Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران از اجرای طرح کاهش با محوریت معاینه‌فنی و کاهش آلودگی هوای شهر تهران نتیجه مشارکت شهروندان است، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سیدنواب حسینی‌منش با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد:  بدون تردید ادامه این روند و اجرای مرحله سوم طرح کاهش و ممنوعیت تردد و اعمال عوامل بازدارنده جهت خروج خودروهای فرسوده و کاربراتوری و همچنین تقویت اکیپ های سیار تست کنار جاده‌ایی برای پایش مضاعف و مستمر خودروهای دیزل در سال 98 توسط این مجموعه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص میزان افزایش مراجعات نسبت به سال گذشته گفت: در فروردین ماه سال 98 در مقایسه با سال گذشته در حدود 16 درصد افزایش مراجعات به مراکز داشته ایم که خوشبختانه با افزایش تعداد خطوط معاینه فنی در شهر تهران و سیستم مدیریت امور مشتریان به خودروهای مراجعه کننده به نحو مطلوبی در کمترین زمان بدون معطلی خدمات ارائه شده است. ضمناً 38 درصد از خودروها به علت نقص فنی مردود و در بار اول موفق به اخذ معاینه فنی نگردیده اند.

حسینی‌منش با اشاره به بهسازی تجهیزات با توان و دانش داخلی مجموعه تصریح کرد: تمامی تجهیزات مراکز معاینه‌فنی ساخت کشور آلمان است که از یک‌سال گذشته با عنایت به افزایش هزینه های قطعات یدکی تجهیزات خطوط معاینه‌فنی و مشکلاتی در ورود آن به کشور، این ستاد با اتکا به دانش و تخصص همکاران مجموعه نسبت به بهسازی قطعاتی با رعایت کلیه استانداردها اقدام نموده است. خوشبختانه در سال 97 ستاد موفق گردید حداقل مبلغ یک میلیارد تومان در این حوزه صرفه جویی و از خروج ارز جلوگیری نماید. بدون تردید عزم قوی و حمایت از بومی‌سازی این خدمات با کمک دانش فنی همکاران و مراکز دانشگاهی و دانش بنیان در این مجموعه ادامه داشته و این ستاد آمادگی دارد در صورت نیاز با مراکز معاینه‌فنی کشور در این زمینه همکاری نماید.

حسینی‌منش در ادامه در خصوص مجموعه اقدامات شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا در سال 98 اظهار داشت: خوشبختانه شاهد بودیم در سال 97 مجموعه اقدامات شهرداری موجب شد وضعیت هوای شهر تهران در حد قابل قبول و مطلوب ارزیابی شود.

وی افزود: در همین ارتباط نیز از عملکرد و تلاش های گسترده شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران در اجرای طرح کاهش، الزام کلیه اتوبوسهای شرکت واحد به اخذ معاینه فنی و متوقف نمودن اتوبوس های دودزا و برخورد با دیزل های دودزا توسط اکیپ سیار تست کنار جاده ایی، گسترش شبکه ثبت تخلفات دوربین معاینه فنی، مجهز نمودن معابر به دوربین های ثبت تخلفات معاینه فنی و بروز رسانی طرح ترافیک تهران به صورت ویژه توسط معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قدردانی گردیده است.

وی به گزارش مرکز معاینه‌فنی شهر تهران، در خصوص آخرین وضعیت عملکرد واحدهای سیار تست کنارجاده‌ایی در فروردین ماه سال 98، گفت: این واحد نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی 451 دستگاه خودروی سنگین در سطح شهر اقدام نموده که از این تعداد 92 درصد از آن دارای معاینه فنی و 8 درصد فاقد معاینه‌فنی بوده است. قابل ذکر است پس از بررسی مجدد وضعیت آلایندگی خودروها، معاینه فنی 58 دستگاه خودرو به علت مردودی از آزمون آلایندگی ابطال و در مجموع 96 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا مردودی در تست آلایندگی جریمه و اعمال قانون شده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی در پایان افزود: در سال 97 با مشارکت خوب و مسئولیت‌پذیری شهروندان یک میلیون و هشتصد هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند که این مسئله موجب گردید در فصل پاییز و زمستان شهروندان تهرانی هوای سالم تری را تنفس کنند و حتی تهران یک روز هم در وضعیت شرایط اضطراری و تعطیلی مدارس قرار نگیرد. بی شک ادامه این مشارکت اجتماعی و تعهد به اجرای الزامات قانونی و رعایت حقوق یکدیگر در عدم استفاده از خودروی دارای آلایندگی در سال 98  نیز می‌تواند در بهبود مستمر، پاک تر شدن هوا و جلوگیری از بازگشت آلودگی هوا به کلان‌شهر تهران موثر باشد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جاده دوربین سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران معاینه فنی مراکز دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مراجعه ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان، افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، گفت: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۳۰ هزار و ۵۵۵ مورد قبولی مرتبه اول، هفت هزار و ۴۲۱ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و هشت هزار و ۳۱ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان، تعداد پنج مرکز معاینه فنی فعال هستند که محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (۲ مرکز)، خاش و سراوان است، افزود: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش از آنان خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند و می‌توانند کمک مؤثری به استان در راستای کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشند.

کد خبر 747093

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • گواهی‌های صادره در مراکز اطراف تهران دقیق نیست
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت