Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اصغر تنومند روز سه شنبه در نشست خبری هیات رئیسه این دانشکده افزود: در حال حاضر روزانه 300 نفر در اورژانس بیمارستان سینا پذیرش و از خدمات درمانی و فوریتی این مرکز درمانی بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: با وجود برخی نواقص در بخش تجهیزات که اجتناب ناپذیر بوده، تخت های استاندارد برای ارائه خدمات درمانی، جراحی و بستری در این بیمارستان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: برای تامین پزشکان متخصص نیز در آبان سال گذشته 21 متخصص در زمینه هیا مختلف درمانی جذب مراکز درمانی این شهرستان شده است.
تنومند با اشاره وضعیت مکان یابی بیمارستان 350 تختخوابی مراغه گفت: با توجه به بازدید های به عمل آمده توسط کارشناسان وزارت بهداشت از مکان های پیشنهادی برای این منظور، زمین و فضای مورد تایید برای احداث این بیمارستان تا سه هفته آینده نهایی خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت های ایجاد رشته پزشکی در این دانشکده افزود: برای ایجاد این رشته الزامات جمعیتی و مرکز استان بودن مورد تاکید وزارت بهداشت است اما در برخی دانشکده ها و موارد، استثناهایی نیز برای ایجاد این رشته ها وجود دارد که پیگیر این امر هستیم.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این نشست با اشاره به اجرای موفق طرح های بهداشتی و سلامت عمومی در این شهرستان گفت: هم اکنون در زمینه شاخص مرگ نوزاد، مرگ مادر باردار و بیماریهای سرطانی، از شاخص بسیار مناسبی نسبت به شاخص و میانگین جهانی برخوردار هستیم.
سلیمانی افزود: در سال گذشته سه میلیون خدمت بهداشتی درمراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در مناطق شهری و روستایی ارائه شده است.
وی اضافه کرد: در راستای بازدید های بهداشتی از اماکن عمومی نیز در طی سال گذشته چهار هزار و 200 کارت بهداشتی برای واحدهای صنفی و تولیدی صادر شده است.
معاون درمانی دانشکده علوم پزشکی نیز با تاکید بر نظارت مستمر بر فعالیت کلینیک های شبانه روزی گفت: تاکنون برخی از این مراکز درمانی به دلیل کاهش ساعات کاری و برخی مشکلات موجود، اخطاریه دریافت کرده و ملزم به رفع آنها شده اند.
امیر رضائیان فیاض افزود: با راه اندازی مرکز شیمی درمانی و سایر زیرساخت های بهداشتی و درمانی با حمایت خیران سلامت، قطب درمان مراغه تحقق خواهد یافت.
خرمی معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیز از نظارت و برخورد با داروخانه های متخلف در زمینه گرانفروشی، کم فروشی و عدم حضور مسئول فنی خبرداد.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع بیش از 420 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استاندارد بهداشتی و درمانی بیمارستان شاخص علوم پزشکی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد

حسن ملکی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جوان عشایر ۲۳ ساله دشتستانی از روستای شکرک ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: با رضایت خانواده مهربان «احسان حسنی» که به دنبال واژگونی موتور سیکلت دچار ضربه مغزی شده بود به چهار بیمار نیازمند به عضو حیاتی دوباره داد.

دکتر ملکی زاده اضافه کرد: این جوان که از یکم فروردین در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری شده بود بعد از تأیید مرگ مغزی، توسط دکتر شفیعی فوق تخصص جراحی قلب، دکتر تاج الدین فلو پیوند و همراهی دکتر شفیعی جراح قلب بوشهر و دکتر دشتیانه متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی ارگان‌های قلب کبد و هر ۲ کلیه برداشت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: اعضای این جوان عشایر توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ بوشهر به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز انتقال داده شد.

وی ضمن تشکر از خانواده ایثارگر این جوان از تلاش پرسنل بیمارستان شهید گنجی، همکاری پزشکان تأیید کننده و پزشکی قانونی، مدیریت بیمارستان بابت این کار خداپسندانه کمال تشکر کرد و افزود: تاکنون هفت مورد اهدا قلب در استان بوشهر صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: اولین ایثار ماندگار استان بوشهر در سال جدید و در مجموع ۱۱۶ همین اهدا عضو در استان بوشهر بوده است.

کد خبر 6063556

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • ویزیت بیش از ۵۴ هزار نفر در بیمارستان‌های علوم پزشکی اهواز