Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیهان بهمنی مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: امسال در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دو ترجمه جدید از آثار آن تایلر دارم که توسط نشر ثالث منتشر و عرضه می‌شوند. یکی از این آثار، رمان «شام در رستوران دلتنگی» است.

وی افزود: آن تایلر حدود ۲۰ کتاب و رمان نوشته و آن‌طور که خودش گفته، «شام در رستوران دلتنگی» سخت‌ترین و بهترین کار اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب نامزد جایزه پولیتزر بوده و مانند آثار دیگر این نویسنده حول محور خانواده و روابط اعضای آن قرار دارد.

این مترجم در ادامه گفت: «وداع خانم تایلر» هم درباره موضوعی است که تایلر بارها درباره‌اش نوشته است؛ مرگ عزیزان و کنار آمدن با این مساله. در این رمان، مردی همسرش را از دست می‌دهد و به‌تدریج سعی می‌کند با این موضوع کنار بیاید. دو رمان یادشده برای اولین‌بار زمستان ۹۷ منتشر شدند و به‌عنوان کتاب‌های تازه ثالث در نمایشگاه عرضه می‌شوند.

بهمنی همچنین گفت: یک ترجمه جدید دیگر هم دارم که قرار است توسط نشر آموت چاپ شود و نمی‌دانم به روزهای نمایشگاه برسد یا خیر. این اثر، رمانی از یک نویسنده لهستانی است که برای اولین‌بار از او کتابی در ایران ترجمه می‌شود. نام رمان، «کشتن عمه‌خانم» و نوشته آندری بورسا است. بورسا را عموماً به‌عنوان کافکای لهستان می‌شناسند. این رمان او هم در حال و هوای «بیگانه» آلبر کامو است و فضایی اگزیستانسیالیستی و همچنین طنزی ظریف دارد.

وی در پایان گفت: داستان «کشتن عمه‌خانم» درباره دانشجویی است که بدون هیچ دلیلی عمه خود را می‌کشد و تلاش دارد جسدش را از بین ببرد. این رمان، کوتاه و کم‌حجم است و با ۱۰۰ صفحه منتشر می‌شود. البته کلیت داستان، به‌این‌صورت که گفتم نیست و در پایان داستان مشخص می‌شود اصلاً ماجرا چیز دیگری بوده است. آن‌طور که پیش‌تر گفته شده بود قرار است این رمان هم به نمایشگاه برسد اما هنوز خبر جدیدی از آن ندارم.

کد خبر 4596308 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ترجمه نشر ثالث نشر آموت ادبیات جهان ایالات متحده آمریکا لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر

کتاب «برفراز کشتزار» نوشته علی اکبر والایی توسط نشر معارف منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «برفراز کشتزار» نوشته علی اکبر والایی به تازگی توسط نشر معارف منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب رمانی تربیتی و اجتماعی است که به موضوع آخرت و جهان برزخ پرداخته است.

کتاب «بر فراز کشتزار»، به حدیث معروف «الدنیا مزرعه الاخره»، «دنیا مزرعه آخرت است» و اینکه انسان نتایج تمام اعمال خود در دنیا را در جهان آخرت مشاهده خواهد کرد. واژه «بر فراز» از عنوان کتاب، اشاره به جدا شدن روح از کالبد انسان پس از مرگ دارد و در فراسوی زمین، مرحله فراخودآگاهی است. بر فراز کشتزار، بیانگر این مهم است که انسان بیهوده به دنیا نیامده است و خداوند آفریدگار برای هدفی او را آفریده است. جهان برزخ آیینه تمام نمای اعمال و رفتار آدم‌ها در زندگی دنیایی گذشته است. این اثر با جا انداختن فلسفه زندگی و نماز (عبادت خدا) برای نوجوانان، روشنگر است و در مقابله کامل با تفکر پوچ انگاری دنیای مدرن کنونی است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

یک ساعت بعد قایق موتوری از اسکله¬ی قدیمی به سمت هرمز راه افتاد. هنوز دو کیلومتری در خلیج فارس نرفته بودند که ناگهان جهان همانطور نشسته خود را به پشت انداخت توی دریا؛ بدون حرفی؛ بی صدا. نریمان و مرد جنوبی حیرت زده در تاریکی آب را نگاه کردند. جز سیاهی نبود. مرد جنوبی موتور قایق را استندبای گذاشت و چراغ قوه انداخت؛ آب موج افتاده بود، ولی نشانی از جهان نبود. فشار خستگی و نگرانی حاصل از رسیدن به آمریکایی‌ها تمرکز نریمان را از بین برده بود. جنوبی هم چشم به دهان نریمان داشت. نمی‌شد بیش از این معطل کرد؛ حالا دیگر چاره¬ای نبود و نریمان از مرد جنوبی خواست به راهش ادامه دهد. جهان در جهان بی کران خلیج فارس محو شد.

این کتاب با ۱۵۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۹۹ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟