Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل صابری اراکی، خطیب برجسته کشوری و عضو جامعه مبلغان کشور در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی پیرامون موضوعات مختلف مهدویت گفت: یکی از فواید انتظار موعود، ایجاد امید در جامعه است، یعنی کسانی که منتظر امام زمان(عج) هستند این امید را دارند که جهان پر از عدل و داد می‌شود، یک انسانی می‌آید و جهانی را که پر از ظلم و ستم شده است را مملو از عدل و داد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این تفکر برای انسان آرامش‌بخش است و جالب است که لحظه و زمان دقیق ظهور معین نشده است و مانند برپایی قیامت در یک لحظه اتفاق خواهد افتاد، در روایت آمده است که هر کس در مورد ظهور حضرت مهدی(عج) وقت تعیین کرد، او را تکذیب کنید(کذب الوقاتون) زیرا خودِ وجود نورانی امام عصر(عج) نیز از زمان ظهور بی‌اطلاع است.
خطیب دربار حسینی(ع) تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید «يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ»؛ از تو ای پیامبر سوال می‌کنند لحظه قیامت چه زمانی است؟ بگو علم آن نزد خداست؛ در اینجا هم علم ظهور و زمان قیام حضرت حجت(عج) نزد خداست پس خود امام عصر(ع) هم نمی‌دانند چه موقع ظهور خواهند کرد، لذا فرمودند تعیین‌کنندگان وقت را تکذیب کنید، چرا؟ چون هر زمانی که توسط افراد تعیین گردد، آن‌زمان، ظهور محقق نخواهد شد و جامعه نسبت به امر ظهور بدبین خواهد شد.

امید؛ از نعمت‌های بزرگ الهی
عضو جامعه مبلغان کشور بیان کرد: امید به مصلح جهانی که او می‌آید و تبعیض‌ها را از بین می‌برد و رشد عقلی در جوامع ایجاد می‌شود، سبب پویایی جامعه می‌شود؛ شیطان پیش از آنکه افراد را برای ارتکاب به گناه وسوسه کند، امید را از دل اشخاص می‌بَرد بخاطر همین جهت است که معتقدیم از بین بردن امید در جامعه، کار افراد شیطان‌صفت است زیرا جوانی که تخلیه امید بشود، به انحرافات مختلف کشیده خواهد شد.
حجت‌الاسلام صابری گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ الهی امیدواری است لذا فرمودند هیچ‌کس از رحمت خدا ناامید نباشد مگر کسی که کافر است وگرنه امید و امیدواری از شاخصه‌های مومن است و این ویژگیِ اعتقاد به ظهور امام عصر(عج) می‌باشد.

ماجرای عیسی(ع) و کشاورز
خطیب برجسته کشوری ادامه داد: در احوالات حضرت عیسی مسیح(ع) آمده است که روزی عیسی(ع) در حال عبور از منطقه‌ای بود و شخصی در حال فعالیت در زمین کشاورزی بود، عیسی(ع) خطاب به خداوند متعال عرض کرد؛ خدایا امید را از این کشاورز بگیر! ناگهان آن مرد دست از کار کشید و مانند انسان‌های افسرده به گوشه‌ای رفت و نشست. عیسی(ع) در این هنگام از خداوند تقاضا کرد که امید را به آن کشاورز برگرداند که ناگهان شخص از جا برخاست و مجددا با انرژی مضاعف به فعالیت پرداخت. حضرت عیسی(ع) به کنار شخص رفت و از وی سوال کرد: من درحال ملاحظه‌ی رفتار تو بودم و دیدم که در دو حالت قرار داشتی، حالتی در سستی و تنبلی و افسردگی و حالتی در تلاش و کار خستگی‌ناپذیر، کشاورز پاسخ داد: در حال فعالیت که بودم لحظه‌ای از همه چیز ناامید شدم ولی لحظه‌ای بعد به پرندگان و موجودات نگاه کردم و دیدم آن‌ها همگی مشغول فعالیت هستند و امیدوارم شدم به انجام کار و برای کسب روزی تلاش کردم.
حجت‌الاسلام صابری اراکی در پایان تصریح کرد: مسئله انتظار هم دقیقا همین است و عامل اصلی تزریق امید به جامعه «مسئله انتظار» است، لذا در لسان روایات ما عبارت «انتظار‌الفرج» آمده است، فرج یعنی گشایش و انتظار‌الفرج دائما این امید را دل جامعه زنده نگه می‌دارد که به زودی مهدی صاحب‌الزمان(عج) خواهد آمد و فرج و گشایش حاصل خواهد شد پس انتظارالفرج به عبارتی آنتی‌بیوتیک و عامل بازدارنده‌ی نا امیدی‌هاست، اگر شخصی به مسجد جمکران برود، دعای عهد بخواند، نماز امام زمان(عج) هم بخواند ولی عنصر اصلی یعنی «امید» نداشته باشد، این شخص هنوز مهدوی نشده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی ایکنا استان مرکزی ایکنا اراک مهدویت امام زمان حجت خدا انتظار امید ناامیدی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدامیرمحسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران، روز سه شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی، گفت: همایش سالیانه جامعه اورولوژی، فرصت مغتنم برای گردهمایی همکاران با آشنایی با تازه‌های رشته اورولوژی و تبادل تجربیات است.

وی افزود: برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری، دو رشته مهم نفرولوژی و اورولوژی را داریم که اهمیت رشته اورولوژی در بحث مراقبت و درمان، بیشتر خودنمایی می‌کند.

ضیایی ادامه داد: بیماری‌های کلیوی، مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری و…، همگی تحت الشعاع رشته اورولوژی است.

وی تاکید کرد: اورولوژی جزو رشته‌های پیشرو بوده که وابسته به دستگاه است.

رئیس جامعه اورولوژی ایران افزود: در سطح منطقه، جزو بهترین ارائه دهندگان خدمات تشخیصی و درمانی بیماری‌های اورولوژی هستیم.

ضیایی با اشاره به اهمیت عمل‌های جراحی کم تهاجمی، تاکید کرد: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد جراحی‌های سنگ کلیه به شکل باز انجام می‌شود.

وی افزود: سنگ‌های ادراری، پروستات، عفونت‌های دستگاه ادراری و سرطان‌های دستگاه ادراری، به ترتیب شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی محسوب می‌شوند.

رئیس جامعه اورولوژی ایران، از افزایش سطح سواد سلامت جامعه به عنوان یکی از دلایل افزایش تشخیص بیماری‌ها نام برد و تاکید کرد: اگر کشور بر روی سواد سلامت جامعه سرمایه‌گذاری کند، می‌توان از افزایش بار بیماری‌ها جلوگیری کرد.

در ادامه، محمدعلی زرگر عضو هیأت جامعه اورولوژی ایران گفت: جامعه اورولوژی هر سال در اردیبهشت ماه یک کنگره برگزار می‌کند که هدف آن، به روزرسانی اطلاعات و معلومات همکاران اورولوژیست است.

وی افزود: پروستات، یکی از بیماری‌های شایع است که دو نوع خوش خیم و بدخیم دارد.

زرگر ادامه داد: جامعه اورولوژی ایران از جایگاه بالایی در دنیا برخوردار است و شاید در بحث دسترسی به دستگاه‌های مورد نیاز با محدودیت مواجه باشیم.

وی از فشارخون و دیابت به عنوان دو عامل نارسایی کلیه نام برد و افزود: نارسایی کلیه یکی از بیماری‌های هزینه ساز است.

رباب مقصودی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو هیأت مدیره جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: عمل‌های جراحی کم تهاجمی در کشور از رشته اورولوژی شروع شده و خیلی از جراحی‌ها با این روش انجام می‌شود.

وی افزود: با عمل‌های کم تهاجمی برای درمان سنگ کلیه، بیمار می‌تواند خیلی سریع به شرایط عادی باز گردد.

مقصودی ادامه داد: یکی از معضلات خانم‌ها در سنین بالا، عارضه بی اختیاری ادراری است که اقدامات درمانی در کشور برای این عارضه به خوبی انجام می‌شود.

وی افزود: جراحی کم تهاجمی، فیلد زیادی از بیماری‌های اورولوژی را در بر می‌گیرد.

محمدهادی رادفر عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: ایران، یکی از دو کشور برتر رشته اورولوژی در منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر پیشرفته‌ترین اعمال جراحی رشته اورولوژی در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود.

رادفر گفت: جامعه اورولوژی ایران در انجمن جهانی این رشته بسیار فعال است.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، در روز‌های ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد | جواب جالب طهرانی مقدم به ژنرال روسی
  • کود شیمیایی قاچاق در رودبار توقیف شد
  • ماجرای فرار ۲ ساله عامل افغان یک جنایت در دربند تهران | بازگشت و دستگیری در قشم!
  • لحظه تلخ ناامیدی ابرستاره کشتی جهان (عکس)
  • این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند
  • ماجرای پیشگویی امام خمینی(ره) از شهادت فرزند آیت‌الله ‌شاه‌آبادی
  • زنان پیشرو و علمدار انقلاب اسلامی هستند