Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@06:06:50 GMT

تهیه کننده فیلم «از گور برخواسته» درگذشت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۹۵۷

تهیه کننده فیلم «از گور برخواسته» درگذشت

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، استیو گولین تهیه کننده برنده جایزه اسکار با فیلم «اسپات لایت» و همچنین موسس کمپانی سرگرمی ساز آنونیموس کانتنت و پروپاگاندا فیلمز، بعد از مدت‌ها درگیری با بیماری سرطان در سن ۶۴ سالگی و  در شهر لس آنجلس آمریکا در گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمپانی آنونیموس که گولین در سال ۱۹۹۹ آن را تاسیس کرد با هنرمندان نام آشنایی همچون استیو سودربرگ، اما استون، ادگار رایت، راان گاسلینگ، آلفنوسو کوارون همکاری کرده است و در ساخت چندین فیلم سینمایی و سریال مثل سریال «۱۳ دلیل که چرا» با شبکه نتفلیکس و سریال «کاراگاه حقیقی» شبکه اچ بی او همکاری کرده است، استیوگولین تهیه کننده اجرایی سریال در شرف انتشار «تبصره ۲۲» با بازی جرج کلونی نیز بود.

گولین به عنوان یک کارگردان پر افتخار در سال ۲۰۱۶ دو جایزه مهم را از جوایز گلدن گلوب دریافت کرد که شامل جایزه بهترین فیلم با اثر «از گور برخواسته» به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو و جایزه بهترین سریال تلویزیونی برای سریال «آقای ربات» می‌شود، او در همان سال نیز با تهیه کنندگی فیلم اسپاتلایت توانست جایزه بهترین فیلم را از آکادمی اسکار دریافت کند.

فیلم «بابل» نیز به تهیه کنندگی گالین در سال ۲۰۰۶ نامزد اسکار شده بود، او همچنین با فیلم «وحشی از ته قلب» موفق شده بود جایزه نخل طلایی را نیز از جشنواره کن دریافت کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ را برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، درام جنایی «انگشت طلا» دیروز (یکشنبه) ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ ۲۰۲۴ را از آن خود کرد، با این حال جایزه بهترین فیلم به «عذاب وجدان» رسید که رکوردشکن گیشه‌های سینماها هم شده است.

«انگشت طلا» یک فیلم مهیج با بازی تونی لیونگ چیووای و اندی لائو تاک-وا جوایز فنی شامل فیلمبرداری، کارگردانی هنری، لباس و گریم، طراحی صدا و جلوه‌های بصری و نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اول را برای لئونگ به دست آورد.

در این مراسم ۲ فیلم هر یک با ۳ جایزه به خانه رفتند: «در روز روشن» تحقیقی درباره سواستفاده در یک خانه مراقبت از سالخوردگان و «سرنوشت دیوانه» درباره خرافات در شهر. «در روز روشن» که همین آخر هفته در سینماهای چین اکران شد، جایزه بهترین بازیگر زن برای جنیفر یو، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای دیوید چیانگ و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای ریچل لیونگ را برد. «سرنوشت دیوانه» ساخته چیانگ پو-سوی هم که اولین بار در فوریه ۲۰۲۳ در برلین اکران شد، جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین فیلم را از آن خود کرد. چیانگ با جدیدترین فیلم خود «گرگ و میش جنگجوی به دیوارزده» نماینده هنگ‌کنگ در جشنواره کن ماه آینده خواهد بود.

«عذاب وجدان» به کارگردانی جک نگ در ۱۰ رشته نامزد شده بود، اما در پایان تنها یک جایزه را از آن خود کرد و آن جایزه بهترین فیلم بود. این فیلم درباره وکیلی است که تلاش می‌کند سهل‌انگاری خود را جبران کند و موکلی را که به اشتباه به قتل محکوم شده بود، آزاد کند. این فیلم سال گذشته ۱۱۴ میلیون دلار هنگ‌کنگ (۱۴.۶ میلیون دلار) فروش کرد و رکورد گیشه‌ها را برای یک فیلم داخلی شکست.

در این مراسم به سامو هونگ مجری، رزمی کار و کارگردان کهنه کار جایزه یک عمر دستاورد اهدا شد.

کد خبر 6078638

دیگر خبرها

  • فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت/ عکس
  • «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ را برد
  • اعلام برندگان بهترین فیلمنامه‌های سال انجمن نویسندگان آمریکا
  • معرفی بهترین فیلمنامه‌های سال/«داستان آمریکایی» و «جانشینی» بردند
  • (عکس) تصاویر شوکه کننده از ستاره مشهور سینما
  • انجمن نویسندگان آمریکا برندگان خود را شناخت