Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی و حفظ نباتات استان گفت: بر اساس اطلاعیه هواشناسی در روزهای آتی تغییرات دمای محسوسی را در استان خواهیم داشت که این تغییرات میتواند برای کشاورزان خساراتی را در پی داشته باشد.

صفوی در ادامه افزود: در این اخطاریه آمده است که با توجه به کاهش دما به محدوده شرایط سرمازدگی و یخ زدگی در استان  توصیه‌های برای کشاورزان عزیز داریم که با رعایت آن می توانند از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی  بیان کرد: تامین سوخت و کنترل دما و بستن دریچه‌ها در گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری‌ها و انبار‌های نگهداری محصولات کشاورزی و همچنین محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی از جمله این پیشگیری هاست.

همچنین ایجاد تمهیدات مناسب برای مواجهه با سرمازدگی بهاره در باغات و مزارع و تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت در روز‌های دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه و نیز ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر و خودداری از انجام هرس درختان میتواند در این موج به کشاورزان کمک کند.

صفری همچنین گفت: کشاورزان حتما به خاطر داشته باشند تا محصولات آماده برداشت را به مکان‌های امن و انبار‌های مسقف منتقل کنند و استفاده از ریزمغذی‌های توصیه شده توسط کارشناسان وزارت جهادکشاورزی جهت افزایش مقاومت به سرما را نیز فراموش نکنند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی و حفظ نباتات استان  بیان کرد: کشاورزان از انجام عملیات شخم و پاکنی باغات خودداری کرده و از انتقال نشاء محصولات جالیزی و برنج از خزانه به زمین اصلی حتما جلوگیری کنند.

وی در پایان به کندو داران و مزارع پرورش ماهی نیز توصیه کرد برای محافظت از کندو‌های زنبور عسل با توجه به کاهش دما و وزش باد و انجام تغذیه کمکی حتما از راههای مناسب استفاده نمایند و مزارع پرورش ماهی نیز عدم کوددهی استخر‌های پرورش ماهیان گرم آبی را در نظر داشته باشند .

انتهای  پیام/ز     ورود موج سرمای چند روزه به استان کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور وضعیت هواشناسی سطح نارنجی درچهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی افزود: فعالیت سامانه باشی از بعدازظهر دوشنبه در استان تقویت و تا چهارشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: در این مدت رگبار باران، رعد و برق و صاعقه، وزش باد به نسبت شدید و احتمال رخداد تگرگ از جمله ناپایداری‌های همرفتی در منطقه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از نقاط استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای روز دوشنبه بیشترین فعالیت سامانه در نیمه غربی و برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی است.

نوروزی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی هشدار داد و گفت: از آنجاکه بارش‌های بهاری به صورت نقطه‌ای تقویت می‌شود از همین رو توصیه می‌شود تا طبیعت‌گردان، عشایر و مردم محلی از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها نیز بر اثر وزش باد وجود دارد از همین رو توصیه می‌شود در این خصوص نیز مراقبت‌های لازم انجام گیرد.

گفتنی است، هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت یا خسارت‌های نقطه‌ای وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898142

دیگر خبرها

  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید!
  • صدور وضعیت هواشناسی سطح نارنجی درچهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۲؛هشدار هواشناسی به کشاورزان