Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@15:27:18 GMT

افزایش اسکان خانه‌ های بوم گردی در همدان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۷۸۸

افزایش اسکان خانه‌ های بوم گردی در همدان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا زمانی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان بیان کرد:در سال جاری تعداد بازدید کنندگان از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری ۶۶۸ هزار و ۸۶۵ نفر از همدان بوده که در سال ۹۷ این میزان ۵۸۳ هزار و ۱۰۶ نفر بوده که ۱۴.۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همدان از شهری عبوری در مسیر سایر استان‌ها به شهری به عنوان مقصد گردشگری تبدیل می‌شود، تاکید کرد: در سال جاری تعداد ۹هزار و ۱۵۳ نفر در هتل‌ها اقامت داشتند که این میزان در سال گذشته ۸ هزار و ۹۰۷ نفر بوده که افزایش ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی شهرستان همدان عنوان کرد:در سال جاری تعداد ۱۴۶۵ در هتل آپارتمان‌های همدان اقامت داشتند که در سال گذشته این میزان ۱۱۶۳ نفر بوده که رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

زمانی ادامه داد: طرح صیانت در کنار طرح نوروزی و بازرسی از مراکز، اقامتگاه‌ها و مراکز عرضه تغذیه انجام شد که تعداد ۲ هزار و ۴۹۵ مورد بود.

وی با اشاره به بارش ها، گفت: اوج بارش‌ها در ۱۲ و ۱۳ فروردین بود که تاثیر زیادی در جذب گردشگر داشت که علی رغم این موارد آمار‌ها نشان می‌دهد که همدان از اقبال خوبی برخوردار بوده است.

وی تاکید کرد: تبلیغات محیطی و رسانه‌ها به خوبی در حوزه جذب مسافران وارد شدند و غار علیصدر تبلیغات زیادی در  شهر تهران داشت.

معاون عمرانی فرمانداری همدان بیان کرد: از میراث فرهنگی تقاضا داریم در برندسازی سیر همدان تلاش‌های لازم را داشته باشد و همچنین جشنواره‌های بومی و محلی نیز به عنوان یک ظرفیت استان بیشتر پرداخته شود.

انتهای پیام/ب

اماکن بوم گردی همدان پذیرای بیش از ۱۵۰۰ نفر بودند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رضا اخلاص‌مند با اشاره به گزارش بارش‌های استان در سال آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، افزود: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی امسال در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است، درحالی که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی متر گزارش شده بود.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در همدان برابر ۲۹۶ میلی متر است، تأکید کرد: در این زمینه شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان در محدوده مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده و کمترین میزان بارش در محدوده مطالعاتی رزن، قهاوند، حوضه قره چای و ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان گزارش شده است.

اخلاص مند در ادامه از شهروندان به ویژه کشاورزان خواست تا در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • ۲ نشان برنز، سهم کاراته کا‌های جوان استان همدان
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان