Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدعلی موهبتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان در خصوص سیلاب گفت: سیل سیستان  در پی طغیان رودخانه هیرمند که یکی از ۱۲ رودخانه مهم آسیاست و از کوه‌های هندوکش سرچشمه می‌گیرد، رخ داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: افغان‌ها در مسیر این رودخانه تعداد زیادی سدهای ذخیره‌ای و توزیع‌کننده آب ساختند که مهمترین آن یک و نیم میلیارد متر مکعب آب می‌گیرد، لذا  در این فصل که  بارندگی زیاد است آب به سمت پایین دست که ما قرار داریم سرازیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیستان در مسیر پایین دست این سدها قرار دارد، سال‌های بارندگی از پرآبی در عذاب هستیم و سال‌های کم آبی خشکسالی را تجربه می‌کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: جمهوری اسلامی تمهیدات لازم را دیده است و امکانات کنترلی بر سر راه سیلاب قرار داده اما چون شدت بارندگی زیاد است آبی که از سد سرریز کرده باید از یک کانالی عبور کند.

وی افزود: حدود ۲۳ سال پیش کانالی برای عبور سیل تعبیه شد اما چون آبی در کار نبود، این کانال شرایطی پیدا کرده که حیوانات موذی در آن لانه دارند، البته باید بگوییم آنچه که با چشم دیده می‌شد اصلاح شد اما حفره‌های زیرزمینی باعث شده است، دیوارها ریزش کند.

موهبتی درباره راه‌های تخریب شده در مسیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: جاده زابل به شهرستان هیرمند به این جهت در که مسیر آب قرار دارد، تخریب شده است که تمهیدات لازم دیده شده تا پایان روز گذشته ترمیم شود. دو الی سه روستا هم تخلیه شده‌اند و جمعا هشت روستا در مسیر سیل هستند.

وی ادامه داد: مجموعا ۲۹۰ خانوار جابجایی داشتیم که ۱۹۰ خانوار با توجه به شرایطی که داشتند در شهر اسکان داده شده‌اند و نیروهای امدادی در تلاش هستند. خوشبختانه باید بگویم تلفات جانی نداشتیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جاده جمهوری اسلامی سیستان و بلوچستان سیل روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب

 رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب خسارت زیادی به شبکه برق و پست های فوق توزیع برق وارد شده و درحال حاضر شبکه برق ۲۲۸ روستای مناطق مختلف سیل زده بلوچستان قطع است.

به گزارش ایرنا؛ محمد رئیسی شامگاه چهارشنبه در نشست مدیریت بحران که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در فرمانداری کنارک در حال برگزاریست، اظهار داشت: از ابتدای وقوع سیلاب در بلوچستان برق ۴۴۵ روستا دچار خاموشی شد، که با تلاش پرسنل صنعت برق در حال حاضر برق ۲۱۷ روستا پایدار شد.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت وارد شده به پست های فوق توزیع پسابندر، بنت و چاهان این تعداد روستا بی برق هستند که به محض وارد مدار شدن این پست ها برق بیش از ۲۰۰ روستا پایدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نبود مسیر دسترسی‌ و طغیان رودخانه های فصلی از جمله مشکلات مهم جهت اعزام نیروهای عملیاتی و اصلاح شبکه های برق است.

وی افزود: در حال حاضر، ۲۰۲ پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۶ دستگاه ترانسفورماتور از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع برق مناطق سیل زده تا این لحظه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • برق ۳۶۶ روستای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد/ تخریب ۲۷۲ اصله پایه شبکه برق
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • سیل راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستای نیکشهر را مسدود کرد