Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:44:18 GMT

70 درصد اراضی کشاورزی سمنان به آبیاری نوین مجهز نیست

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۱۷۴

70 درصد اراضی کشاورزی سمنان به آبیاری نوین مجهز نیست

حسین شاهینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 95 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به روش غرقابی و حدود 32 هزار هکتار به روش های نوین آبیاری می شود.
وی ادامه داد: آبیاری به روش نوین نقش مهمی در صرفه جویی، مدیریت مصرف آب و افزایش بازدهی تولیدات کشاورزی دارد اما گاه علیرغم تمایل کشاورز برای اجرای طرح های آبیاری به روش های نوین، موقوفه بودن زمین های کشاورزی، وجود اختلاف بین متولیان واقف و بهره بردار و خرده مالکی مانع از اجرای طرح های نوین آبیاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سال گذشته چهار هزار و 180 هکتار آبیاری نوین در استان سمنان اجرایی شد و در سه هزار هکتار اراضی کشاورزی استان طرح های آبیاری به روش نوین در حال اجراست.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته برای اجرای طرح های نوین آبیاری در استان سمنان حدود 480 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.
مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: دولت در سال گذشته به ازای هر هکتار 130 میلیون ریال کمک بلاعوض به کشاورزان متقاضی اجرای طرح های آبیاری نوین دراستان سمنان پرداخت کرد.
به گزارش ایرنا، 198 هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت 54 هزار هکتار آن اراضی باغی، 110 هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود 45 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.
7342/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان سمنان بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان صرفه جویی کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: طرح تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آمل با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.


مهرداد فولاد افزود: توسعه سطح اراضی تجهیز و یکپارچه سازی شده در این شهرستان موجب بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون، کاهش تلفات منابع آب پس از لاینینگ، کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید محصول در واحد سطح می‌شود.


وی تصریح کرد: سالیانه ۴۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در کشت اول و سپس به پرورش رتون و کشت مجدد اختصاص پیدا می‌کند که سهم مهمی در تولید برنج منطقه و تامین امنیت غذایی کشور دارد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه عملیات خزانه گیری در اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد، گفت: تاکنون ۶۰ مورد آزمون خاک از این زمین‌های شالیزاری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد