Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:03:24 GMT

دفن غیربهداشتی زباله در روستاهای خلخال مشکل ساز شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۲۸۶

دفن غیربهداشتی زباله در روستاهای خلخال مشکل ساز شد

اردبیل - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: دفن غیربهداشتی زباله ها در برخی از روستاهای این شهرستان و بی توجهی دهیاران به این موضوع موجب گسترش زباله ها و آلودگی سطح وسیعی از طبیعت منطقه شده است.

به گزارش ایرنا ، محمد فرهودی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز زمین پاک افزود: با دهیارانی که به مسائل زیست محیطی و رها سازی زباله ها در طبیعت پیرامون روستاها بی توجه باشند، برخورد قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او آلودگی زیست محیطی در اطراف روستای مجره از توابع بخش مرکزی خلخال و خدشه دار شدن چهره زیبای اطراف راه توریستی خلخال به اسالم را نمونه ای از این بی توجهی دهیار این روستا به جمع آوری و دفن اصولی زباله ها ذکر کرد و گفت: اقدام لازم برای معرفی دهیاران بی توجه به محیط زیست و معرفی به محاکم قاضی صورت خواهد گرفت.
او اظهار داشت: برغم اقدامات صورت گرفته و ارسال اخطارهای کتبی به دهیاران برای پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و دفن اصولی و بهداشتی زباله های روستایی در حال حاضر آلودگی ناشی از پراکندگی زباله های غیر قابل جذب در خاک همچون پلاستیک ها طبیعت مناطق مختلف این شهرستان را تحت شعاع قرار داده و آن را تهدید می کند.
شهردار خلخال نیز در این آیین گفت: سالانه بیش از 12 میلیارد ریال صرف جمع آوری ، حمل ، انتقال و دفن زباله های این شهر می شود.
فاطمه جوادی افزود: در صورت ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبداء و جدا سازی زباله های خشک از تر در بین خانواده ها و شهروندان این هزینه و مشکلات زیست محیطی ناشی از پراکندگی زباله ها در طبیعت کاهش خواهد یافت.
در این مراسم کودکان نقاشی های خود با موضوع 'حفاظت از گونه های زیستی' و 'نه به زباله و پلاستیک' را به نمایش گذاشتند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روز زمين پاك فرهودي خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سیدمحمد امین شیخ مندی فعال و دوستدار محیط زیست در اقدامی نمادین جهت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک،با شعار" سد مهاباد، سطل زباله نیست" قسمتی از حاشیه سد مهاباد را از وجود هرگونه زباله پاکسازی کرد.

فاروق سلیمانی گفت: هدف از این اقدام را جلب مشارکت‌های مردمی برای پاکیزه نگاه داشتن محیط ‌زیست و ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از طبیعت عنوان کرد  و گفت: برای بهره مندی از طبیعت زیبا و سالم ،شهروندان باید طبیعت و تفرجگاهها را تمیز و پاکیزه نگه دارند .

دیگر خبرها

  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست