Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:00:19 GMT

تشریح مهمترین قوانین کشتی در کلینیک داوری آسیا

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۸۴۵

تشریح مهمترین قوانین کشتی در کلینیک داوری آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدابراهیم امامی داور المپیکی و رئیس کمیسیون داوران کشورمان، مهمترین قوانین مطرح شده در کلینیک داوری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا در کشور چین را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- خطای پا توسط مدافع در کشتی فرنگی، برای اولین مرتبه اخطار و ۲ امتیاز برای حریفش خواهد بود و طبق مقررات جدید قاضی و رئیس تشک همراه این اخطار حرف L ( از کلمه Leg) را برای بخاطر داشتن نحوه خطا، در برگه داوری ثبت می‌کنند و اگر همان کشتی گیر مجدداً بر روی مهاجم مرتکب خطای پا شود دیسکالیفه مسابقه خواهد شد (بازنده از آن مسابقه) و برای دوره‌های بعدی در جدول مسابقات باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- فرار از تشک و یا هرنوع خطایی توسط مدافع بر روی کشتی گیر مهاجم در حالت پل و یا خطر در هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی با اخطار و دو امتیاز برای حریفش و ادامه کشتی نیز در مرکز تشک و در حالت خاک خواهد بود.

۴- در صورتی که کمتر از ۳۰ ثانیه به پایان وقت قانونی یک مسابقه باقی مانده باشد برای مجازات فرار از فن می‌بایست هر سه داور (داور وسط، قاضی و رئیس تشک) هم رای باشند.

۵- در صورتی که مدافع در حالت خاک در حال فرار از فن باشد داور می‌بایست با صدای بلند کلمه Place را به عنوان تذکر به کشتی گیر مدافع بگوید و در صورت عدم توجه به این تذکر و ادامه فرار از فن، کشتی گیر خاطی با اخطار و امتیاز (آزاد با یک امتیاز و فرنگی با دو امتیاز) مجازات خواهد شد و ادامه کشتی نیز در حالت خاک خواهد بود.

۶- وزن کشی روز اول برای هر گروه وزنی در صبح روز مسابقات به مدت ۳۰ دقیقه و در روز دوم که مختص به کشتی گیران فینالیست و کشتی گیران بازنده که در شانس مجدد حضور دارند به مدت ۱۵ دقیقه خواهد بود.

۷- در سه مورد ضربه فنی، کم کاری و اخطارها، رئیس تشک می‌تواند بدون مشورت با داور و قاضی با نشان دادن راکت سفید رأی آنان را مردود کند.

علاوه بر نکات مهم اشاره شده در این کلینیک دو روزه، کلیه قوانین و مقررات داوری با نمایش فیلم‌های آموزشی تهیه شده توسط اتحادیه جهانی کشتی با حضور مدرسین فدراسیون جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 4597754

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی فرنگی قهرمانی آسیا محمد ابراهیم امامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ فوتبال آسیا به دست افغانستان!

به گزارش ورزش سه، تیم ملی هند امروز در دور چهارم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 میزبان افغانستان بود و با نتیجه 2-1 در این دیدار شکست خورد.

در نیمه اول این مسابقه که در ورزشگاه ایندیرا گاندی برگزار می‌شد هند در دقیقه 38 با گل سونیل چتری از روی نقطه پنالتی از حریف خود پیش افتاد تا نیمه اول با برتری یک گله هند به پایان برسد.

در نیمه دوم، رحمت اکبری در دقیقه 70 بازی را برای افغانستان به تساوی کشاند و سپس شریف محمد دو دقیقه مانده به پایان با زدن گل پیروزی از روی نقطه پنالتی تیمش را به پیروزی رساند.

نکته جالب در این مسابقه خشونت بیش از حد هندی‌ها بود که باعث اعلام پنالتی به سود افغانستان و پیروزی تیم میهمان در این دیدار نیز شد. در این دیدار پربرخورد، بازیکنان هندوستان در این بازی 5 کارت زرد و بازیکنان افغانستان نیز دو کارت زرد دریافت کردند.

افغانستان و هند دو کشوری هستند که روابط چندان خوبی با یکدیگر ندارند و این پیروزی از این جهت نیز برای افغان‎ها اهمیت مضاعفی دارد و یکی از مهمترین بردهای تاریخ فوتبال این کشور محسوب می‌شود.

تیم ملی افغانستان با این پیروزی امتیاز خود را به چهار امتیاز رساند و با تفاضل کمتر نسبت به هند در رده سوم جدول گروه A قرار گرفت.

در دیگر مسابقه این گروه، تیم ملی قطر با 9 امتیاز از سه پیروزی متوالی در صدر گروه قرار دارد و امروز به مصاف تیم ملی کویت می‌رود که با سه امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بی‌رحم‌ترین نسخه میثم برای فرار از باخت کافی نبود
  • شجاع خلیل زاده 2 هزار دلار جریمه شد!
  • صعود 6 تیم به دور بعدی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا + عکس
  • شگفتی بزرگ فوتبال آسیا به دست افغانستان!
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!
  • داور دربی، بهترین داور 1403 شد!
  • برگزاری آزمون درجه داوری آسیایی کاراته در کشور ازبکستان
  • لیگ لبنان هم وی ای آر آورد
  • سرهنگ علیه مسئولان فوتبال: خجالت بکشید