Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@11:18:43 GMT

حمایت از فعالیت‌های اقتصادی سالم رسالت دستگاه قضایی است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۹۵۷

حمایت از فعالیت‌های اقتصادی سالم رسالت دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر پیگیری مشکلات حقوقی فعالان بخش تولید در راستای تحقق رونق تولید، تاکید کرد که حمایت از فعالیت‌های اقتصادی سالم، بخشی از رسالت اصلی دستگاه قضایی را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی القاصی‌مهر ضمن بازدید از ٤ واحد صنعتی شیراز در جلسه‌ای با فعالان اقتصادی استان فارس شرکت و بر تداوم پیگیری‌ها برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و فعالان این بخش با هدف رونق تولید، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس که با  حضور مسئولان عالی قضایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه تشکیل شده است دارای ظرفیت مناسبی است تا علاوه بر رصد و پایش وضعیت واحدهای صنعتی، گام‌های موثری در زمینه حمایت از  رونق تولید و رفع مشکلات برداشته شود.

وی با بیان اینکه حمایت از فعالیت های اقتصادی سالم در چارچوب قانون از رسالت‌های اصلی دستگاه قضایی است از بررسی 214 پرونده در دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته خبر داد و گفت: دبیرخانه این ستاد آماده کمک به صنعتگران است و در این زمینه واحدهای صنعتی مشکل دار می توانند مسائل خود را به دبیرخانه استان ستاد مستقر در دادگستری فارس ارائه دهند.

القاصی مهر افزود: موارد ارسال شده توسط فعالان اقتصادی و صنعتی به این دبیرخانه تک به تک مورد کارشناسی  دقیق قرار می گیرد.

وی با بیان این که تعطیلی هر واحد صنعتی و تولیدی حتی با تعداد کارگران اندک برای دستگاه قضایی به منزله ایجاد یک پرونده جدید و شکل گیری آسیب اجتماعی و جرائم جدید است گفت: دستگاه قضایی تمام تلاش خود را انجام خواهد داد  تا در راستای تحقق شعار سال و تأکیدات رهبر معظم انقلاب  با در نظر گرفتن سازوکارهای قانونی؛ مشکلات حقوقی  واحد های تولیدی را برطرف نماید.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه تصریح کرد: چنانچه از طرف دستگاه‌ها، نهادها و اشخاص تصمیماتی خلاف قوانین و مقررات جاری اتخاذ شود که منجر به ایجاد مانع در روند فعالیت اقتصادی و تولیدی گردد حتی در صورتی که پرونده قضایی تشکیل نشده باشد دستگاه قضایی جهت حل مشکل و رفع مانع ورود خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی استان فارس رویکرد دستگاه قضایی در کلیه پرونده‌ها را احقاق حق و اجرای قوانین خواند و خاطر نشان کرد: در مواردی که نقض قوانین و مقررات  از جانب دستگاه‌ها و نهادها و اشخاص صورت گرفته باشد دادستان به عنوان مدعی العموم مسئولیت پیگیری خواهد داشت و در مواردی که پرونده تشکیل شده باشد با تعیین شعب ویژه پرونده‌های واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه  نیاز است در بررسی و صدور رأی در  پرونده‌های واحدهای صنعتی و تولیدی  به یک وحدت رویه دست یابیم گفت : با ایجاد شعب تخصصی در دادسرا، دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر و با برگزاری جلسه با قضات ویژه این اهداف محقق خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی آماده دریافت مسائل و مشکلات صنعتگران و فعالان اقتصادی از جمله مشکلات مرتبط با تسهیلات بانکی، قرار دادها و ...  است گفت: چنانچه موضوعات مطرح شده در قالب مصوبات جلسات مشترک حل و فصل گردد رویکردهای اصلاحی در دستور کار قرار می گیرد و در غیر این صورت با تشکیل پرونده در شعب ویژه و تخصصی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بخش عمده ای از مشکلات واحدهای صنعتی  را مربوط به نظام بانکی عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیاز است  پرونده واحدها را در یک بازه زمانی مشخص  بررسی شده  و با برگزاری جلسات حضوری با نمایندگان و مدیران بانک‌ها مذاکره انجام پذیرد تا علاوه برجلوگیری از تضییع حقوق بانک‌ها، از تعطیلی واحدهای صنعتی نیز جلوگیری شود.

القاصی مهر با اشاره به برخی از مشکلات واحدهای صنعتی در رابطه با معوقات بانکی ناشی از اعمال سود مرکب نیز گفت: اگر چنین مواردی خلاف موازین شرع و قانون تشخیص داده شود بر اساس قانون ورود خواهیم کرد تا از تضییع حقوق تولید کنندگان، جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری فارس تأکید کرد: دادگستری فارس نظارت ویژه ای بر وضعیت سودهای مرکب انجام خواهد داد و چنانچه موارد خلاف قانون و شرع تشخیص داده شود برخورد قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس کل دادگستری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از ضرورت تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می‌شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه گذاری در کشور دارد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را از اقشار تأثیرگذار کشور برشمرد و ادامه داد: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تأمین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، طرح‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

کد خبر 739424

دیگر خبرها

  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • ۵ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف شهرستان بمپور تشکیل شده است
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد