Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه بحث تعیین تکلیف پروژه قطار شهری کرمانشاه بود که برخی از نمایندگان در موافقت و مخالفت با آن صحبت کردند.
سیدحجت الله موسوی اجاق یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه با انتقاد از اجرای پروژه قطار شهری کرمانشاه گفت: ادامه دادن پروژه ای که در خوشبینانه ترین حالت بین 20 تا 30 سال آینده به بهره برداری می رسد، سودی به حال این شهر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: صرف هزینه های کلان برای پروژه ای که عاقبت آن معلوم نیست و هیچ منطقی هم پشتش وجود ندارد، کاری بی فایده است.
موسوی اجاق همچنین با اشاره به بدهی شهرداری به قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری پروژه قطار شهری، گفت: بسیاری از کارگران شهرداری نیز معوقات و مطالبات بسیاری دارند که باید آن ها در اولویت قرار گیرد.

**مخالفتی با اجرای پروژه قطار شهری وجود ندارد
سید احسان احسانی دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه نیز در خصوص قطار شهری گفت: هیچ کس مخالف اجرای این پروژه نیست ولی مرجعی باید در خصوص نحوه اجرای آن به عموم مردم و نمایندگان آن ها در شورا پاسخگو باشد.
وی تصریح کرد: این پروژه بزرگ در حالی عملیات اجرایی آن دنبال می شود که دقیقا مشخص نیست قرار است تا چه زمانی به طول انجامیده و به چه میزان اعتبار نیاز دارد.
احسانی همچنین با اشاره به شایعاتی مبنی بر برچیده شدن پروژه قطار شهری گفت: چنین چیزی صحت ندارد چرا که پس از صرف این همه بودجه و وقت عاقلانه نیست پروژه تعطیل شود.
این عضو شورا ادامه داد: در حالی که هنوز کارهای مربوط به احداث روگذر پروژه در فاز اول و محدوده شکارگاه آغاز نشده، حفر تونل که هزینه های بیشتری نیز در پی دارد در مرحله دوم آغاز شده است و این مقداری باعث ناهماهنگی در اجرای پروژه شده است.
وی در پایان خواستار پرداخت بدهی قرارگاه خاتم الانبیاء نیز شد و گفت: در عین حال باید با آن ها در خصوص تعیین تکلیف دقیق پروژه اتمام حجت شود.

**با بودجه های فعلی قطار شهری 70 سال دیگر افتتاح می شود
طیب حیدری از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز با انتقاد از اختصاص بودجه های اندک به پروژه بزرگ قطار شهری، گفت: با این بودجه های قطره چکانی اجرای این پروژه 70 سال به طول می انجامد.
وی همچنین بر تقویت قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه تاکید کرد و گفت: اگر پروژه به این قرارگاه واگذار نمی شد قطعا کار تا این مرحله نیز پیشرفت نکرده بود.
حیدری در پایان بر تعیین تکلیف هرچه سریعتر پروژه قطار شهری تاکید کرد و گفت: اجرای هرچه سریعتر آن جزء مطالبات جدی مردم است و باید به آن پاسخ داده شود.
اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه همچنین در خصوص کمیسیون ماده 100 نیز مباحث و انتقاداتی را مطرح و خواستار سامان بخشی به آن شدند.
طبق برآوردهای صورت گرفته، مرحله اول قطار شهری کرمانشاه در سال 1400 ظرفیت جا به جایی 14 هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت.
در سال 1410 و با بهره برداری از مرحله دوم پروژه قطار شهری، این پروژه ظرفیت جابه جایی 16 هزار و 200 مسافر در ساعت را دارا خواهد بود.
پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال 93 با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید 6 کیلومتر از مجموع 13 کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.
مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول 8.6 کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود 4.4 کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.
از مجموع 13 کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه 22 بهمن) و 6 کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه 22 بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.
7458/3033
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ۲۲ بهمن اعضای شورای اسلامی شهر شورای شهر شهرداری مسکن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و نهضت آسفالت در سنندج

شهردار سنندج گفت: دو برابر آنچه را که در سال گذشته در حوزه آسفالت، توسعه فضای سبز، اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی انجام داده‌ایم، در سال‌جاری عملیاتی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در دیدار با امام جمعه سنندج اظهار کرد: سنندج شهر دارالعلم، دارالاحسان و دارالعرفان است و به لحاظ علما، عرفا، قاریان، حافظان قرآن، دراویش و صوفیان دل‌پاک که تمام وجود خود را نثار قرآن، عشق به رسول خدا کرده‌اند، در طول تاریخ بسیار غنی بوده است.

وی افزود: خدمت‌رسانی صادقانه و شبانه‎‌روزی به شهروندان و تلاش در راستای توسعه عمران شهری و پاسخگویی به مطالبات شهروندان از اولویت‌های مهم در مجموعه شهرداری سنندج بوده است و در این راستا هر آنچه را که در توان داشته‌ایم، در طبق اخلاص گذاشته‌ایم.

شهردار سنندج ادامه داد: در مسیر رفع مشکلات شهر و جلب رضایتمندی شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و در سال‌جاری تلاش مضاعف خواهیم داشت.

رشیدی اضافه کرد: با وجود تمام تنگناهای اقتصادی و نبود درآمد پایدار در سال گذشته ضمن اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه سرانه فضای سبز و اجرای نهضت آسفالت و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام توانستیم حقوق کارکنان را کاملاً به‌روز کنیم و در پایان سال نیز حقوق، عیدی، سنوات و پاداش کل نیروهای خدوم این نهاد خدمت‌رسان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری خوبی که طی تقریباً دو سال گذشته در حوزه مدیریت شهری در سنندج انجام شده است در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و دو برابر آنچه را که در سال گذشته در حوزه آسفالت، توسعه فضای سبز، اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی انجام داده‌ایم، در این سال عملیاتی خواهیم کرد.

شهردار سنندج گفت: امیدآفرینی در جامعه مهم‌ترین اولویت ما در مجموعه مدیریت شهری است و در این راستا تمام ظرفیت‌ها را پای کار خواهیم آورد.

کد خبر 739930

دیگر خبرها

  • استمرار اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و نهضت آسفالت در سنندج
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • تملکات پروژه قبرستان نو قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • تملکات پروژه قبرستان قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • تملکات پروژه قبرستان قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای مراجعه مالکان
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • وضعیت همراهان بیماران بستری را تعیین تکلیف کنید
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی