Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@04:11:20 GMT

خروش سیل مهربانی از هرمزگان به مناطق سیل زده

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۹۴۲

خروش سیل مهربانی از هرمزگان به مناطق سیل زده

   

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از ایرنا، سیل اخیر در کشور و خسارت های آن، اگرچه کام بسیاری از هموطنانمان را تلخ کرد؛ اما خروش سیل کمک های مردم و تداوم آن برای کاستن گوشه ای هر چند کوچک از زخم های مردم سیل زده، لبخند بر لبانمان نشاند و نور امید را در قلب هایمان روشن کرد.
اگرچه در دنیای امروز همه داد از بی تفاوتی و بی مهری بنی بشر نسبت به یکدیگر دارند، هنوز همچون روزگاران گذشته ' بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند چون عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار' در جای جای سرزمینمان ایران عزیزمان جاری و ساری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان مردم سخاوتمند و خونگرم استان هرمزگان در جنوب ایران نیز همچون مردم دیگر نقاط کشورمان برای کمک به مردم مناطق سیل زده از هچ کوششی فروگذار نکردند و همدلی خود را با هموطنان آسیب ‌دیده نشان دادند.
این کمک ها به مناطق سیل زده استانهای گلستان، لرستان، خوزستان واخیرا هم به سیستان وبلوچستان گسیل داده شد وتوانست تا حدی به مشکلات مردم این مناطق الیتام ببخشد.
البته سیل کمک های مردم و سازمانها ونهادهای استان هرمزگان همچنان ادامه دارد و در برخی ازمناطق سیل زده مثل کارون
توزیع اقلام ومواد غذایی و همچنین بخشی ازکار بازسازی و احیای این منطقه برعهده این استان بوده ونیروهای داوطلب همانند زمان جنگ به صورت جهادی کار می کنند.

**اعزام گروه های جهادی به مناطق سیل زده
با اعلام وزارت کشور، استان هرمزگان برای خدمات رسانی به مردم مناطق سیل زده به عنوان معین خوزستان تعیین شده است.
با توجه به استقرار سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در مناطق سیل زده خوزستان، دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران نیز در تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز همکاری‌های لازم را دارند.
فرمانده تیپ مردم ‌پایه سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: پنج گروه جهادی از جهادگران گردان مردم ‌پایه امام حسین (ع) بندرعباس به مناطق سیل زده اعزام شدند.
علی غلامی بیان داشت: مجموعه سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان از روزهای اول سیل در کشور در صدد کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده بر آمده و از راه‌های مختلف این کار را پیگیری کرده است.
وی افزود: یک اکیپ کامل پزشکی، دستگاه‌های فنی مهندسی و بسته کمک‌های امدادی نیز به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.
امام جمعه شهرستان حاجی آباد نیز بیان داشت: گروه جهادی 40 نفره شهید تختی نژاد از این شهرستان به مناطق سیل زده خوزستان اعزام شدند.
حجت الاسلام ابراهیم شریفی بیان داشت: این گروه به مدت 10 روز در منطقه حضور خواهد داشت و ساخت سیل بند و پاکسازی منازل مسکونی 6 روستا از شهرستان کارون از فعالیت‌های این گروه جهادی در منطقه است.

**ارسال محموله کمک‌های مردمی رودان به مردم سیل زده پل دختر
امام جمعه شهرستان رودان گفت: محموله اقلام ضروری کمک‌های مردمی رودان با یک دستگاه کامیون به شهرستان سیل زده پل دختر استان لرستان ارسال شد.
حجت الاسلام مهدی دری افزود: این محموله شامل پتو، چادر، پوشاک، اقلام خوراکی و مصرفی به ارزش بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال است.

** ارسال یازدهمین مرحله کمک‌های مردمی هرمزگان به مناطق سیل زده خوزستان
معاون اجرایی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان از ارسال یازدهمین مرحله کمک های مردمی استان به مناطق سیل زده خوزستان خبر داد.
سرهنگ حسن صنعتکاران بیان داشت: این کمک ها شامل برنج، دارو، آب معدنی، تن ماهی و لوازم بهداشتی، پتو و دیگر اقلام مورد نیاز است.
وی افزود: علاوه بر این تجهیزات موکب های استان نیز به مناطق سیل زده خوزستان ارسال شده است.

**فعالان عرصه صنعت هرمزگان به یاری سیل زدگان شتافتند
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان گفت: به منظور کمک به مردم مناطق سیل زده، کارکنان این شرکت در اقدامی خداپسندانه سه روز از حقوق خود را برای کمک به سیل زدگان اختصاص دادند.
سید امیر امیری زاده بیان داشت: پیش از این نیز کارکنان شهرکهای صنعتی و فعالان اقتصادی حوزه صنعت و معدن هرمزگان محموله مواد مصرفی ضروری شامل آب، پتو، مواد غذایی و برخی کالاهای مورد نیاز دیگر را در دو مرحله برای سیل‌زدگان استان‌های خوزستان و گلستان ارسال کردند.

** ارسال کمک های شرکت پالایش نفت بندرعباس به مناطق سیل زده
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: محموله کمک‌های امدادی این شرکت با هماهنگی هلال احمر هرمزگان به مناطق سیل زده کشور ارسال شد.
هاشم نامور بیان داشت: این کمک‌ها شامل زیر انداز، پتو، لوازم بهداشتی و مواد غذایی از جمله برنج، انواع کنسرو، تن ماهی و آب معدنی به ارزش محموله ارسالی 3 میلیارد ریال است.

** وطن خوانی سالار در کیش به نفع هوطنان سیل زده تمام شد
کنسرت سالار عقیلی در کیش برگزار شد تا این بار طنین صدای حماسی سالار و وطن خوانی هایش، شور مهربانی در شرکت کنندگان برانگیزد و برای کمک به سیل زدگان بار دیگر به پا خیزند.
کنسرت خیریه سالار عقیلی همزمان با جشن های نیمه شعبان و همراه با گلریزان به نفع هم میهنان سیل زده برگزار شد تا فقط در یک قلم، فردی خیراندیش، چک 10میلیارد ریالی را در وجه جمعیت هلال احمر امضا کند.
در این این کنسرت که با هماهنگی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد و تجار، بازاریان و سرمایه گذاران کیش بانی و مشارکت کننده اصلی آن بودند، صندلی های تالار تاتر شهر جزیره را مردمی پر کردند که پای کارتخوان های جمعیت هلال احمر در گوشه و کنار سالن ایستادند و هر یک، به قدر وسع و همت خود، دست مردم مناطق سیل زده ایران را گرفتند.

** 10 میلیارد ریال کمک غیرنقدی راهداری هرمزگان به سیل زدگان ارسال شد
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: کارکنان این اداره کل کمک های غیرنقدی خود را به ارزش 10 میلیارد ریال به مردم استانهای خوزستان و لرستان اهدا کردند.
پرویز کرمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کمک های غیرنقدی با مشارکت بخش خصوصی اعم از صنف های حمل ونقلی مسافر و کالا وبین الملل استان و پیمانکاران حوزه راهداری جمع آوری و تاکنون با 9 کامیون لوازم مورد نیاز مردم سیل زده ارسال شده است.
وی ادامه داد: کالاهای غیر نقدی شامل برنج، موادخوراکی، پتو، پتو مسافرتی، انواع لوازم بهداشتی، کنسرو، موادشوینده، البسه، گونی، نایلون، زیرانداز، روفروشی، دمپایی، کفش، لوازم بهداشتی، بیل، شلنگ، چراغ قوه شارجی، پیک نیک وصیفی جات است.
معاون اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان گفت: کارکنان این اداره کل علاوه بر کمک های غیرنقدی از نظر اعزام ماشین آلات راهسازی تعداد 4 دستگاه گریدر، 4 دستگاه بلدوزر، 5 دستگاه کامیون کمپرسی، 3 دستگاه تریلی کمرشکن، یک دستگاه خودرو سبک تویوتا به همراه 18 نفر راهدار به استان خوزستان و یک دستگاه تویوتا به همراه شش نفر از همکاران داوطلب با یک دستگاه کامیون حاوی اقلام مورد نیاز مردم سیل زده به استان لرستان اعزام شدند.
به گفته کرمی، تاکنون 2 دستگاه اتوبوس، 9 دستگاه کامیون جهت حمل کانکس های اهدایی آموزش وپرورش، 2 دستگاه کامیون جهت حمل کمک های مردمی جمع آوری شده توسط جمعیت هلال احمر، یک دستگاه کامیون به سازمان صمت جهت حمل اقلام مورد نیاز هموطنان آسیب دیده استان های لرستان وخوزستان و 2 دستگاه کامیون به سپاه پاسداران بصورت رایگان جهت جابجایی کمک های مردمی استان ازطرف این اداره کل اختصاص یافته است.

ارزیابی های اولیه حکایت از خسارت سیل در 17 استان کشور دارد تا جایی که به 14 هزار کیلومتر راه های مواصلاتی کشور آسیب وارد شده و 70 نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان

عبدالحمید حمزه‌پور  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان  افزود: برای آبرسانی به این شهرها و روستاها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: سال گذشته طرح آبرسانی به ۶ شهر و ۱۵۶ روستا در قالب ۶۶ طرح با سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ نفر از جمعیت این استان به آب پایدار دست یافتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به میزان ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان انجام شد.

حمزه‌پور گفت: جهاد آبرسانی به شهرها و روستاهای به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو بوده که این مهم باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شده است.

در حال حاضر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها تامین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • کشف ۲۶۰ کیلوگرم تریاک در هرمزگان