Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محمد ابراهیم امامی داور المپیکی و رئیس کمیسیون داوران کشور مهمترین قوانین داوری مطرح شده در کلینیک داوران المپیکی قاره آسیا را عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، محمدابراهیم امامی داور المپیکی و رئیس کمیسیون داوران کشورمان، مهمترین قوانین مطرح شده در کلینیک داوری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا در کشور چین را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- خطای پا توسط مدافع در کشتی فرنگی، برای اولین مرتبه اخطار و ۲ امتیاز برای حریفش خواهد بود و طبق مقررات جدید قاضی و رئیس تشک همراه این اخطار حرف L ( از کلمه Leg) را برای بخاطر داشتن نحوه خطا، در برگه داوری ثبت می‌کنند و اگر همان کشتی گیر مجدداً بر روی مهاجم مرتکب خطای پا شود دیسکالیفه از آن مسابقه خواهد شد (بازنده از آن مسابقه) و برای دوره‌های بعدی در جدول مسابقات باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- فرار از تشک و یا هرنوع خطایی توسط مدافع بر روی کشتی گیر مهاجم در حالت پل و یا خطر در هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی با اخطار و دو امتیاز برای حریفش و ادامه کشتی نیز در مرکز تشک و در حالت خاک خواهد بود.

۴- در صورتی که کمتر از ۳۰ ثانیه به پایان وقت قانونی یک مسابقه باقی مانده باشد برای مجازات فرار از فن می‌بایست هر سه داور (داور وسط، قاضی و رئیس تشک) هم رای باشند.

۵- در صورتی که مدافع در حالت خاک در حال فرار از فن باشد داور می‌بایست با صدای بلند کلمه Place را بعنوان تذکر به کشتی گیر مدافع بگوید و در صورت عدم توجه به این تذکر و ادامه فرار از فن، کشتی گیر خاطی با اخطار و امتیاز (آزاد با یک امتیاز و فرنگی با دو امتیاز) مجازات خواهد شد و ادامه کشتی نیز در حالت خاک خواهد بود.

۶- وزن کشی روز اول برای هر گروه وزنی در صبح روز مسابقات به مدت ۳۰ دقیقه و در روز دوم که مختص به کشتی گیران فینالیست و کشتی گیران بازنده که در شانس مجدد حضور دارند به مدت ۱۵ دقیقه خواهد بود.

۷- در سه مورد ضربه فنی، کم کاری و اخطارها، رئیس تشک می‌تواند بدون مشورت با داور و قاضی با نشان دادن راکت سفید رأی آنان را مردود نماید.

علاوه بر نکات مهم اشاره شده در این کلینیک دو روزه، کلیه قوانین و مقررات داوری با نمایش فیلم‌های آموزشی تهیه شده توسط اتحادیه جهانی کشتی با حضور مدرسین فدراسیون جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون کشتی محمد ابراهیم امامی کشتی فرنگی کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

به گزارش "ورزش سه"، نماینده اردکان همچنان شانس خود برای صعود به لیگ برتر را دنبال می‌کند و امیدوار است در فاصله شش هفته مانده به لیگ آزادگان موفق به کسب جواز صعود شود. با این حال آنها مدعی هستند طی هفته‌های اخیر مشکلات بزرگی را بابت اشتباهات داوری متحمل شده‌اند و امتیازات زیادی را از این بابت از دست دادند.

این باشگاه با انتشار چهار تصویر مشکوک طی هفته‌های اخیر و خصوصا در نیم فصل دوم که تصمیمات داوری علیه این تیم بوده، خواستار توجه و پیگیری بیشتر کمیته داوران و فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد و شرایط تیم‌ها شده است.

پنالتی از دست رفته در دقایق پایانی دیدار مقابل داماش که داور علیرغم برخورد توپ به دست مدافع حریف اعتقادی به پنالتی نداشت، در کنار برخورد کاملا مشکوک در محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان که با اعتقاد داور مبنی بر پنالتی همراه نبود، دو دیداری بود که به ادعای این باشگاه 4 امتیاز بیشتر برای آنها در جدول منظور کند.

برخورد توپ به دست مدافع داماش که با ادعای چادرملو مبنی بر پنالتی از سوی داور اما رد شده است.

این تیم با انتشار تصاویر مربوط به دیدار مقابل نفت و گاز گچساران نیز بابت نادیده گرفته شدن یک پنالتی تیمش معترض است و البته دیگر ادعاهای آنها مبنی بر نادیده گرفتن پنالتی به سود رقبای‌شان نیز در هفته‌های پایانی نیز از سوی کمیته داوران نیز قابل پیگیری است.

در حال حاضر خیبر خرم آباد در صدر جدول به همراه سه مدعی اصلی دیگر یعنی چادرملو اردکان، فجرسپاسی شیراز و نفت مسجدسلیمان از جمله مدعیان صعود به لیگ برتر محسوب می‌شوند و باید دید در هفته‌های حساس و سرنوشت ساز باقی مانده کدام تیم‌ها قادر خواهند بود به دو سهمیه دست یابند و کمیته داوران و فدراسیون نیز برای پایان دادن به این اعتراضات و اشتباهات داوری چه تصمیمی را دنبال خواهد کرد.

در دیدار مقابل نفت و گاز نیز این برخورد دروازه بان با مهاجم این تیم نیز به زعم داور پنالتی نبود و اعتراض نماینده اردکان را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • معرفی فینالیست‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی/ پیروزی بداغی در کشتی جنجالی
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • ملاقات پرز با داور ال‌کلاسیکو در تونل برنابئو!
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود