Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به تکمیل زیرساخت های درمانی در بیمارستان تازه ساخت سینای این شهرستان گفت: به منظور خدمات رسانی مناسب، نواقص و مشکلات موجود در این بیمارستان شناسایی و برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، اصغر تنومند روز سه شنبه در نشست خبری هیات رئیسه این دانشکده افزود: در حال حاضر روزانه 300 نفر در اورژانس بیمارستان سینا پذیرش و از خدمات درمانی و فوریتی این مرکز درمانی بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با وجود برخی نواقص در بخش تجهیزات که اجتناب ناپذیر بوده، تخت های استاندارد برای ارائه خدمات درمانی، جراحی و بستری در این بیمارستان فعال است.
وی اضافه کرد: برای تامین پزشکان متخصص نیز در آبان سال گذشته 21 متخصص در زمینه هیا مختلف درمانی جذب مراکز درمانی این شهرستان شده است.
تنومند با اشاره وضعیت مکان یابی بیمارستان 350 تختخوابی مراغه گفت: با توجه به بازدید های به عمل آمده توسط کارشناسان وزارت بهداشت از مکان های پیشنهادی برای این منظور، زمین و فضای مورد تایید برای احداث این بیمارستان تا سه هفته آینده نهایی خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت های ایجاد رشته پزشکی در این دانشکده افزود: برای ایجاد این رشته الزامات جمعیتی و مرکز استان بودن مورد تاکید وزارت بهداشت است اما در برخی دانشکده ها و موارد، استثناهایی نیز برای ایجاد این رشته ها وجود دارد که پیگیر این امر هستیم.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این نشست با اشاره به اجرای موفق طرح های بهداشتی و سلامت عمومی در این شهرستان گفت: هم اکنون در زمینه شاخص مرگ نوزاد، مرگ مادر باردار و بیماریهای سرطانی، از شاخص بسیار مناسبی نسبت به شاخص و میانگین جهانی برخوردار هستیم.
سلیمانی افزود: در سال گذشته سه میلیون خدمت بهداشتی درمراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در مناطق شهری و روستایی ارائه شده است.
وی اضافه کرد: در راستای بازدید های بهداشتی از اماکن عمومی نیز در طی سال گذشته چهار هزار و 200 کارت بهداشتی برای واحدهای صنفی و تولیدی صادر شده است.
معاون درمانی دانشکده علوم پزشکی نیز با تاکید بر نظارت مستمر بر فعالیت کلینیک های شبانه روزی گفت: تاکنون برخی از این مراکز درمانی به دلیل کاهش ساعات کاری و برخی مشکلات موجود، اخطاریه دریافت کرده و ملزم به رفع آنها شده اند.
امیر رضائیان فیاض افزود: با راه اندازی مرکز شیمی درمانی و سایر زیرساخت های بهداشتی و درمانی با حمایت خیران سلامت، قطب درمان مراغه تحقق خواهد یافت.
خرمی معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیز از نظارت و برخورد با داروخانه های متخلف در زمینه گرانفروشی، کم فروشی و عدم حضور مسئول فنی خبرداد.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع بیش از 420 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت درماني نشست خبري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی ظهر سه شنبه درآیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی از قبیل تجهیز و تکمیل پایگاه بهداشتی آل یاسین، مجموعه تصویر برداری بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز سراج که با حضور فرماندار، امام جمعه و معاونین فرمانداری فیروزکوه برگزار شد عنوان کرد: با توجه به تغییر در ساختار جمعیتی، این پایگاه نیاز به بهسازی و نوسازی داشت که خوشبختانه با کمک مسؤولان محترم این شهرستان ظرفیت‌های این پایگاه ارتقا یافت.

وی در رابطه با مجموعه «سی. تی. اسکن» این بیمارستان اظهار کرد: مجموع «سی. تی. اسکن» بیمارستان امام خمینی در سال گذشته افتتاح شده بود ولی هم اکنون خدمات تصویربرداری به صورت یک بسته خدمتی کامل از نظر ابعاد و استانداردهای تصویربرداری افتتاح شد.

زالی اعتبار تخصیص یافته به این مرکز تصویری را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر سه استان قرار دارد و در تصادفات جاده‌ای، این دستگاه نوین رادیولوژی که با روش دیجیتال که اشعه کمتر و دقت بالاتری دارد بسیار مورد نیاز بوده، افتتاح شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در رابطه با مرکز «سراج» نیز بیان کرد: این مرکز جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی به صورت ساختارهای یکپارچه هستند، سازمان‌های چند وجهی محسوب شده و امیدوار هستیم با کمک مسؤولین شهرستانی علی الخصوص فرماندار محترم درمان کامل، غربالگری و پیشگیری در این مرکز صورت پذیرد.

وی در پایان در رابطه با جذب پزشکان متخصص در مراکز درمانی فیروزکوه ابراز امیدواری کرد و گفت: با ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای شهرستان به کمک مسؤولین شهرستانی و همچنین در نظر گرفتن سهمیه جداگانه‌ای برای این شهر انشاالله در آینده نزدیک شاهد حضور هر چه بیشتر پزشکان متخصص جهت ارائه خدمات به مردم عزیز این شهرستان خواهیم بود.

کد خبر 6087047

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد