Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@19:57:28 GMT

اجرای شبکه فاضلاب شهری در زنجان 2 برابر رشد یافت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۰۵۷

اجرای شبکه فاضلاب شهری در زنجان 2 برابر رشد یافت

علیرضا جزء قاسمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته در استان زنجان بیش از 32 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای تحت پوشش شرکت آبفا اجرا شد.
به گفته وی، این میزان در سال 96، 17.5کیلومتر بود که سال گذشته این شبکه فاضلاب استان زنجان به 2 برابر رشد رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری زنجان با هدف حفاظت از منابع آب، خاک و تامین بهداشت و سلامت جامعه در دست انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جزء قاسمی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پارامترهای جوامع توسعه یافته داشتن سیستم جمع آوری و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه است که به علت فواید بسیار اهمیت ویژه ای دارد.
وی یادآوری کرد: از فواید سیستم های مدرن جمع آوری فاضلاب جلوگیری از آلودگی منابع آب سطحی، زیرزمینی و خاک، ارتقای سطح بهداشت جامعه و کاهش بیماری های ناشی از آلودگی آب، نیل به توسعه پایدار حفاظت از محیط زیست و افزایش سطح رفاه عمومی جامعه است.
به گفته این مسئول، با توجه به خشکسالی ها و بحران آب اهمیت سیستم های مدرن جمع آوری و تصفیه فاضلاب بیش از گذشته اهمیت پیدا می کند و استفاده مجدد از منابع آب موجود و بازچرخانی آن نیز امکان پذیر است.
جزء قاسمی تاکید کرد: دفع سنتی فاضلاب با روش تخلیه در چاه های جذبی و رهاسازی در محیط زیان های جبران ناپذیری به همراه دارد که با ته نشین شدن آلودگی ناشی از فاضلاب در پوسته خاک نظم بیولوژیکی طبیعت به مخاطره افتاده و منابع آب زیر زمینی آلوده می شود.
وی با بیان اینکه در استان زنجان شهرهای ابهر، دندی، ماهنشان و زنجان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته اند، افزود: این عملیات در شهر خرمدره در دست اجراست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: در حال حاضر شهرهای آببر، چورزق، گرماب و خدابنده فاقد شبکه فاضلاب هستند که اجرای آن نیازمند تامین اعتبار است.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار هفت هزار و 771 فقره انشعاب فاضلاب در استان زنجان وجود دارد.
9505/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آلودگی آب توسعه پایدار حفاظت از محیط زیست خشکسالی شرکت آب و فاضلاب 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح یکشنبه در همایش آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت اظهار کرد: حل مساله آلودگی رودخانه‌های رشت و چالش زیست محیطی گیلان و رشت پس از حضور رئیس جمهور و هیأت دولت به استان شکل رسمی به خود گرفت.

استاندار گیلان از ساماندهی فاضلاب رشت با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: فاز اول اجرای عملیات جمع آوری فاضلاب رشت در منطقه فخب پیگیری و انجام شد و اکنون هم این روند منطقه سیاه اسطلخ دنبال می‌شود.

عباسی از پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی پروژه جمع آوری فاضلاب‌های شهری رشت خبر داد و بیان کرد: با اقداماتی که در دو سال اخیر صورت گرفت منشأ آلودگی‌های رودخانه‌های رشت مسدود شد.

وی با اشاره به حذف منشأ اصلی آلودگی‌های رشت افزود: ساماندهی بخشی از فاضلاب زندان لاکان، شهرک صنعتی و بیمارستان‌های رشت انجام شده و یا در حال انجام است.

استاندار گیلان از شناسایی ۱۰۰ نقطه آلوده در رودخانه‌های رشت خبر داد و اضافه کرد: ساماندهی پساب‌ها و فاضلاب‌های رشت با بهره گیری از علم روز و دانش بنیان در حال انجام است و این رودخانه‌ها یک گام به احیا نزدیک تر شده است.

عباسی با بیان اینکه ساماندهی شیرابه پسماند سراوان در مرحله عقد قرارداد قرار دارد، گفت: لایروبی‌ها رودخانه‌های رشت پس از قطع آلودگی‌ها آغاز شد که حرکت مثبتی در پاکسازی محیط زیست تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد، افزود: مشارکت مردم در پاک سازی محیط زیست، جمع آوری فاضلاب‌ها و احیای رودخانه‌ها بسیار مؤثر است.

استاندار گیلان از تغییر وضعیت فاضلاب و پساب‌های بیمارستانی رشت از قرمز به زرد و سبز خبر داد و بیان کرد: حذف منشأ آلودگی‌ها به داخل رودخانه‌های رشت گام مؤثر در احیای این شریان‌های حیاتی است.

کد خبر 6084072

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • اصلاح و بازسازی ۱۷۰۵ متر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوانرود
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • اجرای طرح جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت از امروز
  • آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند
  • آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت