Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:48:42 GMT

طرح مشکل مالباختگان سکه ثامن در جلسه آتی سران قوا

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۹۴۶

طرح مشکل مالباختگان سکه ثامن در جلسه آتی سران قوا

تهران- ایرنا- وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن با اشاره به دیدار اخیر خود و نمایندگان مالباختگان با دادستان کل کشور از پیشنهاد دادستان کل برای طرح مشکلات مالباختگان سکه ثامن در جلسه آتی سران قوا خبر داد.

رسول کوهپایه زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره آخرین وضعیت پیگیری پرداخت وجوه توقیف شده از متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن به شکات و مالباختگان این پرونده اظهار داشت: روز چهارشنبه هفته گذشته به همراه سه نفر از نمایندگان مالباختگان سکه ثامن، دیداری با حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور داشتیم که در این دیدار یک و نیم ساعته، معاون نظارت بر امور دادسراهای دادستانی کل کشور نیز حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این جلسه ضمن بیان مشکلات و کم و کاستی ها به نمایندگی از مالباختگان، خواسته اصلی آنان یعنی پرداخت وجوه مالباختگان از محل مبالغی که تاکنون از متهم ردیف اول پرونده توقیف شده است، در مرحله دادسرا مطرح شد.
کوهپایه زاده ادامه داد: تاکنون حدود 70 میلیارد تومان از متهم ردیف اول پرونده کشف و ضبط شده است که این مبلغ جدا از اموال غیرنقدی کشف شده از متهم به شمار می رود.
وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرایند رسیدگی تا زمان صدور حکم قطعی طولانی و زمان بر است و اینکه مالباختگان این پرونده وضعیت معیشتی مناسبی ندارند، قطعا پرداخت وجوه کشف شده می تواند کمک بزرگی برای آنان باشد اما پرداخت وجوه در مرحله دادسرا و تا قبل از صدور حکم قطعی مشکل و ایراد قانونی دارد که این موضوع را در جلسه با دادستان کل کشور مطرح کردیم.
وی اضافه کرد: دادستان پس از استماع اظهارات و نظرات نمایندگان مالباختگان و خواسته های آنان پیشنهاد داد موضوع در جلسه آتی سران قوا مطرح شود تا در صورت صدور اجازه پرداخت در مرحله دادسرا، مشکل قانونی برطرف شود.
کوهپایه زاده گفت: در این جلسه دادستان کل کشور دستور داد، گزارشی از پرونده به منظور طرح در جلسه آتی سران قوا تهیه شود که امیدواریم با انجام هر چه سریعتر این کار، گره بزرگی از مشکلات مالباختگان سکه ثامن باز شود.
وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن همچنین از مطرح کردن موضوع عدم تناسب قرار تامین کیفری صادره برای متهم ردیف دوم پرونده سکه ثامن در جلسه با دادستان کل کشور خبر داد و افزود: متهم ردیف دوم سکه ثامن همسر متهم ردیف اول و رئیس هیات مدیره شرکت بوده است و هم اکنون با وثیقه سبک سه میلیاردی خارج از زندان به سر می برد. در این جلسه مقرر شد صدور قرار تامین کیفری برای متهم ردیف دوم این پرونده بررسی و اتخاذ تصمیم شود.
اجتمام*9104*3229*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مالباختگان سكه ثامن دادستان كل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل

ایسنا/مازندران فرماندار بابل با اشاره به اینکه عده‌ای به بهانه راه اندازی واحدهای تولیدی زمین‌های شهرک را مالک شده و امروزه این زمین‌ها را به قیمت بالا به فروش می‌رسانند، گفت: این سودجویان زمین‌های شهرک را تجاری کرده به صورت رهن و اجاره یا قیمت گزاف می‌فروشند، این افزایش قیمت مشکل جدی حوزه صنعت بابل شده است.

علی پیرفلک شامگاه سه شنبه ۷ فروردین در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان بابل با اشاره به ظرفیت ارزنده علمی، فرهنگی، تولیدی، کشاورزی، ورزشی، گردشگری و مذهبی، اظهار کرد: حوزه کشاورزی شهرستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده برنج، نیاز به توجه ویژه دارد.

وی بخش پسماند را یکی از محوری‌ترین مشکل بابل برشمرد و تصریح کرد: اخیرا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتباری که از سوی دولت به حوزه پسماند بابل اختصاص یافت ۵۰ میلیارد تومان انجام شده و نوزدهم فروردین پاکت مناقصه باز می‌شود.

پیر فلک ادامه داد: دادستانی ۱۵ اسفند را پایان انتقال زباله به انجیلیسی اعلام کرد ولی به دلیل نبود جایگاه مناسب فرصت انتقال به ۶ ماه تمدید شد که امیدوارم امسال این مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی ساماندهی بازار برنج وحفظ حقوق کشاورزان و ایجاد تعادل بین عرضه وتقاضا امری ضروریست.

فرماندار ویژه شهرستان بابل خاطرنشان کرد: بابل با داشتن سه شهرک و سه ناحیه صنعتی با مشکل واحدهای راکد مواجه است.

این مسئول با اشاره به اینکه بابل فاقد استادیوم ورزشی آبرومند متناسب با ظرفیت این شهرستان است، گفت: خواستار احداث استادیوم در زمین هفت هکتاری حیدرکلا بابل هستیم .

ستاد پیگیری مطالبات مردمی در بابل تشکیل شود

امام جمعه بابل نیز در این جلسه اظهار کرد: هدف از ایجاد این جلسه ایجاد انسجام و تعامل بین مدیران اجرایی برای ارائه خدمات بهینه به مردم است.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: مهم‌ترین رکن دست یابی به هر موفقیتی تعامل وانسجام است و ارتباط قلبی زمینه ایجاد ارتباط کاری است.

 وی بر ضرورت شعار سال تاکید کرد و گفت: جهش تولید منحصر به صنعت نیست؛ در بخش تولیدات فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و بخصوص تولیدات رسانه‌ای باید توجه بیشتری شود.

وی گفت: گرچه بابل ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد اما محرومیت‌هایی دارد که امیدواریم امسال دایره محرومیت آن کاهش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹شرکت تولیدی به قزوین
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • ورود دادستان رودسر به موضوع آلودگی آب آشامیدنی
  • لزوم بازگشت عرصه جنگلی الیمالات به وضع سابق
  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل
  • خسارات وارده قطع ۳ هزار اصله نهال در الیمالات نور، جبران شود
  • پاک تراشی الیمالات نور مورد توافق سازمانی نبوده است
  • پاکتراشی عرصه جنگلی نور مورد توافق هیچ سازمانی نیست
  • خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود