Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فریدونی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری خرید بیش از ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امسال برای رونق تولید و حمایت از بخش کشاورزی نرخ اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه با رشد افزون بر ۲۰ درصد نسبت به خرید تضمینی سال گذشته برای هر کیلو کلزا با درصد افت پایه به ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال، آفتابگردان ۳۱ هزار و ۹۷۳ و گلرنگ ۳۱ هزار و ۴۲۳ ریال تعیین و ابلاغ شده که به تناسب پاکی دانه روغنی تحویلی این نرخ نیز افزایش و کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدونی گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی همانند سال‌های گذشته متولی خرید تضمینی دانه‌های روغنی است و به منظور رفاه حال کشاورزان مراکز خرید این اداره کل و مباشر (سازمان تعاون روستایی) با تجهیزات لازم آماده ارائه خدمات لازم در استان است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال شاهد افزایش خرید دانه‌های روغنی در استان هستیم.

وی با اشاره به پیش بینی‌های ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر برآورد میزان خرید دانه‌های روغنی کلزا با حجم و مقدار بیش از پنج هزار تن در استان افزود: با توجه به تجربه خوب سال گذشته در سطح ملی در خصوص رصد وضعیت تحویل گندم که حاصل ثبت نام دقیق کشاورزان و همچنین ثبت مقادیر تولید و تحویل گندم به مراکز خرید بوده یکی از مهمترین دست آورد‌های آن جلوگیری از ورود دلالان به چرخه خرید تضمینی گندم بود و در سال جاری علاوه بر گندم، دانه‌های روغنی نیز در مراکز خرید فقط از طریق سامانه‌های خرید و منحصرا از کشاورزان که نسبت به ثبت نام در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرده اند، تحویل گرفته می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: میزان خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا، در سال گذشته مقدار سه هزار و ۶۵۵ تن بوده است که بعد از خرید و جمع آوری این دانه‌های روغنی به کارخانه جات روغن کشی در خارج استان ارسال شده است.

انتهای پیام / ب

افزایش ۲۰ درصدی قیمت خرید دانه‌های روغنی کلزا در خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی

‍ محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار جام جم گفت: ۱۹۶ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی خراسان شمالی با ۳ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته احداث، بهسازی و روکش آسفالت شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۳۷ درصدی را نشان می دهد. وی افزود: در سال گذشته ۵۳ کیلومتر راه روستایی با ۲ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال اعتبار احداث و آسفالت و ۱۴۳ کیلومتر راه روستایی و فرعی با هزار  و ۶۶۳ میلیارد ریال اعتبار بهسازی و روکش آسفالت شد. مشتری اظهارکرد: در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه، زینکانلو، محمدآباد و احسان آباد)، در شهرستان بجنورد ۶.۹ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است. این مسئول میزان احداث و آسفالت راه های روستایی در شهرستان شیروان را ۶.۶ کیلومتر در روستاهای جنگاه، علی محمد، پیره و سنجد برشمرد و تصریح کرد: ۶.۵ کیلومتر محورهای روستاهای سرچشمه، دنج، سرخ قلعه و اردوغان در شهرستان اسفراین احداث و آسفالت شد. وی گفت: همچنین احداث و آسفالت راه های روستاهای کلاته شور و قراجه رباط به طول ۴.۵ کیلومتر در شهرستان جاجرم و محور روستایی حاج غلامرضا به طول ۲.۶ کیلومتر در شهرستان مانه از دیگر اقدامات سال گذشته است. مشتری ادامه داد: در شهرستان راز و جرگلان ۱.۷ کیلومتر راه روستاهای گرکز و دویدوخ و در شهرستان گرمه ۱.۳۵ کیلومتر راه روستای اسلام آباد احداث و آسفالت شد. به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ۲ هزار و ۷۳۷ خانوار روستایی طی سال گذشته از راه آسفالته بهره مند شدند. مشتری درباره بهسازی روکش راه های روستایی و فرعی نیز تصریح کرد: طی سال گذشته در شهرستان های بام و صفی آباد ۳۰.۶کیلومتر، اسفراین ۲۳.۶ کیلومتر، شیروان ۱۹.۵۵ کیلومتر و بجنورد ۱۷.۹ کیلومتر راه روستایی و فرعی روکش آسفالت شده است. این مسئول اضافه کرد: بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی و فرعی در شهرستان راز و جرگلان به طول ۱۶.۵ کیلومتر، شهرستان جاجرم به طول ۱۲ کیلومتر، شهرستان مانه ۹.۵ کیلومتر، شهرستان سملقان ۶.۹ کیلومتر، شهرستان فاروج ۳.۶ کیلومتر و شهرستان گرمه ۳.۴ کیلومتر از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه