Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@11:45:07 GMT

جزئيات منابع و مصارف هدفمندي يارانه‌ها در سال 96

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۸۴۰

جزئيات منابع و مصارف هدفمندي يارانه‌ها در سال 96

خبرگزاري آريا - براساس گزارش تفريغ بودجه 96، مجموع منابع هدفمندي يارانه ها در اين سال حدود 52هزار و 204ميليارد تومان و مجموع مصارف هدفمندي يارانه ها در اين سال حدود 52هزار و 125ميليارد تومان بوده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، براساس گزارش تفريغ بودجه 96که اخيرا ديوان محاسبات منتشر کرده است، مجموع منابع اجراي تبصره 14اين قانون که مرتبط با هدفمندي يارانه هاست، 52هزار و 204ميليارد و 589ميليون و 36هزار تومان در سال مذکور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*تصوير کلي از منابع و مصارف هدفمندي يارانه ها در سال 96
براساس اين گزارش، موجودي اول دوره برابر 2ميليارد و 800ميليون و 401هزار تومان بوده است. مجموع منابع واريزي در اجراي ماده (1) قانون هدفمندسازي يارانه ها در سال 96توسط شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، شرکت ملي گاز ايران و شرکت توانير برابر 36هزار و 842ميليارد و 63ميليون و 896هزار تومان بوده است. همچنين مجموع منابع واريزي در اجراي ماده (3) قانون هدفمندسازي يارانه ها در سال 96توسط شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور بالغ بر 4ميليارد و 363ميليون و 27هزار تومان بوده است.
از سوي ديگر، مجموع مبالغ واريزي از محل رديف هاي يارانه اي قانون بودجه سال 1396کل کشور برابر 13هزار و 648ميليارد و 398ميليون و 773هزار تومان بوده است.
با توجه به اعداد فوق، مجموع منابع حاصل از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها در سال 96بالغ بر 50هزار و 522ميليارد و 829ميليون و 707هزار تومان بوده است.
از سوي ديگر، مجموع مطالبات سنواتي وصول شده سازمان هدفمندي يارانه ها از شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، شرکت ملي گاز ايران و شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در سال 96برابر هزار و 681ميليارد و 759ميليون و 328هزار تومان بوده است.
بر همين اساس، مجموع منابع در دسترس براي اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها در سال 96برابر 52هزار و 204ميليارد و 589ميليون و 36ميليون تومان بوده است.
براساس اين گزارش، مجموع مصارف هدفمندي يارانه ها در سال 96بالغ بر 52هزار و 125ميليارد و 607ميليون و 790هزار تومان بوده است. همچنين مانده آخر دوره برابر 72ميليارد و 866ميليون و 742هزار تومان بوده است.
*جزئيات منابع هدفمندي يارانه ها در سال 96
براساس گزارش ديوان محاسبات، جزئيات مبالغ واريزي در اجراي مواد (1) و (3) قانون هدفمندسازي يارانه ها توسط شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، شرکت ملي گاز ايران، شرکت توانير و شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در سال 96عبارتست از:

براساس اين گزارش، جزئيات مبالغ واريزي در اجراي مواد (1) و (3) قانون هدفمندسازي يارانه ها توسط شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، شرکت ملي گاز ايران، شرکت توانير و شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور و همچنين مبالغ پرداختي توسط اين شرکت ها بابت مطالبات سنواتي سازمان هدفمندسازي يارانه ها از آنها، در ماه هاي سال 96به تفکيک در جدول زير آمده است:

عملکرد منابع حاصل از اصلاح قيمت گاز طبيعي، برق مصرفي و آب فروخته شده در سال 96با توجه به مبالغ پرداختي بابت مطالبات سنواتي عبارتست از:

*جزئيات مصارف هدفمندي يارانه ها در سال 96
براساس گزارش ديوان محاسبات، 46هزار و 353ميليارد و 344ميليون و 478هزار تومان بابت پرداخت يارانه نقدي و غيرنقدي خانوارها (موضوع ماده 4آيين نامه اجرايي تبصره 14قانون بودجه 96و اصلاحيه هاي آن)، 859ميليارد و 454ميليون و 884هزار تومان بابت سلامت (موضوع ماده 6آيين نامه مذکور) و نهايتا 920ميليارد و 703ميليون و 535هزار تومان بابت حمايت از توليد و اشتغال (موضوع ماده 7آيين نامه اجرايي تبصره 14قانون بودجه 96و اصلاحيه هاي آن) پرداخت شده است.
با توجه به اعداد فوق، مجموع مبلغ پرداختي مطابق آيين نامه اجرايي تبصره 14قانون بودجه 96و اصلاحيه هاي آن، بالغ بر 48هزار و 153ميليارد و 226ميليون و 158هزار تومان بوده است.
علاوه بر اين، دولت 3هزار ميليارد تومان بابت تامين مواد اوليه قير موضوع بند «ه» تبصره (1) قانون بودجه 96و 972ميليارد و 381ميليون و 632هزار تومان بابت پنج درصد بند «د» تبصره (1) قانون بودجه 96از اين محل پرداخت کرده است.
به گزارش فارس، در نتيجه، مجموع مصارف هدفمندي يارانه ها در سال 96برابر 52هزار و 125ميليارد و 607ميليون و 790هزار تومان بوده است.


-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش تابناک، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت 1403)با حضور ۲۰۳ تن از نمایندگان آغاز و قرار شد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز ارجاع از صحن علنی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح نظام قانون گذاری تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار صحن علنی امروز قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • هدفمندی معافیت‌های مالیاتی با سقف گذاری معافیت‌ها
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت