Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان- ايرنا- معاون توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي استان کرمان با اشاره به ميزان بارش باران طي سال جاري نسبت به سالهاي گذشته گفت: بارش باران موجب کنترل طغيان برخي آفات در مزارع کشاورزي کرمان مي شود.

محمدرضا پورخاتون روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاکنون در سال زراعي جاري متوسط بارندگي 130 ميليمتر گزارش شده و اين ميزان تا مهرماه که سال زراعي امسال بسته مي شود افزايش خواهد يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: فروردين امسال نويد بخش اتفاقات خوبي است با توجه به خشکسالي 18 ساله نويد تر سالي داده شده است.
پورخاتون با بيان اينکه استان کرمان در منطقه خشک و نيمه خشک قرار دارد گفت: بايد در زمينه مصرف آب در بخش هاي مختلف آشاميدني، صنعت و کشاورزي دقت کرد.
وي بارش باران را موجب افزايش عملکرد در واحد سطح محصولات زراعي مانند جو، گندم و کلزا دانست و گفت: بارش باران در بخش هاي مختلف بخصوص کشاورزي استان کرمان موجب برکات فراواني خواهد بود.
پورخاتون با اشاره به افزايش اشتغال در بخش کشاورزي به دليل بارش نزولات جوي در سال جاري افزود: خشکسالي طي سالهاي گذشته موجب طغيان برخي آفات مانند پسيل و زنجره خرما شده بود که بارش نزولات جوي به کنترل اين مهم کمک شاياني مي کند.
وي تصريح کرد: سال گذشته 10 هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان ارزوئيه عليه آفات سم پاشي شد در حالي که امسال به دليل بارش باران اين ميزان به پنج هزار هکتار رسيده است.
پورخاتون با بيان اينکه بارش نزولات جوي همچنين موجب وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزي کرمان شده است گفت: جاري شدن سيلاب و بارش تگرگ در برخي مناطق استان کرمان 10 تا 15 درصد محصولات را از بين برده است.
معاون توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي استان کرمان گفت : طي يک دهه گذشته هر ساله حداقل 2 تا سه هزار هکتار از باغات شمال اين استان بر اثر خشکسالي و کمبود منابع آبي رها يا خشک شده است.
وي بيان کرد: استمرار خشکسالي بيش از 15 هزار هکتار از باغات اين استان را رها و خشک کرده است.
3029/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی است. 

او افزود: شرایط برای وقوع ناپایداری های جوی تا عصر پنج شنبه فراهم است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: بارش ها را به صورت تند بادهای لحظه ای، بیشتر در مناطق شمال و غرب استان خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها برای عصر امروز است، تصریح کرد: این بارش ها بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می دهند.

سلاجقه گفت: بارش ها با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه هستند و آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: در ارتفاعات، احتمال بارش تگرگ وجود دارد؛ بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در ارزوئیه، بم، انار، رفسنجان، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، ماهان و بافت گزارش بارندگی داشته ایم که زرند با ۲۶ میلیمتر و بعداز آن ماهان و بافت با ۱۰ میلیمتر، بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: از عصر پنج شنبه، کاهش بارندگی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری