Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:54:37 GMT

بزرگداشت سعدی با اجرای شب شعر در آستارا

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۳۵۸

بزرگداشت سعدی با اجرای شب شعر در آستارا

آستارا - ایرنا - سالروز میلاد سعدی شیرازی شاعر پرآوازه ایران، با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و برگزاری محفل شعر در آستارا گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا شامگاه دوشنبه در این آئین در سالن معراج ارشاد این شهرستان گفت: هنرمندان و استادان دانشگاه اندیشه سعدی را بیش از پیش در جامعه و خانواده ها جاری کنند تا قدمی در حفظ اصالت فرهنگ این سرزمین برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاپور تشرینی افزود: توسعه روز افزون استفاده از فضای مجازی نباید به دوری از متون و کتب ادبی منجر شود و نسل جوان باید با اندیشه و معارف ادبیات فارسی آشنا باشد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه سالانه به صورت میانگین 10 کتاب در حوزه ادبیات در شهرستان آستارا منتشر می شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با خرید کتاب از مولفان و نویسندگان حمایت می کند.
وی از فعالیت های سازمان مردم نهاد اندیشه بدیع و انجمن شعر آستارا به دلیل اجرای برنامه های فرهنگی و ادبی تقدیر کرد و از برگزاری آئین رونمایی سومین کتاب شعر یاشار صلاحی شاعر جوان آستارا در روز سیزدهم اردیبهشت خبر داد.
مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا هم گفت: تفکر ناب سعدی هرگز رنگ نمی بازد و او خدا را محور تمام بخش های زندگی می داند و هنرمندانه به بیان اخلاقیات می پردازد.
هوشنگ مجرب بیان کرد: ترجمه گلستان و بوستان به زبان های مختلف نشانگر جامعیت دید و نگاه سعدی است و آثار او سرفصل جدیدی برای متفکران و دانشمندان علوم اجتماعی شده است.
وی خاطرنشان کرد: خانواده ها باید فرزندان خود را به خوانش گنجینه های ادب فارسی نظیر بوستان و گلستان سوق دهند تا مسیر زندگی آنها از دوران کودکی و نوجوانی رنگ اخلاق، دین و معرفت گیرد.
قرائت شعر توسط 10 شاعر و اجرای موسیقی سنتی از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان واقع و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن ساماندهی شده است.
7105 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شب شعر روز سعدي آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت

در پیام تسلیت علی سرگزی آمده است: درگذشت خبرنگار پرتلاش وباسابقه روزنامه جمهوری در سیستان و بلوچستان، زنده یاد عباسعلی سرحدی موجب تالم و اندوه بسیار شد.

اینجانب فقدان تاثر بار این خبرنگار گرانقدر را به خانواده محترم ایشان و اصحاب مطبوعات و رسانه بویژه جامعه مطبوعاتی سیستان و بلوچستان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، مغفرت الهی و برای بازماندگان صبوری و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

شادروان عباسعلی سرحدی به عنوان سرپرست و خبرنگار باسابقه جمهوری در سیستان و بلوچستان فعالیت داشت که دیروز درگذشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت