Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@09:27:11 GMT

بانوان همدانی در مدیریت ورزشی از آقایان پیشی می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۵۳۵

بانوان همدانی در مدیریت ورزشی از آقایان پیشی می‌گیرند

پس از کسب مهم‌ترین مدال‌های ورزش استان توسط بانوان ورزشکار در سال‌های اخیر، با انتصابات صورت گرفته توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان ظاهراً قرار است در مدیریت ورزشی نیز بانوان همدانی از آقایان پیشی بگیرند. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بانوان ورزشکار همدانی در سال‌های اخیر  با کسب نتایج درخشان و مدال‌های متعدد در میادین ملی و بین‌المللی بخش عمده افتخارات ورزش استان همدان را به نام خود ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از 8 سهمیه ورزش همدان در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان 4 سهمیه متعلق به بانوان ورزشکار است. منیژه کاظمی نخستین ورزشکار المپیکی همدان بود که در المپیک ملبورن در رشته تیراندازی حضور داشت.

در المپیک 2012 هم مه‌لقا جام بزرگ و آرزو حکیمی به ترتیب در رشته‌ تیراندازی و قایقرانی 2 سهمیه از 3 سهمیه ورزش همدان در کاروان اعزامی ایران به مسابقات لندن را به خود اختصاص دادند.

رزو حکیمی در المپیک 2012 با 17 سال سن یکی از جوان‌ترین ورزشکار این دوره از مسابقات بود و عنوان جوان‌ترین ورزشکار بانوی المپیکی ایران را نیز به خود اختصاص داد. 4 سال بعد در المپیک ریو نیز یکی از 2 سهمیه ورزش همدان در این مسابقات به نماینده ورزش بانوان استان اختصاص یافت تا مه لقا جام بزرگ با حضور در المپیک ریو به تنها ورزشکار استان تبدیل شود که 2 دوره پی در پی در مسابقات المپیک حضور داشته است.

یکی از دو سهمیه ورزش همدان در تاریخ مسابقات پاراالمپیک نیز متعلق به زهرا نجاتی عارف در رشته والیبال نشسته است تا در بزرگترین آوردگاه ورزش معلولان نیز سهمیه ورزشکاران بانوی همدانی با آقایان برابر باشد.

بانوان همدانی مدال‌آوران میادین جهانی و آسیایی

با توجه به مشکلات عدیده مالی و زیرساختی در بخش ورزش بانوان استان و کم لطفی برخی مسئولان استان به ورزش این قشر از جامعه انتظار می‌رود در کسب مدال، ورزش بانوان همدان عرصه را به ورزش آقایان باخته باشد، اما با یک بررسی ساده متوجه می‌شویم بخش عمده مدال‌ها و عناوین مهم ورزش استان در میادین ملی، آسیایی و جهانی در سال‌های اخیر متعلق به بانوان ورزشکار است.

مه لقا جام بزرگ ( تیراندازی) ، آرزو حکیمی، مریم امیدی پارسا و مریم کرمی ( قایقرانی) ، لیلا سیاهوشی ( کشتی بانوان)، مبینا عزیزی و خواهران کولیوند ( جودو)، سید معصومه حسینی (تکواندو)،  زهرا نجاتی عارف ( والیبال نشسته) و شیما صفایی ( تنیس روی میز) در سال‌های اخیر مهم‌ترین عناوین و مدال‌های ورزش همدان را در میادین ملی و فرا ملی به خود اختصاص دادند.

هیئت‌های قایقرانی، جودو و دو و میدانی در حالی در دهه 90 همواره در جمع هیئت‌های برتر ورزشی استان قرار داشتند که عملا نتایج درخشان این رشته‌های ورزشی توسط بانوان ورزشکارشان کسب می‌شد.

با آنکه عمر کشتی بانوان کمتر از 5 سال است بانوان کشتی‌گیر همدانی در 2 سال گذشته 2 تا از مهم‌ترین عناوین کشتی استان یعنی کسب مدال برنز مسابقات کشتی باکمربند بازی‌های داخل سالن آسیا و عنوان نایب قهرمانی کشتی کلاسیک قهرمانی کشور را به خود اختصاص دادند.

در جاکارتا بانوان ورزشکار همدانی جور آقایان را کشیدند

اما اوج درخشش ورزش بانوان همدان سال گذشته و در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود؛ جایی که 6 سهمیه از 8 سهمیه ورزش همدان در این مسابقات و 5 مدال از 7 مدال ورزشکاران همدانی در این مسابقات را بانوان کسب کردند تا عملا 75 درصد از سهمیه و 72 درصد از مدال‌های ورزش همدان در بازی‌های آسیایی جاکارتا متعلق به بانوان ورزشکار همدانی باشد.

مریم کرمی، آرزو حکیمی و مریم امیدی پارسا در قایقرانی، آذر کولیوند در کوراش، مبینا عزیزی در جودو و مه لقا جام بزرگ در تیراندازی 6 ورزشکار بانوی همدانی حاضر در جاکارتا بودند.

خراسان رضوی| نگاهی به معضلات بانوان ورزشکار تایباد؛ بازهم پای کمبود بودجه در میان است50 درصد مدال‌های ورزشی استان سمنان سهم بانوان ورزشکار سمنانی استتهران| گفت‌و‌گوی تسنیم با زوج ورزشی رشته کانوپولو: "پوشش اسلامی" هیچ محدودیتی برای قهرمانی بانوان ورزشکار ایرانی نیست+فیلم

از این جمع مریم امیدی پارسا با کسب 2 مدال نقره، مریم کرمی با کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز و مه لقا جام بزرگ با کسب یک مدال برنز 5 مدال از 7 مدال ورزش همدان در بازی‌های آسیایی 2018 را به نام خود ثبت کردند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان از مجموع 18 مدال بانوان ورزشکار ایران در بازی‌های آسیایی 2018، ورزشکاران  بانوی همدانی 28 درصد مدال‌ها را به خود اختصاص دادند. ضمن آن که مریم امیدی پارسا و مریم کرمی تنها ورزشکاران ایرانی حاضر در این مسابقات بودند که موفق شدند بیش از یک مدال از مهمترین آوردگاه ورزش آسیا صید کنند. همچنین بهاره صیفی و زهرا بهرامیان نیز به عنوان نماینده داوران و مربیان ورزش بانوان استان در جاکارتا حضور داشتند.

از سوی دیگر زهرا نجاتی عارف تنها ورزشکار بانوی همدانی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا موفق شد به همراه تیم ملی والیبال نشسته بانوان موال نقره این مسابقات را کسب کند.

موفقیت بانوان در مدیریت هیئت‌های ورزشی استان

پس از درخشش بانوان ورزشکار همدانی در میادین مختلف ورزشی و پیشی گرفتن آنها از آقایان ورزشکار در کسب سهمیه و مدال کم کم پای بانوان به مدیریت هیئت‌های ورزشی استان نیز باز شد.از فاطمه السادات شبیری می‌توان به عنوان اولین رئیس هیئت بانو در ورزش همدان نام برد. وی در سال 92 به این مقام رسید و با تأسیس نخستین کورت تخصصی اسکواش در همدان و ساماندهی این رشته ورزشی کارنامه موفقی از خود به جای گذاشت.

پس از پایان دوره 4 ساله ریاست شبیری بر هیئت اسکواش همدان رضوان سلماسی جانشین وی شد تا ریاست بانوان بر این هیئت ادامه داشته باشد. جالب این که در انتخابات هیئت اسکواش استان همدان که در سال گذشته برگزار شد هر سه نامزد ریاست بانو بودند. اما سمیه سهیلی یکی دیگر از بانوان همدانی است که ریاست هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان همدان را بر عهده دارد.

سهیلی با وجود مشکلات مالی فراوان در حوزه ورزش نابینایان و کم بینایان و نیز کمبود زیرساخت در این بخش با درایت خود این هیئت را به موفق‌ترین هیئت استان همدان در سال 97 تبدیل کرد.

وحید علی نجیمی و حمید اسلامی دوندگان همدانی تیم ملی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان در بازی‌های آسیایی موفق به کسب 3 مدال طلا شدند تا بهترین نتیجه یک هیئت ورزشی از استان همدان در یک مسابقه مهم آسیایی رقم بخورد. ضمن آن که این دو ورزشکار در سالهای اخیر در میادین جهانی نیز بارها کسب مقام کردند.

مدیریت ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان در دست بانوان

با درخشش بانوان همدانی در عرصه مدیریت هیئت‌های ورزشی و جلب اعتماد مدیرکل ورزش و جوانان پای آنها برای اولین بار در تاریخ ورزش استان همدان به ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان‌های استان همدان باز شد. در فروردین امسال با حکم محسن جهانشیر مهتاب سرمدی به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد منصوب شد.

روز گذشته نیز از سوی محسن جهانشیر یک بانوی دیگر همدانی به عنوان رئیس اداره تازه احیا شده ورزش و جوانان شهرستان همدان منصوب شد.

سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان این که پس از انتصاب مهتاب سرمدی به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان اسدآباد دومین انتصاب بانوان در ریاست ادارات ورزش و جوانان استان در دوره مدیریت محسن جهانشیر رقم خورد اظهار داشت: ملیحه براز از کارشناسان حوزه ورزش بانوان به عنوان رئیس اداره تازه تاسیس ورزش و جوانان شهرستان همدان معرفی شد.

حمدالله چاروسایی افزود: سرمدی و براز از جوان‌ترین کارکنان اداره کل ورزش و جوانان محسوب می‌شوند و این حاکی از آن است که مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان علاوه بر توجه به ورزش بانوان به جوانگرایی در مدیریت‌ها نیز توجه دارد.

وی تاکید کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان همواره در گفت و گو با رسانه‌ها اعلام کرده بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در دوره مدیریت خود به بانوان و جوانان اعتماد می‌کند که با انتصابات صورت گرفته این صحبت خود را در عمل نیز ثابت کرده است.

از قرار معلوم پس از پیشی گرفتن بانوان ورزشکار همدانی در کسب مدال و عناوین ملی و فراملی از آقایان ورزشکار ظاهراً در مدیریت ورزشی نیز قصد دارند که عرصه را بر آقایان تنگ کنند.

تجربه ثابت کرده بانوان به دلیل ریزبینی، قانونمداری، مسئولیت‌پذیری و شم اقتصادی بیشتر نسبت به آقایان مدیران توانمند‌تری هستند و بی‌تردید مدیر کل ورزش و جوانان استان و در کل ورزش همدان از اعتماد به مدیران بانو ضرر نخواهد کرد.

انتهای پیام/

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی

حجت الله شهبازی افزود: باتوجه به پیش بینی هواشناسی استان در کاهش محسوس دما بروز پدیده کاهش دمای سطح خاک طی ۲ روز آینده تا نزدیک به صفر درجه اتفاق خواهد افتاد، وقوع خسارت سرمازدگی در محصولات باغی به ویژه باغات انگور دور از انتظار نیست و باید تمهیدات لازم از سوی باغداران اندیشیده شود.

وی افزود: می‌توان از عملیات غرقابی در باغات استفاده کرد و از خاک ورزی مانند شخم و دیسک نیز باید خودداری شود.

مدیر باغباینی جهاد کشاوری استان همدان تاکید کرد: برای کاهش اثرات سرمازدگی می‌توان از پوشش دادن خاک مانند پلاستیک‌های پوششی سیاهرنگ و همچنین از بخاری‌های باغی استفاده کرد.

وی بر ایجاد دود با استفاده از باقیمانده‌های گیاهی مانند کاه و کلش تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان