Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@05:10:53 GMT

پیگیر پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق هستیم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۱۷۷

پیگیر پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق هستیم

امینی زاده با بیان اینکه شهر خلاق باید بتواند رقابت‌پذیر باشد، گفت: پیگیر پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «عباس امینی‌زاده» در جلسه هماهنگی پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق و معارفه مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری‌ بندرعباس، اظهار کرد: هویت واقعی و حقیقی انسان‌ها به تفکر و نوع نگرش آنها باز می‌گردد و اگر بخواهیم هویت یک فرد یا جامعه را ارزیابی کنیم، اولین مسئله، نگرش و تفکر آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه بندرعباس هویت‌های زیادی دارد، افزود: در بندرعباس، بسیاری از آیین‌ها، سنن و مراسمات به فراموشی سپرده شده و یا نگاه دقیق تخصصی، علمی و منطقی به آن نشده است.
 

 

شهردار بندرعباس با بیان اینکه باید کارهای جدید را بر اساس ریشه‌ها و باورهای قدیمی شهر انجام دهیم، خاطرنشان کرد: شهر خلاق باید بتواند رقابت‌پذیر باشد و یکی از بهترین عوامل رقابت‌پذیری، خلاقیت است.

 

امینی‌زاده با اظهار اینکه شهرداری بندرعباس درخواست پیوستن به شبکه جهانی شهرهای خلاق را پیگیری کرده و روند آن در حال انجام است، بیان کرد: «هنرهای فولکلور»، یکی از هفت حوزه قابل درخواست از سوی شهرهای دنیا است که شهرداری بندرعباس این مورد را درخواست کرده است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: دانش موضوعات فرهنگ اصیل و در واقع فرهنگ عامه و ابتدایی جامعه را فولکلور می‌گویند که شامل بخش‌های مختلف مانند آداب، رسوم، باورهای دینی و مذهبی، جشن‌ها، آیین‌ها، مجموع فرهگ‌های مردمی و غیره است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری‌ بندرعباس، گفت: این مرکز با هدف احیاء هویت فولکلور شهر بندرعباس و فرهنگ عامه شهر راه‌اندازی شده است.

 

شهردار بندرعباس در ادامه سخنانش نیز اظهار کرد: پیگیری موضوعات مختلفی که موجب نمایان و بزرگ‌تر شدن شهر به لحاظ هویتی می‌شود، یکی دیگر از ماموریت‌های اصلی این مرکز است.

 

امینی‌زاده با تاکید بر اینکه شهر باید با هویت‌های بزرگ به مردم و گردشگران معرفی شود، افزود: از مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری‌ بندرعباس انتظار داریم کار بسیار مهم و بزرگ پیوستن به شبکه جهانی شهرهای خلاق دنیا را تا زمان رسیدن به نتیجه مورد انتظار، دنبال کند.

 

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه، «احمد پایدار» به عنوان مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری‌ بندرعباس معرفی شد.

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران جشن نیمه شعبان روز ارتش کانون مساجد کانون های مساجد جمکران خبرگزاری شهردار بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از خطر سقوط فرار کرد

از گروه نخست این مسابقات تیم شهرداری بندرعباس در ورزشگاه خانگی خلیج فارس با نتیجه ۲بر یک تیم فولاد ب خوزستان را شکست داد.

مهرداد هدایتیان و علیرضا سلیم پور برای شهرداری بندرعباس در این دیدار گلزنی کردند.

بدین ترتیب تیم شهرداری بندرعباس که پیش از این در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشت حالا با کسب ۲۴ امیتاز و سه پله صعود در جایگاه نهم گروه نخست قرار گرفت.

اما از گروه دوم این مسابقات نیز تیم شناورسازی قشم از ساعت ۱۷:۱۵ امروز (۳۰ فروردین) میزبان نیکا پارس چالوس است و فولاد هرمزگان به مصاف آکادمی کیا می‌رود.
تیم‌های شناور سازی قشم و فولاد هرمزگان نیز با کسب ۳۹ و ۳۰ امتیاز به ترتیب در جایگاه پنجم و ششم قرار دارند.
لیگ دسته دو فوتبال باشگاه‌های کشور با حضور ۲۸تیم در دو گروه پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از خطر سقوط فرار کرد
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۸ فروردین‌
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات