Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@10:20:29 GMT

سد سفیدرود به‌طور کامل آب‌گیری و سرریز شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۶۷۱

سد سفیدرود به‌طور کامل آب‌گیری و سرریز شد

وحید خرمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: هرساله برای اینکه بتوانیم سیلاب‌ها را در فصل بهار مدیریت کنیم، برای رهاسازی آب سد برنامه‌ریزی می کنیم که امسال با توجه به سیلاب های اخیر در کشور 20درصد از ظرفیت سد را برای مدیریت سیلاب بهار نگه داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: آبگیری سد سفیدرود به حد نرمال رسیده یعنی به میزان حجم یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب آب آبگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: با مدیریت صورت گرفته امسال، سال کشاورزی سختی را در مسیر سد سفید رود نخواهیم داشت و این ظرفیت را در رودخانه داریم که سیلاب را کنترل کنیم.
خرمی همچنین در خصوص سدهای لاستیکی گیلان گفت : هر جایی در استان که سدهای لاستیکی احداث شده جواب گرفته ایم و در حال حاضر 11 سد لاستیکی در استان داریم که چهار مورد از آنها به اتمام رسیده و بقیه نیز از پیشرفت خوبی برخوردارند.
سد سفیدرود آب مورد نیاز 171 هزار هکتار از 238 هزارهکتار شالیزار گیلان را تامین می‌کند؛ بر این اساس آب بقیه شالیزارهای استان از محل رودخانه‌ها، آب‌بندان‌ها و چاه‌های موجود در استان تامین می‌شود.
استان گیلان دارای 238 هزار هکتار شالیزار است که هر ساله از کشت آنها حدود 750 تا 850 هزار تن برنج سفید به دست می آید.
سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده و ظرفیت فعلی آن، یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب است.
7296/2007/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان گیلان برنج کشاورزی آب سد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید

 
به گزارش تابناک، از ساعاتی پیش بارش‌های پراکنده در قسمت‌هایی از کاشان و آران‌وبیدگل شدت گرفته است.بارش شدید باران سبب راه افتادن سیلاب در معابر و خیابان‌ها و همچنین طغیان رودخانه‌های فصلی در سطح شهر و روستاهای اطراف شده است. تاکنون ویران شدن چند منزل مسکونی و تخریب جاده‌ها و معابر شهری و روستایی توسط این باراش‌های سیل‌آسا و جاری شدن سیل گزارش‌ شده است.

با توجه به جریان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی منطقه کاشان و آران‌وبیدگل از همشهریان تقاضا می‌شود تا از هرگونه توقف در مسیر رودخانه‌ها و مسیرهای سیلاب‌ها و همچنین حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • آماده باش کامل راهداری استان در آماده باش کامل به سر می‌برد
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است