Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@07:32:07 GMT

وزش باد شدید در تهران و5استان دیگر

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۵۵۳

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه امروز (۳ اردیبهشت) بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی شدید است از وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی و اصفهان خبر داد. ناطقان: احد وظیفه اظهارکرد: تحلیل داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز (۳ اردیبهشت) بارش باران و گاهی وزش باد شدید در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی، شمال و ارتفاعات البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: امروز (۳ اردیبهشت) بارش باران و در پاره‌ای مناطق رعد و برق و وزش باد شدید در بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق کشور رخ می‌دهد که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی شمال شرق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارش امروز (۳ اردیبهشت) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی است، گفت: امروز در نیمه شرقی کشور و استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی و اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و برای شرق و جنوب شرق کشور خیزش گرد و خاک نیز رخ خواهد داد.

وظیفه با بیان اینکه فردا (۴ اردیبهشت)، بارش به شمال شرق، شرق دریای خزر و قسمت‌هایی از زاگرس مرکزی محدود خواهد شد،اظهار کرد: از پس فردا (۵ اردیبهشت) بارش پراکنده باران برای قسمت‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز در استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز(۳ اردیبهشت) دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود،گفت: طی امروز تا پنجشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) خلیج فارس و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین تاکید کرد که روند کاهش دما تا صبح روز چهارشنبه (۴ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور بین ۴ تا ۷ درجه و صبح چهارشنبه تا صبح جمعه کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور بین ۴ تا ۷ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۴ اردیبهشت)، هوای تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۶ و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. پس‌فردا (۵ اردیبهشت)، آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری با بیشترین و کمترین دمای ۱۹ و ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. منبع: مهر برچسب ها: وزش باد ، تهران ، سازمان هواشناسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزش باد تهران سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا اردیبهشت + جزئیات کارنامه بارش‌های فروردین ۱۴۰۳

جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا اردیبهشت و جزئیات کارنامه بارش‌های فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به ۲۳ فروردین‌، ۷.۷ میلیمتر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلی‌متر است و ۲۴.۵ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.

از ابتدای ماه جاری منتهی به ۲۳ فروردین‌، در کشور به‌طور میانگین ۲۶ میلی‌متر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۲۷.۸ میلی‌متر است، در نتیجه ۶.۴ درصد با کاهش بارش نسبت به بلند مدت روبه‌رو بوده‌ایم.

از ابتدای سال جاری تا ۲۳ فروردین‌ماه به‌طور میانگین ۱۵۰.۲ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت (۱۸۹.۳ میلیمتر) با کاهش ۲۰.۷ درصدی بارش روبرو هستیم.

جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر سال گذشته) نشان می‌دهد تنها استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، خوزستان و کردستان، کرمانشاه و همدان نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای آذربایجان غربی ۱۲.۹ درصد، اردبیل ۲.۹ درصد، خوزستان ۲.۴ درصد، کردستان ۴.۶ درصد، کرمانشاه ۸.۸ درصد و همدان ۹.۱ درصد است.

بارندگی در سایر استان‌ها کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه هرمزگان بدترین وضعیت را تجربه می‌کند، چراکه ۵۸.۱ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.

استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبه‌رو بوده است، در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۰۷.۴ میلی‌متر است، اما در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۲۹.۹ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که نشان دهنده کاهش ۳۷.۳ درصدی بارش در این استان است.

وضعیت دما و بارش کشور تا پایان اردیبهشت

جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی نشان می‌دها بارش تا ۲۶ فروردین در سواحل خزر، شمال غرب، زاگرس میانی و شمالی، مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق بیش از نرمال و برای سایر مناطق کمتر از نرمال است.

طی هفته دوم آینده، بارش در یک سوم شمالی کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است که بارش انباشته در بخش‌هایی از زاگرس میانی با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

بارش هفته سوم در زاگرس میانی و مناطق محدودی از دامنه شمالی البرز میانی بیش از نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود، بارش هفته چهارم در دو سوم شمالی کشور و بخش‌های محدودی از مناطق کوهستانی استان کرمان در محدوده نرمال تا بیش از آن و در سایر مناطق گرایش به نرمال دارد.

بارش هفته‌های پنجم و ششم در نوار جنوبی کشور گرایش به کمتر از نرمال دارد و برای سایر مناطق در محدوده نرمال برآورد می‌شود.

نوسان دمای هوای کشور در محدوده نرمال و کمتر از آن

جدیدترین نقشه‌های پیش بینی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی نشان می‌دهد میانگین دمای هوا تا ۲۶ فروردین در دو سوی البرز، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بین یک تا دو درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال در نوسان خواهد بود.

دمای هوای هفته دوم در یک سوم شمالی، شمال غرب و زاگرس شمالی در محدوده نرمال تا دو درجه بیش از آن و برای سایر مناطق یک تا پنج درجه کمتر از نرمال پیش بینی شده است که بیشترین کاهش (بین سه تا پنج درجه) برای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و جنوب خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود، دمای هوای هفته سوم در یک سوم شمالی کشور نرمال و در سایر مناطق بین یک تا دو درجه کمتر از نرمال خواهد بود.

بر همین اساس، دمای هوای هفته چهارم در مرکز و شرق کشور متعادل می‌شود و انتظار می‌رود دمای هوا در هفته‌های پنجم و ششم در محدوده نرمال در نوسان باشد.

کد خبر 744054

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • گرد و خاک شدید در راه ایران؟/ این استان‌ها بارانی می‌شوند
  • پاسخ به ادعایی در فضای مجازی/ آیا گرد و خاک شدید به ایران می آید؟
  • گرد و خاک شدید در راه ایران؟
  • آیا گرد و خاک شدید در راه ایران است؟
  • بارش شدید باران در راه استان بوشهر/صدور هشدار قرمز هواشناسی
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • امروز کدام مناطق بارانی است؟ /تهران گرم می‌شود
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا اردیبهشت + جزئیات کارنامه بارش‌های فروردین ۱۴۰۳
  • بارش شدید باران در ۶ استان / دمای صفر درجه‌ای در همدان