Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مشاور نظامی در فرماندهی نیروهای خلیفه حفتر اعلام کرد که هدف نیروهای فرانسوی که در بندر السدره در شرق لیبی مستقر هستند، حفاظت از میادین نفتی در برابر حملات احتمالی نیروهای دولت توافق ملی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، این مشاور نظامی اعلام کرد: نیروهای فرانسوی متشکل از افسران متخصص در جنگ هوایی هستند که تعدادشان حدود ده‌ها تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیروها انبارهای آب در بندر السدره در منطقه هلال نفتی شرق لیبی را برای جایگزین کردن آن با سوخت تخلیه کرده‌اند.

این مشاور نظامی اعلام کرد که فرماندهی نیروهای خلیفه حفتر از فرانسه، امارات و مصر حمایت دریافت می‌کنند که شامل اعزام نیروهای اطلاعاتی و ویژه است. این نیروها در پایگاه الخروبه مستقر هستند.

نیروهای فرانسوی موجود در الخروبه که بخشی از آن‌ها در بندر السدره مستقر هستند به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ بخش اول نقش اطلاعاتی حساسی دارند که شامل عکس‌برداری و جاسوسی و کنترل پایگاه‌های دشمن است. وظایف بخش دوم تجهیز اتاق عملیات جنگ و مشارکت در برخی عملیات‌ها به عنوان تک‌تیرانداز است. مهندسان فنی نیز در این بخش هستند که دوره‌هایی را درباره تجهیز پهپادها و آموزش استفاده از آن برگزار می‌کنند.

این مشاور نظامی اعلام کرد که نقش اماراتی‌ها به فعالیت اطلاعاتی جاسوسی و رصد و آموزش افسران برای استفاده از سلاح‌های مدرن محدود می‌شود. یک نیروی ویژه نیز به صورت مستقیم وظیفه حفاظت شخصی خلیفه حفتر را برعهده دارد.

به گفته این مشاور نقش مصر شامل حمایت لجستیکی و اطلاعاتی و دادن تجهیزات و مهمات است.

از سوی دیگر یکی از افسران نیروی هوایی "ارتش ملی لیبی" اعلام کرد که قبل از آغاز عملیات علیه طرابلس امارات دو پهپاد ساخت آمریکا را به این نیروها تحویل داده بود.

وی گفت: اماراتی‌ها این دو پهپاد را با مجوز آمریکا به ما دادند. یک بالگرد درحال حاضر در حمله به طرابلس مشارکت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر عملیات علیه طرابلس فرانسه ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟
  • دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی
  • شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد