Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «حسین کنعانی مقدم» فعال سیاسی و از فرماندهان اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید: آمریکایی ها با تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند که علت شکست و موفقیت آمیز نبودن سیاست هایشان در منطقه، سپاه است که باید آن را از جلوی پا برداشت اما این اقدام آمریکایی ها باعث شد که جایگاه و واقعیت سپاه در سپهر سیاسی کشور مستحکم تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ نوزدهم فروردین 1398خورشیدی را باید به عنوان یکی از روزهای سرنوشت ساز و تاریخی در روابط ایران و آمریکا دانست زیرا در این روز بار دیگر شاهد اقدامی خصمانه از طرف این دولت بودیم به این نحو که دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور در اقدامی غیرمنطقی و کینه توزانه سپاه پاسداران ایران را یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کرد.

ترویستی اعلام شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرف آمریکا واکنش های زیادی را در ایران و محافل جهان داشت زیرا برای نخستین بار آمریکا یک سازمان نظامی و عملاً بخشی از یک حکومت را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.
اقدامی که براساس ماده ۱۱۸۹ قانون U.S.C 12 به وزارت امورخارجه آمریکا مجوز می‌دهد اگر یک نهاد خارجی را مشغول به فعالیت‌های تروریستی بداند که برای جان شهروندان آمریکایی یک خطر تلقی بشوند، می‌تواند آن را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.

در همین ارتباط بخش تقنینی آمریکا در موارد متعدد ریاست‌جمهوری را به شناسایی عوامل و افراد وابسته به سپاه برای تحت تحریم قرار گرفتن ملزم کرده و این حق را به خود داده است که اگر افراد همکاری عمده و قابل توجهی با سپاه داشته باشند کهبه مرگ فردی خاص منجر نشود، حداکثر تا 20 سال مجازات حبس در انتظارشان خواهد بود. بنابراین این افراد اگر حتی هیچ ارتباطی با قلمرو آمریکا نیز نداشته باشند، مشمول قوانین تنبیهی آمریکا خواهند بود.

البته این اقدام غیرقانونی آمریکا در ایران نیز با واکنش هایی مواجه شد و در همان ساعت های نخست شورایعالی امنیت ملی در اقدامی متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا اعلام کرد که این رژیم را «دولت حامی تروریزم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند. همچنین در همین ارتباط دیگر گروه ها، سازمان ها و افراد در ایران با انتشار بیانیه هایی جداگانه نسبت به این اقدام غیرقانونی آمریکا اعتراض کردند و بار دیگر و فارغ از تمام جهت گیری ها و اختلاف های سیاسی در مقابل یک دشمن خارجی ما شاهد همبستگی ملی بودیم.

پژوهشگر گروه اطلاع رسانی ایرنا در خصوص اهداف آمریکا و پیامدهای تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با «حسین کنعانی مقدم» فعال سیاسی و از فرماندهان اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گفت وگو پرداخته است.

-در ادامه متن گفت وگو را می خوانیم:
**ایرنا: آمریکایی ها با تروریستی اعلام کردن سپاه چه هدفی را دنبال می کنند؟
***کنعانی مقدم: بیانیه ترامپ درباره تروریستی بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه شکست و ورشکستگی آمریکا در منطقه بود و بعد از هفت تریلیون دلار هزینه کردن و اشغال چند کشور در منطقه و تلفات فراوان عملا هیچ نتیجه ای برای آمریکا در بر نداشت.

آمریکایی ها اقرار می کنند تنها مانع آنها برای تسلط بر منطقه؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و عملا در یک تله مرگ صهیونیست ها که در مقابل پای آمریکا باز شده قرار گرفته است با تروریستی اعلام کردن سپاه آمریکایی ها می خواستند اعلام کنند که علت شکست و عدم موفقیت سیاست های آمریکا در منطقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و باید آن را از جلوی پا برداشت و به عبارتی فرافکنی انجام دهند.

آمریکایی ها در منطقه به دنبال این هستند که تسلط خود را در کشورهای مختلف از هر طریقی که شده یا با اشغال، تحریم، تهدید و فشارهای مختلف دیپلماتیک یا بین المللی ایجاد کند اما مقاومت در منطقه مولودی است که مانع از همه اقدامات آمریکا می شود و این برای آمریکا شدیدا سخت است چون که می دانند الگوی مقاومت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

**ایرنا: تروریستی نامیدن سپاه از نظر بین المللی و داخلی چه تاثیراتی می تواند داشته باشد؟
***کنعانی مقدم: تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقطه ضعف آمریکا است و باعث شد آمریکا در صحنه بین المللی بی اعتبار شود به خاطر اینکه خلاف کنوانسیون های بین المللی و منشور حقوق بشر سازمان ملل و قواعدی که در سازمان ملل برای تشخیص تروریست بودن گروه ها مطرح است آمریکایی ها با یک جانبه گرایی و خروج از این قواعد بین المللی عملاً خود را منزوی کردند و بسیاری از کشورهای اروپایی که هم پیمان آمریکا هستند این اقدام آمریکا را مورد مواخذه قرار دادند و این تصمیم آمریکا به لحاظ جهانی اعتباری نداشت در عین حال آمریکایی ها سعی داشتند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در صحنه بین المللی بایکوت کنند و آنها را در پشت میله های مرزی ایران نگه دارند اما گروه های مقاومت در سراسر دنیا رسما در سایت های خود اعلام کردند که آنها هم سپاهی هستند بنابراین عملا اقدام آمریکا هیچ ثمره ای نداشت و با شکست مواجه شد و جز منزوی شدن آمریکا نتیجه ای نداشت.

تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نظر داخلی باعث انسجام و وحدت بیشتر شد زیرا سپاه، ارتش، نیروهای مسلح و مردم اعلام کردند که هم پیمان و هم عهد هستند و این مساله بسیار مهم می تواند یک موج وحدت و انسجام ایجاد کند در حالی که آمریکایی ها می خواستند که در داخل کشور تفرقه ایجاد و به طوری که خود را طرفدار ارتش و مخالف سپاه قلمداد کنند اما با اعلام همبستگی ارتش با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این دو در یک سنگر قرار گرفتند و اقدامات آمریکا با شکست مواجه شد.

**ایرنا: واکنش های داخلی مثل واکنش احزاب و ارتش چه بود؟
***کنعانی مقدم: آمریکایی ها توقع داشتند که احزابی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مساله دارد از طرح تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت کنند در حالی که همه احزاب در ایران از جمله؛ حزب اصولگرا، اصلاح طلب، معتدل، میانه، مستقل همه این اقدام آمریکا را محکوم و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت قاطع کردند و در واقع آمریکایی ها و این اقدام ترامپ باعث شد که جایگاه و واقعیت سپاه در سپهر سیاسی کشور مستحکم تر شود.

**ایرنا: برای مقابله با تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرف آمریکا چه اقداماتی باید انجام شود؟
***کنعانی مقدم: ما می توانیم در سه محور برای مقابله با این اقدام آمریکا وارد عمل شویم: یکی از طریق سازمان های بین المللی و اقدامات دیپلماتیک و از نظر حقوقی و دعاوی بین المللی این موضوع پیگیری شود که مانع از توسعه این نوع تفکر و یک جانبه گرایی آمریکا شود. مساله دوم این است که در داخل وحدت و انسجام صورت گیرد که می تواند مشت محکمی در مقابل این گونه حرکت های آمریکا باشد. انسجام و اتحاد مردم تمام اقدامات آمریکا را خنثی می کند. محور سوم برای مقابله با اقدامات آمریکا در منطقه و خصوصا صهیونیست ها این است که باید مقاومت را تقویت کنیم زیرا نقطه ضعف آمریکا و نقطه قوت ما محور مقاومت است و باید روی محور مقاومت سرمایه گذاری کرد.

پژوهشم** ف.ج**9131** 9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سپاه پاسداران آمريكا تروريستي ناميدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور، حمایت همه جانبه خود را از آن نهاد انقلابی اعلام کرده و از هیچ تلاشی برای برای دستیابی به ابزارهای فناورانه جهت ارتقای توان دفاعی کشور دریغ نمی‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در بیانیه‌ای که برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده است سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

سپاه از بدو تأسیس تاکنون در حال مجاهدت در راه حق است

در این بیانیه آمده است:

"سخن بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با این عنوان که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» همچون مدالی ابدی بر سینه پاسداران انقلاب می‌درخشد و نشانگر عمق ارادت امت مسلمان و عاشقان میهن اسلامی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. طلیعه نام قدسی پاسدار از جان فشانی‌های سپاه عاشوراست و پاسداران، تا تحویل پرچم به منجی عالم بشریت، بر عهد خویش ثابت قدم خواهند ماند.

این روزها که مبارزه در همه جبهه‌های سخت و نرم بی‌وقفه جریان دارد و جبهه استکبار با همه توان به جنگ لشگر حق آمده است، ثمره تلاش فرزندان برومند انقلاب همچون شهید تهرانی مقدم در «وعده صادق» امید را در دل مظلومین عالم روشن ساخته است؛ هر چند در این مسیر، بزرگانی همچون حاج قاسم به مقام رفیع شهادت نائل شدند ولی هر بار که سروی بر خاک افکنده شد، سرو دیگری راست قامت در مسیر آزادگی و دفاع از آرمان‌های اسلام و کیان مقدس ایران اسلامی قد برافراشته است.

دستیابی به فناوری‌های روز دنیا در عرصه نظامی جز با همت جوانان انقلابی و حمایت های اثربخش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امکان پذیر نبود. امروز، دنیا به توان دفاعی ما احترام می گذارد و دیپلماسی عزت‌مند، نتیجه توان میدانی ماست.

هیچ سدی نمی‌تواند مسیر پیشرفت و بومی‌سازی فناوری‌های روز دنیا را با تکیه بر اندیشه و ایمان پاسداران ما مسدود کند. اکنون که در سالروز تاسیس این نهاد انقلابی و ارزشمند هستیم، به نمایندگی از فناوران، نخبگان و پژوهشگران زیست بوم دانش بنیان کشور، این مناسبت بزرگ را به برادر ارزشمندم سردار حسین سلامی و تمامی پاسداران عزیز تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای شما توفیق و سربلندی روزافزون را آرزومندم.

زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور، حمایت همه جانبه خود را از آن نهاد انقلابی اعلام نموده و از هیچ تلاشی برای برای دستیابی به ابزارهای فناورانه جهت ارتقای توان دفاعی کشور دریغ نمی‌کند."

روح الله دهقانی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • برپایی ایستگاه شکرانه اقتدار در گچساران
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • از برهم‌ خوردن مصونیت پروژه سیاسی تا تضعیف اراده دشمن صهیونیستی
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • سپاه با مدیریت جهادی و اخلاص ماندگار شد
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است