Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@04:02:34 GMT

هجوم ملخ های صحرایی به مراتع حومه خنج فارس

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۰۹۴

هجوم ملخ های صحرایی به مراتع حومه خنج فارس

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، بستان اسلامی افزود: محل های یاد شده در حومه خنج مکان مناسبی برای تخم ریزی ملخ صحرایی(دریایی) شده است.

وی ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج برای مقابله با این آفت از صبح دوم اردیبهشت عملیات سمپاشی را به صورت زمینی آغاز کرده و تا کنون 50 هکتار از منطقه یاد شده سمپاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: یکشنبه شب (یکم اردیبهشت) شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خنج نیز در یک نشست اضطراری به ریاست فرماندار این شهرستان تشکیل شد و چگونگی مبارزه با این آفت مخرب و ضرورت سمپاشی مناطق آلوده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسلامی ادامه داد: مقرر شده در صورت نیاز و هجوم بیشتر ملخ ها، سمپاشی مراتع و نقاط آلوده از طریق هوایی انجام شود و به همین سبب سه منطقه در حمامی، کورده و حومه خنج برای فرود هواپیمای سمپاش آماده شده است.

وی اضافه کرد: از دامداران درخواست می کنیم که به مدت 2 هفته از چرای دام در مناطق نامبرده اجتناب کرده و همچنین ساکنان این مناطق نیز از استفاده از گیاهان خوراکی، دارویی و خوردن ملخ های صحرایی پرهیز کنند.

به گفته اسلامی، ملخ های صحرایی تا کنون خسارتی به مزارع و باغ های این شهرستان وارد نکرده اند.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها حدودا به 15سانتی‌متر می رسد و در زمره مضرترین حشرات به شمار می آیند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هجوم ملخ های صحرایی مدیریت جهاد کشاورزی سمپاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش قدس آنلاین سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم