Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:27:01 GMT

نیروهای سنتکام تروریست اعلام می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۲۶۶

نیروهای سنتکام تروریست اعلام می‌شوند

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیروها و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرمانداری تروریست اعلام شوند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) وارد بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا شدند و با ۱۷۳ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۱۱ ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر ماده ۱ این طرح را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مصوبه مجلس به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیم و یا اقدام ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم بر خلاف اصول مسلم حقوق بین‌الملل سپاه پاسداران را که مطابق اصل ۱۵۰ قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته می‌شود سازمان تروریستی خارجی اعلام کرده است به موجب این قانون فرماندهی مرکزی آمریکا (سندکام)، نیروها و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک اعم از نظامی، اطلاعاتی، مالی، فنی و آموزشی خدماتی و تدارکاتی به این نیروها جهت تقابل با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همکاری و اقدام تروریستی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و آمریکا تروريست سپاه پاسداران سنتکام مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۱ تروریست در دو عملیات جداگانه اطلاعاتی نیروهای امنیتی پاکستان در خیبرپختونخواه کشته شدند.

ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی در دره اسماعیل خان عملیاتی را علیه تروریست‌ها انجام دادند که تبادل آتش میان دو طرف به کشته شدن ۱۰ تروریست انجامید.

نیروهای امنیتی پاکستان عملیات دیگری در منطقه وزیرستان شمالی انجام دادند که در آن یک تروریست کشته شد.

بنا به اعلام ارتش پاکستان، مقادیر فراوانی تسلیحات و مهمات از تروریست های کشته شده به دست آمده است.

گفته می شود این تروریست ها در چند عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان شرکت کرده بودند.

پیشتر مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام آباد پاکستان اعلام کرده بود در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۴۵ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده. در این حملات ۲۸۱ نفر از جمله نظامیان و شهروندان عادی کشته شده اند.

کد خبر 6086780

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند