Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@10:26:28 GMT

پشت‌پرده ارتباط استاندار سابق با پرونده البرز ایرانیان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۸۸۸

پشت‌پرده ارتباط استاندار سابق با پرونده البرز ایرانیان

نماینده دادستان در پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر گفت: اینکه آقای آزاد می‌گفتند پدر من هیچ نقشی نداشته است. در اینجا مشخص می‌شود آقای آزاد و قریانی مؤسسه فردوسی را در شهرستان‌های ایلام و همدان قرار می‌دادند که پدر او سابقا استاندار بودند و همه این‌ها بیانگر روابط پشت‌پرده‌ای است که در این مؤسسه بوده و سپرده‌ها اخذ شده و مردم آسیب دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش میزان، در ابتدای پنجمین جلسه دادگاه، قاضی صلواتی با قرائت ماده ۳۵۲، ۳۵۴ و ۳۵۸ قانون آیین دادرسی کیفری از نماینده دادستان خواست در جایگاه حاضر شود.

آقامیری، نماینده دادستان، درباره دفاعیات متهم امیرحسین آزاد گفت: آقای آزاد در جلسه قبل عنوان کردند که اموالی، از جمله ملک ۵۰ میلیاردی پاسداران و خودرو‌ها برای خودشان نیست و برای مؤسسه است، اما در اینجا این سؤال مطرح است که چرا این اموال به نام خودتان شده.

وی ادامه داد: آقای آزاد چگونه توقع دارد برای مؤسسه‌ای که اهلیت تمتع ندارد مجوز صادر کند، آقای قریانی در اظهارات خود بیان کرده است که مهلت ساماندهی مؤسسات اواخر سال ۸۹ بوده است، اما نامه‌ای که آقای پورمحمدی برای ادغام و ساماندهی صادر کرده مربوط به تاریخ ۲۳/ ۳/‌۹۷ بوده است.

آقامیری تصریح کرد: علت عدم اعطای مجوز از سوی بانک مرکزی به دلیل این بود که مؤسسه شما از ریشه با خلاف ثبت شده بود، ضمن اینکه مؤسسه البرز ایرانیان هیچ‌گونه فعالیتی نداشته است و یک تعاونی روستایی و متروکه بوده، اما شما تصویری به رسانه‌ها نشان دادید مبنی‌بر اینکه بانک مرکزی به شما مجوز داده است. حال این سؤال مطرح است که آیا بانک مرکزی مجوز برای ساماندهی داده بود یا برای جذب سپرده؟

نماینده دادستان با اشاره به دفاعیات متهم آزاد مبنی‌بر اینکه هزینه سفر‌های تفریحی و خرید خودرو‌های لوکس از پول‌های خودش بوده است، گفت: شما بیان کردید که بیشتر از دو میلیارد اموال نداشته‌اید. چطور ممکن است اموال شما در این دو سال به ۵۰ میلیارد و ۱۰ برابر افزایش پیدا کند.

آقامیری گفت: ما هنوز نمی‌دانیم تسهیلات کجا رفته است. شما ظرف یک روز ۶۵ عدد تسهیلات داده‌اید که هیچ‌کدام بازپرداخت نشده و معضلی که با آن مواجه هستیم این است که مشخص نیست این تسهیلات را به چه کسانی داده‌اید. شما با این تسهیلات اقدام به پول‌شویی کرده‌اید که منشأ این پول‌ها مفقود شود.

نماینده دادستان تصریح کرد: شما بیان کردید که عده‌ای، از جمله آقای پورمحمدی و دیگر افراد تخلفاتی کرده‌اند. در اینجا باید بگویم که پرونده آن‌ها مفتوح و در دادسرا در حال رسیدگی است.

در ادامه، نماینده دادستان بیان کرد: صحبت‌های شاهد بیانگر ماجراست و اینکه آقای آزاد می‌گفتند پدر من هیچ نقشی نداشته است. در اینجا مشخص می‌شود آقای آزاد و قریانی مؤسسه فردوسی را در شهرستان‌های ایلام و همدان قرار می‌دادند که پدر او سابقا استاندار بودند و همه این‌ها بیانگر روابط پشت‌پرده‌ای است که در این مؤسسه بوده و سپرده‌ها اخذ شده و مردم آسیب دیده‌اند.

در ادامه، متهم قریانی در جایگاه به اذن قاضی حاضر شد و ضمن معرفی خود گفت: متولد ۵۴، فرزند حسین و دارای سابقه کیفری نیستم و دانشجوی دکترا هستم.

قاضی صلواتی درباره سابقه کاری او پرسید. وی جواب داد در حوزه تعاون و امور بانکی در صندوق تعاونی کشور و بانک توسعه تعاون کار کرده‌ام.

قاضی صلواتی بعد از تفهیم اتهام خواست تا متهم دفاعیات خود را بیان کند.

این متهم ادامه داد: زمان و نحوه شروع فعالیت من در کیفرخواست ذکر شده است که باید بگویم شروع به اقدام مربوطه در سال ۱۳۸۹ در شرکت لیزینگ مهر بود. ما چند تعاونی اعتبار را بررسی کردیم و در نهایت تعاونی اعتبار البرز ایرانیان مورد گزینه بود. من در بازپرسی فراموش کرده بودم که ما حساب مشترک با سه امضا در سال ۸۹ باز کردیم که در آن قرارداد اول منعقد می‌شود و چک‌ها و شماره چک‌ها مربوط به حساب جاری مشترک است.

متهم ادامه داد: من از مهر ۹۳ حضور نداشتم و خواهش می‌کنم بررسی شود دستور واریز این مبلغ را چه کسی صادر کرده است؟ من از شرکت خارج شده بودم و یکی از موارد تسویه‌حساب آپارتمان پدر آقای آزاد است؛ یعنی او آن‌قدر آگاه نیست و در جریان نبود؟ بنابراین من هشت میلیارد تومان را قبول دارم، اما دستور واریز آن را نداده‌ام، چون نبوده‌ام که این کار را بکنم. آن‌ها می‌خواهند این‌گونه جلوه دهند که من پول را خارج کرده‌ام و از محضر دادگاه می‌خواهم به‌خاطر اعاده حیثیتم دراین‌باره حسابرسی دقیق انجام شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: استاندار سابق پرونده البرز ایرانیان موسسات مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام تقدیر و خداحافظی سید محمود حسینی پور خطاب به مردم شریف، ولایتمدار و غیور مازندران که به خبرگزاری مهر در استان ارسال شده، آمده است: پس از گذشت ۹۰۴ روز که توفیق خدمت در استان ولایتمدار مازندران را داشته‌ام، تمام تلاش خود را معطوف به خدمتگزاری به هم ولایتی‌های غیور مازندرانی کردم.

از شروع خدمتم در استان مازندران همراه با کلیه همکارانم و استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان استان و تجربیات پیشکسوتان عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در استان تلاش کردیم تا ظرفیت‌های مغفول مانده در مازندران را شناسایی و در راستای تحولات برنده برنامه ریزی کنیم.

مردم عزیز همانگونه که می‌دانید این استان وارث چه مشکلات و مسائل مزمن، تاریخی و حل نشده‌ای بوده است.

مجموعه تیم مدیریتی استان تلاش نموده با همدلی و همراهی تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان و در صدر آن حمایت‌های رئیس محترم جمهور حضرت آیت الله رئیسی و وزیر محترم کشور، همه آنچه در توان داشتیم را به کار بندیم، تا بتوانیم مشکلات مازندران را حل کنیم.

به عنوان استاندار دولت مردمی سیزدهم، سعی نمودم که خدمتگذار خوبی برای شما باشم، تلاش کردم استاندار تمام جغرافیای مازندران باشم، تلاش نمودم همان‌قدر که نماینده دولت در استان بودم نماینده مردم نیز در دولت باشم.

تلاش کردم به صورت میدانی و رو در رو در خصوص مشکلاتتان با شما صحبت نمایم، تلاش کردم با تکیه بر خرد جمعی و با استفاده از همه نیروهای استانی فارغ از جناح بندی ها به سمت تحول و پیشرفت و آبادانی استان همیشه سرسبز مازندران گام بردارم.

از دلگرمی‌های مکرر و توجهات مملو از محبت تمامی اقشار جامعه، ائمه محترم جمعه، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و جوانان خوش فکر به ویژه در سفرهای شهرستانی و جلسات تخصصی، که با بیان سخاوتمندانه خود، محبت خود را نثارم می‌فرمودند، صمیمانه سپاسگزارم.

حتماً در طول این ۲۹ ماه به همه برنامه‌ها و اهداف خود در استان نرسیده‌ایم، اما تلاش نمودیم با ایجاد امور زیربنایی و ریل گذاری‌های اقتصادی و عمرانی استان را به سمت تحولات برنده و مازندرانی قوی سوق دهیم.

افزایش مشارکت مردمی در پروژه‌های استان، احیا واحدهای تولیدی راکد، جذب سرمایه گذار در پروژه‌های کلان استان، احصا فرصت‌های سرمایه گذاری در مازندران، توسعه کشاورزی صنعتی و دانش بنیان، افزایش شرکت‌های دانش بنیان، افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان، فعال سازی بنادر استان مازندران برای تجارت با کشورهای همسایه، توسعه طرح نهضت ملی مسکن برای مازندرانی‌های عزیز، توسعه گردشگری با ایجاد اسکله‌های تفریحی، ایجاد مناطق نمونه گردشگری، گردشگری سلامت، راه اندازی مناطق آزاد تجاری مازندران، تسریع در اجرای بزرگراه تهران-شمال، راه اندازی دفتر غرب استانداری مازندران و … همگی دستاوردها و راهبردهای زیر بنایی ارزشمندی بود که در طول این مدت شبانه روزی به کمک همکارانم توانستیم ایجاد نمائیم که می‌تواند زمینه ساز جهش برای توسعه استاندار سال‌های آینده برای مازندرانی قوی باشد.

حال که با نظر دولت محترم مقرر گردید تا در ادامه مسیر در سنگری دیگر خدمتگزار مردم ایران اسلامی باشم، از همکارانم که در دوران حضور اینجانب به عنوان استاندار مازندران در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، شبانه روزی تلاش نمودند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

رجاء واثق دارم گام دوم انقلاب با تلاش و خدمت صادقانه دولت مردمی سیزدهم مشکلات اقتصادی پیش روی مردم انقلابی و ولایی را با همت همه دلسوزان نظام تحت زعامت نایب بر حق امام زمان مقام معظم رهبری و نظر ویژه حضرت ولی عصر ارواحنا فدا، و دعای خیر شما مردم ولایتمدار مرتفع خواهد نمود تا شاهد رشد و توسعه استان مازندران در دوران اقتدار و عظمت کشور عزیزمان ایران در سطح بین المللی باشیم.

سید محمود حسینی پور- خادم مردم ایران

کد خبر 6087105

دیگر خبرها

  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه