Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@11:28:32 GMT

رکورد قیمت نفت شکسته شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۸۴۲

قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از این که واشنگتن اعلام کرد همه معافیت‌های نفتی ایران تا ماه مه خاتمه پیدا خواهد کرد و واردکنندگان را برای توقف خرید از تهران تحت فشار قرار داد، نزدیک به بالاترین رکورد سال ۲۰۱۹ ایستاد. آفتاب‌‌نیوز : بهای معاملات نفت برنت با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به روز دوشنبه، به ۷۴.۴۰ دلار در هر بشکه رسید در حالی که روز گذشته تا مرز ۷۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۲ دلار پیش رفته بود.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۵.۹۵ دلار در هر بشکه رسید.
آمریکا روز دوشنبه از خریداران نفت ایران خواست خریدهای خود را تا اول ماه مه متوقف کنند در غیر این صورت با تحریم‌ها مواجه خواهد شد و به شش ماه معافیت‌هایی که به مشتریان بزرگ نفت ایران اجازه داده بود به وارداتشان در حجم محدودتر ادامه دهند، پایان داد.
بانک بارکلیز در یادداشتی نوشت: پس از اعلام تصمیم آمریکا، بسیاری از فعالان بازار نفت غافلگیر شدند و این اقدام به محدود شدن شدید عرضه در بازار منجر خواهد شد.
این بانک انگلیسی افزود: هدف واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، قیمت نفت را در معرض ریسک‌های صعودی قرار می‌دهد.
تحلیلگران گروه بانکی ANZ نیز اظهار کردند: این تصمیم احتمالاً مشکلات اخیر عرضه که به دلیل کاهش عرضه اوپک، تحریم‌ها علیه نفت ونزوئلا و منازعه در لیبی ایجاد شده است را وخیم‌تر خواهد کرد.
اقدام آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران، همزمان با تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت ونزوئلا و همچنین توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک صورت می‌گیرد که بازارهای جهانی نفت را با محدودیت عرضه مواجه کرده و به بالاتر رفتن قیمت‌ها منجر شده است.
الن والد، از مرکز انرژی جهانی در شورای آتلانتیک در این باره گفت: به نظر می‌رسد آمریکا انتظار دارد عربستان سعودی و امارات متحده عربی حذف نفت ایران را جبران کنند اما این امر لزوماً به معنای آن نیست که عربستان سعودی نیز همین طور فکر می‌کند.
بر اساس گزارش رویترز، قرار است کشورهای اوپک و غیراوپک در ژوئن برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید خود دیدار کنند.
خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان سعودی در پی بیانیه اخیر دولت آمریکا در خصوص تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران، به دقت تحولات بازار نفت را دنبال می‌کند و با سایر تولیدکنندگان نفت هماهنگ خواهد بود تا نسبت به وجود عرضه کافی برای مصرف کنندگان اطمینان حاصل شود و در عین حال، تعادل بازار جهانی نفت برهم نخورد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت نفت معافیت های نفتی ایران تحریم های آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد

با وجود اینکه هنوز چند هفته به پایان مسابقات لیگ برتر انگلیس باقی مانده است اما رکورد گلزنی در یک فصل 20 تیمی شکسته شد.

به گزارش طرفداری، هری مگوایر موفق به زدن گل شماره 1085 در این فصل از مسابقات لیگ برتر انگلیس شد.

با گلزنی هری مگوایر در دقیقه 43 بازی مقابل شفیلدیونایتد، تعداد گل‌های زده شده در این فصل از مسابقات لیگ برتر به عدد 1085 رسید تا بدین‌ترتیب رکورد بیشترین تعداد گل زده در یک فصل از لیگ ۲۰ تیمی شکسته شود. این رکورد جالب‌توجه در حالی به ثبت رسیده است که هنوز ۴۵ بازی دیگر تا پایان لیگ برتر امسال باقی مانده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!