را انجام دهد.

تاکید مقامات آمریکایی بر ایجاد یک اسکله موقت برای دریافت کمک‌های بین‌المللی در مناطق نزدیک به جاده صلاح الدین نیز حکایت از هماهنگی تل آویو و واشنگتن برای بستن گذرگاه‌های موجود در شمال غزه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • معامله انجام شد؛ استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند