Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از 72 درصد از جامعه آماری این نظرسنجی، ساخت این کلیپ ها را عاملی برای زیرسوال رفتن موسیقی اصیل استان می دانستند و حدود 27 درصد نیز اعتقادی به این قضیه نداشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس موسیقی کهگیلویه و بویراحمد اگرچه هویت مستقلی دارد و واجد ظرفیتهای سرشاری است، اما آنگونه که باید در میان موسیقی فولکلور کشور شناخته شده نیست، این موضوع دلایل مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی جغرافیایی و اقتصادی دارد که پرداختن به آن نیازمند فرصت بهتر و بیشتری است اما در طی سالهای گذشته حرکتهایی توسط هنرمندان دغدغه مند عرصه موسیقی شکل گرفته و این موسیقی در حال معرفی خود و ظرفیتهایش است، که قطعا با سرمایه گذاری لازم و البته با تفکیک بین موسیقی اصیل بومی با موسیقی کوچه و بازاری شاهد رشد آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 موسیقی اصیل استان به دلیل در امان ماندن از هجمه های فرهنگ های بیگانه و همچنین صداقت و صفایی که در آن وجود دارد و  نشات گرفته از روح زلال عشیره ای حاکم بر جامعه استانی است، و می تواند حصاری در برابر موسیقی مبتذل و انحراف باشد.

 

هنرمند از هنر برای ارتقای فرهنگی، رشد و تعالی جامعه اش استفاده می کند اما وقتی هنر تبدیل به پیشه و بازاری می شود، سراغ احساس و امیال و به سمت ابتذال پیش می رود و تباهی انسان را نشانه می گیرد و براین اساس هنر در دست هنر پیشگان فروکاسته می شود.

 

موضوعی که در چند سال اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده است و موسیقی اصیل استان توسط برخی از خوانندگان به حاشیه رفته و سبک جدیدی از موسیقی را ارائه می کنند؛ موضوع جدی دیگری که وجود دارد و مسئولان باید حتما پیگیری کنند تولید و انتشار ویدئوکلیپ هایی است که هویت موسیقی اصیل لری استان را نشانه گرفته است و به گفته اهالی این فن، آن را به حاشیه برده و حتی دچار انحراف شده است.

 

این پایگاه خبری با برگزاری یک نظرسنجی از مخاطبین پرسیده بود: آیا ساخت کلیپ های نامناسب لری، اصالت هنری و موسیقی لری استان را زیر سوال می برد؛ که بیش از 72 درصد از جامعه آماری این نظرسنجی، ساخت این کلیپ ها را عاملی برای زیرسوال رفتن موسیقی اصیل استان می دانستند و حدود 27 درصد نیز اعتقادی به این قضیه نداشتند.

 

حال مسئولان فرهنگی استان باید بیش از گذشته به این موضوع ورود پیدا کنند و به دنبال راه حل اساسی برای این مساله باشند که در آینده می تواند تبعات بیشتری برای فرهنگ و موسیقی استان در پی داشته باشد.

 

 

   

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار سی سخت معرفی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، پارسا شعبانی فرماندار شهرستان دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این آئین حضور دارند.
علی‌محمد با بیان اینکه شهر سی‌سخت یکی از شهر‌های گردشگرپذیر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: شهردار این شهر باید همه تلاش و همت خود را در حد و اندازه آوازه شهر سی‌سخت بگذارد.
وی علم و فرهنگ مردم این دیار زبان‌زد عام و خاص است؛ بنابر این شهردار سی‌سخت باید مدیریتی مناسب با این آب و خاک داشته باشد.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سجاد بهرامی شهردار جدد سی‌سخت را فردی باتجربه دانست و گفت: امیدواریم تمام مشکلات و حواشی گذشته شهرداری سی‌سخت با حضور این شهردار جوان به پایان رسد.
روستا با اشاره به اینکه آنچه مسلم است، این است که دامن زدن به حواشی و کار‌های بیهوده هیچ نفعی برای مردم نداردو باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده مشکلات شهری سی‌سخت رفع شود ادامه داد: باید این شهر را بیش از گذشته برای پذیرایی از مهمانان آماده کرد و همچنین رفاه حال مردم را در نظر بگیرید.
شهردار جدید سی‌سخت هم گفت: اهل حزب و جناحی نیستم، هدف من خدمت به مردم است و فقط رضای خدا را در نظر می‌گیرم.
سجاد بهرامی، افزود: سی سخت قلب تپنده استان و نگین کهگیلویه و بویراحمد است که مظلوم واقع‌شده است.

دیگر خبرها

  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • شهردار سی سخت معرفی شد
  • این مرد چگونه در موسیقی ایران رنسانس ایجاد کرد؟
  • آزادی ۱۷۸ زندانی محکومان مالی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد