Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:24:52 GMT

یک مسئول خراسان شمالی:سرانه ورزش استان حدود نیم متر است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۵۵۹

یک مسئول خراسان شمالی:سرانه ورزش استان حدود نیم متر است

بجنورد- ایرنا- معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: هم اکنون سرانه ورزشی این استان حدود نیم متر است که براساس آمارهای موجود، میانگین کشوری 1.2 متر است.

محمد بروحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بهره برداری از چندین پروژه نیمه تمام که در سال جاری خواهیم داشت این میزان به حدود 63 سانتی متر افزایش می یابد که باز هم از میانگین کشوری بسیار عقب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بروحی گفت: این در حالی است که در کنار بهره برداری از پروژه های نیمه تمام استان و بهبود وضعیت سرانه ورزشی پروژه هایی را نیز در سطح کشور به همین منوال خواهیم داشت که باعث افزایش میانگین سرانه ورزشی کشور می شود.
وی افزود: در این میان سرانه ورزشی برخی شهرستان های استان از قبیل فاروج و مانه و سملقان به دلیل جمعیت کمتری که دارند با میانگین کشوری برابری می کند ولی وضعیت در کل استان چندان مطلوب نیست.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: در یک سال و نیم اخیر تا حدودی وضعیت فضاهای ورزشی استان در برخی رشته ها بهتر شده به طوری که هم اینک با راه اندازی دو زمین چمن مصنوعی و یک زمین چمن طبیعی زیرساخت ها در ورزش فوتبال در تمامی شهرستان ها فراهم شده است.
وی افزود: در برخی رشته ها از قبیل ورزش های رزمی نیز در ماه های اخیر اتفاقات خوبی رخ داده و خانه تخصصی تکواندو تحویل داده شده و خانه ژیمناستیک نیز در دست بهره برداری است.
بروحی گفت: همچنین خانه بوکس نیز در محل سالن شهید صفا راه اندازی شده که همین عوامل باعث شده مشکل کمبود فضا در برخی رشته ها تا حدودی برطرف شود.
وی ابرازامیدواری کرد: با راه اندازی تعدادی از پروژه های نیمه تمام در سال جاری وضعیت ورزش استان و کمبودهای موجود تا حدودی برطرف شود.
در خراسان شمالی 27 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 45 هیات ورزشی فعالیت دارند.
ورزشکاران این استان در رشته های کوراش، جودو، کشتی و سنگنوردی حائز رتبه های برتر کشوری و بین المللی هستند.
ط/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش سرانه ورزشي پروژه خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه ۱۰۰ مراقب سلامت در مدارس استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: سلامت و تندرستی دانش آموزان در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت و در این باره برنامه‌های متعدد پیش بینی شده است.
وی درباره طرح‌های عمرانی در زمینه سلامت دانش آموزان گفت: ۲۱ اتاق بهداشت با اعتبار ۲۱۰ میلیون تومان در دولت سیزدهم در مدارس استان اجرا و تجهیز شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ارائه خدمات اولیه امداد، انجام پایش‌های سلامت و بهداشت و آزمایش‌های غربالگری را از قابلیت‌های اتاق بهداشت مدارس عنوان کرد گفت: اکنون ۳۸ اتاق بهداشت در مدارس خراسان شمالی دایر و در دست بهره برداری است.
اکبری در ادامه با تاکید بر ارتقای زیرساخت‌های ورزش در مدارس استان گفت: نصب کفپوش فضای ورزشی روباز در سه مدرسه دخترانه شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین در حال انجام است.
وی با بیان اینکه برای ساخت هر فضای ورزشی روباز، ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است افزود: ساخت ۱۵ فضای ورزشی روباز دیگر در مدارس دخترانه استان در دست پیگیری است.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • ورزشکاران رشته گلف موفق عمل می‌کنند/ لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت ورزش گلف