Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@08:16:49 GMT

نماینده تبریز: فروزان در معرض اتهام است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۷۴۲

خرداد: نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه اراده‌ای در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای برخورد با تبانی و شرط‌بندی وجود ندارد، گفت: تعلل در رسیدگی به پرونده محسن فروزان سئوال برانگیز است.
احمد علیرضا بیگی، به اتفاقات رخ داده در جریان بازی تراکتورسازی با پیکان واکنش نشان داد و از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خواست هرچه سریع‌تر تکلیف پرونده محسن فروزان را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشروح گفتگوی بیگی در ادامه می‌آید:
چند روز پیش در نامه‌ای به وزیر ورزش خواهان رسیدگی به پرونده محسن فروزان شدید. آیا اتفاق جدیدی رخ داده است؟
‌‌- احمد علیرضا بیگی: وزارت ورزش در این موضوع تعلل کرده است. انتظار می‌رفت بعد از آن حادثه، پاسخ مناسبی به افکار عمومی داده شود. کسی که قبلاً چنین سابقه‌ای داشته، نمیتوانسته در این سطح به فوتبال برگردد. از گذشته در وزارت ورزش هیأتی برای کشف تبانی یا شرط بندی وجود داشته است که می‌توانند در این باره اظهار نظر کنند. متأسفانه ماهیت این آدم‌ها همیشه مخفی مانده است.
فکر می‌کنید این تعلل عمدی است؟
‌‌- برای ما عدم رسیدگی به این موضوع و تعلل آن سوال برانگیز است. همین تعلل بسترساز حوادث و اتفاقات ورزشگاه یادگار امام در بازی تراکتورسازی با پیکان شد. عدم پاسخگویی به افکار عمومی باعث بالا گرفتن تردیدها و سوءظن ها شد که آن مشکلات پیش آمد. مقصرش هم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است که استخوان لای زخم گذاشته اند و تردید ایجاد کرده اند.
چرا فدراسیون فوتبال باید عمداً در چنین پرونده‌ای تعلل کند؟
- به هر حال اگر این اتفاقات بررسی و تخلفات احراز شود، نتیجه بازی ۳ بر صفر به سود تراکتورسازی می‌شود! برای همین مهندسی در نتایج لیگ دچار تغییر خواهد شد!
منظورتان از مهندسی لیگ این است که از حالا قهرمان مشخص شده است؟!
- به هر حال ما داریم شائبه‌ها و جانب‌داری‌هایی را نسبت به استقلال و پرسپولیس احساس می‌کنیم. باوجود تاکید اصل ۴۴، مشخص نیست چرا این دو باشگاه واگذار نمی‌شوند. مشخص نیست منفعت چه کسانی مطرح است که استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند. آیا این موضوع ارتباطی با فساد گسترده در سازمان خصوصی دارد یا خیر. چرا باید هزینه‌های این دو باشگاه از جیب ۸۰ میلیون ایرانی واریز شود.
همانطور که می‌دانید کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به محض کنار گذاشتن محسن فروزان، تحقیقاتش را در این پرونده آغاز کرد و هنوز ادامه دارد.
- این بررسی‌ها ضعیف است. کمیته اخلاق به فراخواندن مسئولان تراکتورسازی و محسن فروزان اکتفا کرده است در حالی که کمیته کارشناسی باید ورود کند. آیا این تعلل ارادی بوده است؟ چیزی که ما می‌دانیم این است که بررسی این پرونده کار پلیسی نمی‌خواهد و نیازی به ورود دستگاه‌های امنیتی نیست. با بازبینی فیلم و نظرات کارشناسی می‌توان به نتیجه رسید. مقررات فیفا هم همین را می‌گوید!
اما محسن فروزان این اشتباهات را سهوی دانسته و اتهامات را رد کرده است.
- فروزان در معرض اتهام است و این رفتارش هم طبیعی است. کمیته رسیدگی باید جواب افکار عمومی را بدهد. کمتر پیش آمده بود در ورزشگاه یادگار امام با ماشین آبپاش با مردم برخورد شود.
قبول دارید بخش زیادی از مشکلات تراکتورسازی به خاطر نحوه مدیریت محمدرضا زنوزی است؟
- زنوزی باید سعی کند شرایط را عادی کند. فاصله بین تیم و هواداران ضایعه بزرگی است. باید این حواشی جمع شود. وقتی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اراده‌ای برای حل مشکل نشان نمی‌دهند همین می‌شود. به نظر می‌رسد منافع جماعتی در میان است که شاهد تعلل هستیم.
منبع: مهر برچسب ها: احمد علیرضا بیگی ، مجلس ، فدراسیون فوتبال

منبع: خرداد

کلیدواژه: مجلس فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: برای نگارش آیین نامه فیرپلی مالی به فدراسیون مجوز دادیم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به الزام قانونی برای رعایت فیرپلی مالی در ورزش کشور گفت: موضوع فیرپلی مالی ظرفیت بسیار خوبی است که باعث می‌شود عدالت در فوتبال ما جاری شود. این اختیار را به فدراسیون فوتبال داده‌ایم که آئین‌نامه فیرپلی مالی را بنویسد که قابلیت اجرا داشته باشد.

طرفداری | کیومرث هاشمی در نشست با اعضای هیأت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال به ظرفیت‌های بزرگ این رشته ورزشی اشاره کرد.

کیومرث هاشمی اظهار داشت:

یکی از سیاست‌های اصلی حمایت از فوتبال است. ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که بدون شک یکی از این ظرفیت‌ها ورزش است و ظرفیت بزرگ فوتبال نیز در این میان غیرقابل کتمان است.

وی با اشاره به ابعاد ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این رشته ورزشی در دنیا اظهار کرد:

مجموعه فدراسیون و باشگاه‌ها اقدامات فرهنگی خوبی انجام می‌دهند و اقدامات فرهنگی باید با قدرت بیشتری در میادین ورزشی انجام گیرد. اگر خدشه‌ای به ارزش‌ها وارد شود تمام زحمات به هدر خواهد رفت.

هاشمی با اشاره به الزام قانونی برای رعایت فیرپلی مالی در ورزش کشور گفت:

موضوع فیرپلی مالی ظرفیت بسیار خوبی است که باعث می‌شود عدالت در فوتبال ما جاری شود. این اختیار را به فدراسیون فوتبال داده‌ایم که آئین‌نامه فیرپلی مالی را بنویسد که قابلیت اجرا داشته باشد.

وزیر ورزش با اشاره به موفقیت فوتبال ساحلی در مسابقات جام جهانی اظهار کرد:

الان فوتبال ساحلی ایران در رده سوم دنیا است و این یک ظرفیت بسیار خوبی برای کشور ما محسوب می‌شود. همانطور که فوتسال نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در تیم ملی فوتبال بزرگسالان و امید نیز بهترین اتفاقات را رقم بزنیم. در فوتبال الکترونیک نیز ظرفیت بسیار خوب و گیمرهای توانایی در ایران حضور دارند. باید به سمتی برویم که تیم‌های ما از برگزاری فوتبال الکترونیک نیز استقبال کنند و از این ظرفیت درآمدزایی داشته باشیم.

وزیر ورزش همچنین با اشاره به اختصاص ١٢٠٠ میلیارد تومان توسط دولت برای بازسازی ورزشگاه آزادی اظهار کرد:

وزارت ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که مدیریت ورزشگاه آزادی را به خود فدراسیون فوتبال بدهد که در خدمت فوتبال کشور باشد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز پیش از صحبت‌های وزیر ورزش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فوتبال ایران اظهار کرد:

از زمانی که وزیر ورزش و جوانان برای فوتبال گذاشتند تشکر می‌کنم و ایشان به این موضوع اشراف دارند که فوتبال حائز اهمیت است و زمانی که ایشان صرف حل موضوعات فوتبال می‌کند موید همین دقت نظر است.

در ادامه تاج ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های فدراسیون در حوزه‌های مختلف با تاکید بر اینکه ورزش به خودی خود یک مقوله فرهنگی است بیان کرد:

این رشته به دلیل جمعیت بالای علاقمند بسیار اثرگذار است و باید با حساسیت بسیار برایش برنامه‌ریزی شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر پیگیری و برنامه‌ریزی جدی و دقیق در مسائل فرهنگی توسط مسؤولان، سیاست گذاران و برنامه‌ریزان فدراسیون فوتبال توضیح داد:

هر هفته در کنار مسابقات فوتبال اقدامات فرهنگی به تناسب با رویدادهای مذهبی و فرهنگی تدوین و اجرا می‌شود که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده در مدت حضور خود در فدراسیون فوتبال ارائه کردند و به بیان گزارش پرداختند.

از دست ندهید ????????????????????????

رابعه اسکویی: طارمی کتاب‌خوان است و به او کتاب معرفی کردم پیولی از سرمربیگری میلان اخراج می‌شود پدیده نوجوان بارسا پیش‌بینی کرد: با این نتیجه رئال مادرید را می‌بریم! یک نظر قابل تامل؛ آرسنال در حال تبدیل شدن به تاتنهام است! قائدی از همسرش طلاق گرفت؛ ملک و املاک به نام ستاره ایرانی نبود

دیگر خبرها

  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • خراسان رضوی و ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست
  • هاشمی: فیرپلی مالی باعث عدالت در فوتبال ما می‌شود
  • واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال
  • وزیر ورزش: برای نگارش آیین نامه فیرپلی مالی به فدراسیون مجوز دادیم
  • وزیر ورزش: حمایت از فوتبال یک اصل اساسی است
  • ابلاغ وزارت ورزش به فدراسیون درباره فیرپلی مالی
  • مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال داده می‌شود؟
  • رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش دیدار می کنند