Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - يکصد و سي و چهارمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر کرمانشاه در حالي با حضور هر 11 عضو آن برگزار شد که تعدادي از آن ها خواستار تعيين تکليف پروژه قطار شهري شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، يکي از موضوعات مورد بحث در اين جلسه بحث تعيين تکليف پروژه قطار شهري کرمانشاه بود که برخي از نمايندگان در موافقت و مخالفت با آن صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيدحجت الله موسوي اجاق يکي از اعضاي شوراي اسلامي شهر کرمانشاه با انتقاد از اجراي پروژه قطار شهري کرمانشاه گفت: ادامه دادن پروژه اي که در خوشبينانه ترين حالت بين 20 تا 30 سال آينده به بهره برداري مي رسد، سودي به حال اين شهر ندارد.
وي گفت: صرف هزينه هاي کلان براي پروژه اي که عاقبت آن معلوم نيست و هيچ منطقي هم پشتش وجود ندارد، کاري بي فايده است.
موسوي اجاق همچنين با اشاره به بدهي شهرداري به قرارگاه خاتم الانبياء به عنوان مجري پروژه قطار شهري، گفت: بسياري از کارگران شهرداري نيز معوقات و مطالبات بسياري دارند که بايد آن ها در اولويت قرار گيرد.
**مخالفتي با اجراي پروژه قطار شهري وجود ندارد
سيد احسان احساني ديگر عضو شوراي شهر کرمانشاه نيز در خصوص قطار شهري گفت: هيچ کس مخالف اجراي اين پروژه نيست ولي مرجعي بايد در خصوص نحوه اجراي آن به عموم مردم و نمايندگان آن ها در شورا پاسخگو باشد.
وي تصريح کرد: اين پروژه بزرگ در حالي عمليات اجرايي آن دنبال مي شود که دقيقا مشخص نيست قرار است تا چه زماني به طول انجاميده و به چه ميزان اعتبار نياز دارد.
احساني همچنين با اشاره به شايعاتي مبني بر برچيده شدن پروژه قطار شهري گفت: چنين چيزي صحت ندارد چرا که پس از صرف اين همه بودجه و وقت عاقلانه نيست پروژه تعطيل شود.
اين عضو شورا ادامه داد: در حالي که هنوز کارهاي مربوط به احداث روگذر پروژه در فاز اول و محدوده شکارگاه آغاز نشده، حفر تونل که هزينه هاي بيشتري نيز در پي دارد در مرحله دوم آغاز شده است و اين مقداري باعث ناهماهنگي در اجراي پروژه شده است.
وي در پايان خواستار پرداخت بدهي قرارگاه خاتم الانبياء نيز شد و گفت: در عين حال بايد با آن ها در خصوص تعيين تکليف دقيق پروژه اتمام حجت شود.
**با بودجه هاي فعلي قطار شهري 70 سال ديگر افتتاح مي شود
طيب حيدري از ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر کرمانشاه نيز با انتقاد از اختصاص بودجه هاي اندک به پروژه بزرگ قطار شهري، گفت: با اين بودجه هاي قطره چکاني اجراي اين پروژه 70 سال به طول مي انجامد.
وي همچنين بر تقويت قرارگاه خاتم براي اجراي پروژه تاکيد کرد و گفت: اگر پروژه به اين قرارگاه واگذار نمي شد قطعا کار تا اين مرحله نيز پيشرفت نکرده بود.
حيدري در پايان بر تعيين تکليف هرچه سريعتر پروژه قطار شهري تاکيد کرد و گفت: اجراي هرچه سريعتر آن جزء مطالبات جدي مردم است و بايد به آن پاسخ داده شود.
اعضاي شوراي اسلامي شهر کرمانشاه همچنين در خصوص کميسيون ماده 100 نيز مباحث و انتقاداتي را مطرح و خواستار سامان بخشي به آن شدند.
طبق برآوردهاي صورت گرفته، مرحله اول قطار شهري کرمانشاه در سال 1400 ظرفيت جا به جايي 14 هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت.
در سال 1410 و با بهره برداري از مرحله دوم پروژه قطار شهري، اين پروژه ظرفيت جابه جايي 16 هزار و 200 مسافر در ساعت را دارا خواهد بود.
پروژه قطار شهري کرمانشاه در سال 93 با تغيير سيستم، از منوريل به قطار شهري تبديل شد و همان زمان مقرر گرديد 6 کيلومتر از مجموع 13 کيلومتر طول مسير به صورت زيرزميني اجرا شود.
مرحله اول اين پروژه از ميدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول 8.6 کيلومتر تا ميدان آزادي ادامه پيدا مي کند و مرحله دوم نيز به طول حدود 4.4 کيلومتر از ميدان آزادي آغاز و تا ميدان فردوسي ادامه خواهد داشت.
از مجموع 13 کيلومتر طول مسير، هفت کيلومتر ابتدايي آن به صورت روگذر (ميدان معلم تا بالاتر از سه راه 22 بهمن) و 6 کيلومتر باقي مانده نيز (از سه راه 22 بهمن تا ميدان فردوسي) به صورت زيرگذر خواهد بود.
7458/3033
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج

شهردار کرج با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان کمک دولت به اجرای این پروژه است گفت: کرج این فرصت را داشته است که اولین شهری باشد که از نعمت اتوبوس محیط‌زیستیِ برقی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرج، مهرداد کیانی، ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در آئین افتتاح جایگاه شارژ خودروهای برقی و رونمایی از ۴٠ دستگاه اتوبوس برقی، اظهار کرد: پروژه فوق به همت مدیریت شهری کرج و همراهی شورای اسلامی شهر کرج به نتیجه رسید.

وی با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان کمک دولت به اجرای این پروژه است، افزود: کرج این فرصت را داشته که اولین شهری باشد که از نعمت اتوبوس محیط‌زیستی برقی استفاده کند.

شهردار کرج با ارائه گزارش کوتاهی در مورد بودجه شهری کرج، عنوان کرد: امسال بودجه شهری از حدود چهار هزار میلیارد تومان به ٢١ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

کیانی اضافه کرد: شهروندان کرجی شاهد هستند که به همت مدیریت شهری امروز شهر کرج به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و یکی از این پروژه‌های بزرگ عمرانی راه اندازی خط اتوبوس بی آر تی در خرداد امسال است.

وی تصریح کرد: بنا به دستور اکید وزیر محترم کشور از همین فردا صبح اتوبوس‌های برقی کرج در خیابان شهید بهشتی آن هم به صورت رایگان در خدمت شهروندان خواهد بود.

شهردار کرج تاکید کرد: با هماهنگی لازم با سازمان شهرداری‌ها برای خرید تاکسی برقی نیز اقدام شده است و باز هم کرج اولین شهر کشور خواهد بود که تاکسی برقی در آن فعال می‌شود.

کد خبر 745182

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز
  • پیگیر اختصاص اعتبارات به پروژه‌های بخش شباب هستیم
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد