Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:50:13 GMT

17 میلیمتر بارش در زنجان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۷۸۶

17 میلیمتر بارش در زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در 24 سعت گذشته و بر اساس اعلام ایستگاه های هواشناسی، بیشترین میزان بارش استان به میزان 17 میلیمتر از شهر زنجان گزارش و ثبت شد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شهر زنجان، بیشترین میزان بارش از آب بر طارم، ماهنشان، دانشگاه زنجان، قیدار و خرمدره به میزان 14.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 دهم، 10.4، 9.4 ،8.3 و 4.5 میلیمتر ثبت شد.
وی اظهار داشت: وضعیت جوی امروز/ سه شنبه/ این استان آسمانی ابری که در برخی نقاط با بارش پراکنده برف همراه است که بتدریج از میزان آن کاسته می شود.
سلطانی خاطرنشان کرد: با خروج این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز کاهش دما بین یک تا پنج درجه ای در بیشتر مناطق این استان به وقوع می پیوندد که این روند طی مشب تا صبح فردا محسوس تر خواهد بود.
این کارشناس ادامه داد: طبق پیش بینی ها سامانه بارشی فعال که از روز گذشته آسمان این استان را فرا گرفته بود، عصر امروز خارج می شود و به دنبال آن کاهش یک تا پنج درجه ای دما به وقوع می پیوندد.
وی یادآور شد: بر این اساس احتمال سرما زدگی محصولات کشاوری و باغی وجود دارد، توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه و محافظتی طی مدت یاد شده انجام گیرد.
این کارشناس اضافه کرد: هوای سرد حاکم بر استان نیز تا روز /پنجشنبه/ هفته جاری ادامه دارد که پس از آن دمای هوا در مناطق مختلف استان افزایش می یابد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان با منفی 2 و گرماب با هشت درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بود و دمای کنونی شهر زنجان نیز صفر درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي زنجان كاهش دما خروج سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

یاسر اشتاد کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش پراکنده باران از فردا، گفت: طبق الگو‌های هواشناسی روز شنبه به صورت موقت بارندگی قطع شده و روز‌های یکشنبه و دوشنبه بارش‌های رگباری دوباره مناطق را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته بارشی در استان گزارش نشده، افزود: افزایش دما بین ۲ تا ۳ درجه سانتی‌گراد نیز برای پایان هفته پیش بینی می‌شود.

اشتاد با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مرکز استان دمایی بین ۸ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد داشت، اضافه کرد: شهرستان تکاب با دمای مثبت یک درجه سرد‌ترین و شهرستان پلدشت با دمای مثبت ۲۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • شروع بارش ها در غرب استان اصفهان