Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - `عادل عبدالمهدي` نخست وزير عراق تاکيد کرد : اين کشور جزيي از نظام تحريم هاي ضد ايراني آمريکا نخواهد بود.

به گزارش بامداد سه شنبه ايرنا، `عبدالناصر همتي` رئيس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در بغداد به ديدار نخست وزير عراق رفت و با وي درخصوص آخرين وضعيت روابط دو کشور بويژه در بخش پولي و بانکي گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين ديدار دو طرف ضمن تاکيد بر تقويت روابط دوجانبه، راهکارهاي تسريع روابط بانکي و پولي بعنوان يکي از موانع گسترش فعاليت هاي تجاري و اقتصادي ميان دو کشور بررسي کردند.
رئيس کل بانک مرکزي نيز اظهار اميدواري کرد شرايط براي گسترش هر چه بيشتر همکاري ميان دو کشور بويژه در بخش بانکي فراهم شود.
همتي عصر دوشنبه در راس هياتي وارد بغداد پايتخت عراق شد و مورد استقبال `علي العلاق` رييس کل بانک مرکزي اين کشور قرار گرفت.
شب گذشته پس از چندين ساعت مذاکره ميان هيات هاي دو طرف، توافقنامه سازوکار پرداخت مالي ميان ايران و عراق از سوي رئيسان کل بانک هاي مرکزي دو کشور امضا شد.
سازوکار نحوه پرداخت مبالغ مربوط به واردات برق و گاز ايران به عراق و ساير کالاها سرفصل اصلي اين توافقنامه است.
رئيس کل بانک مرکزي در اين سفر دو روزه قرار است همچنين با رئيس جمهوري اين کشور ديدار کند.
خاورم *2**380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق از ۱۳ سال پیش تاکنون، محسوب می شود. اردوغان در این سفر قرار است علاوه بر دیدار با مقامات عراقی در بغداد به اربیل سفر کند و در آنجا با برخی مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.

پیش از این، «هاکان فیدان» وزیرخارجه ترکیه در ارتباط با این سفر گفته بود که اردوغان قرار است با «عبداللطیف رشید» همتای عراقی خود، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار کند.

همچنین قرار است در این دیدار ۲۰ تفاهم نامه همکاری میان ترکیه و عراق به امضا برسد. گفته می شود توافق درباره ازسرگیری انتقال نفت از خط لوله بندر جیهان-کرکوک یکی از برنامه های سفر اردوغان است.

کد خبر 6085426 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد