Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@11:30:37 GMT

نیمی از جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۵۷۳

نیمی از جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: ۶۰ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در استان پرداخت و تمامی مطالبات پزشکان خانواده شهری استان تا پایان بهمن ماه ۹۷ تسویه شد.

رسول ظفرمند با قدردانی از مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان در ارائه خدمات بهینه بیمه‌ای به بیمه‌شدگان، افزود: با تخصیص این اعتبار مطالبات مؤسسات فیزیوتراپی خصوصی، رادیولوژی، پزشکان‌متخصص، پزشکان عمومی، دندانپزشکان و پزشکان متخصص شهری طرف قرارداد پزشک خانواده تا پایان مهرماه ۹۷ تسویه و مطالبات آزمایشگاه ها و بیمارستانهای خصوصی نیز تا پایان شهریور ۹۷ تسویه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به به روز بودن پرداخت به پزشکان خانواده استان افزود: با توجه به گذشت شش سال از اجرای طرح پزشک خانواده شهری و علیرغم تمامی مشکلات مالی و کسری اعتبار سازمان بیمه سلامت ،مطالبات پزشکان متخصص طرف قرارداد پزشک خانواده شهری تا پایان بهمن ماه ۹۷ تسویه شد.

ظفرمند با بیان این که بیشترین جمعیت بیمه شده سازمان بیمه سلامت به صورت رایگان و بدون پرداخت حق سرانه تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: با بررسی های صورت گرفته 7 میلیون و 500 هزار بار مراجعه در سال از سوی افراد زیر پوشش بیمه سلامت در استان برای دریافت خدمات مورد نیاز درمانی انجام می شود که بیمه سلامت برای هر مراجعه، حدود یکصد هزار تومان هزینه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به هزینه سالانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای درمان بیمه شدگان و قرارداد با بیش از 2 هزار و سیصد مؤسسه درمانی در سطح استان ، خواستار تخصیص ردیف بودجه اختصاصی جهت اجرای طرح های ملی نظیر پزشک خانواده و بیمه همگانی سلامت در استان مازندران شد.

وی اعلام کرد: با الکترونیکی شدن نسخه نویسی، ضمن کاهش مراجعات، پرداخت ها نیز به روز رسانی خواهد شد، حدود نیمی از جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج

سید سعید انوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.

وی گفت: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت افزود: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی راا بیممه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج