Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیار، ولی پور رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: شعار امسال روز جهانی زمین پاک (۲۲ آوریل) حفاظت ازگونه‌های زیستی، نه به زباله  و پلاستیک بوده و شهر‌های مختلف مازندران برنامه‌های متنوعی در این روز برگزار کردند.

وی افزود: به مناسبت روز زمین پاک کارگاه آموزش مسائل زیست محیطی ومسابقه نقاشی از سوی کارشناس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر با موضوع زمین پاک  در مدرسه  دخترانه راه نو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی پور گفت: زنگ روز زمین پاک با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، روسای شبکه بهداشت، محیط زیست، بخشدار، ورزش ودیگر مسئولان شهرستانی در دبیرستان دوره اول متوسطه شهید بهشتی نیرنگ شهرستان نوشه رنواخته شد.

رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: کلاس آموزش مسائل زیست محیطی به مناسبت روز زمین پاک برای دانش آموزان پسرانه مهرو ماه در کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان برگزارشد.

وی گفت: برگزاری مراسم روز زمین پاک با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس آموزش و پرورش و دیگر مسئولان شهرستانی  در مدرسه هنرستان تلاش نوشهر برگزار شد.

ولی پور افزود: همایش پاکسازی طبیعت به مناسبت روز زمین پاک درپارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل برگزار و بخشی از این منطقه اززباله پاکسازی شد.

وی گفت: زنگ زمین پاک در دبستان پسرانه شهید نعمت الله محبی شهرستان آمل  نواخته د و کارشناس آموزش این اداره درخصوص زمین پاک برای دانش آموزان نکاتی بیان کرد.

رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: به مناسبت روز جهانی زمین پاک بازدید و پایش مشترک از محل امحاء پسماند پزشکی و عفونی یکی ازشرکت‌های آمل با حضور کارشناسانی از بهداشت محیط، نظام پزشکی، بهداشت و درمان ومحیط زیست انجام شد.

وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سوادکوه در روز زمین پاک بخشی ازمناطق جنگلی این شهرستان را از زباله پاکسازی کردند.

ولی پور افزود: واحد آموزش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل به منظور گرامی داشت روز زمین پاک و اجرای طرح دوباره بی زباله اقدام به برگزاری دوره آموزشی زیست محیطی برای دانش آموزان پسرانه کلاس ششم مدرسه علم و ادب، کلاس دوم مدرسه پویندگان و مدرسه ابتدایی بقیه الله شهرستان بابل کرده است.

رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در نور کارگاه آموزش مسائل زیست محیطی به مناسبت روز زمین پاک، در یکی از مدارس ابتدایی این شهرستان و همچنین کانون پرورشی فکری درخصوص استفاده صحیح ازطبیعت و برخورد درست با زمین برگزارشد.

وی افزود: به مناسبت روززمین پاک محیط بان اداره حفاظت محیط زیست ساری در مدرسه نیکان ۲ حاضر ودرخصوص استفاده صحیح ازطبیعت  وبرخورد درست با زمین برای دانش آموزان نکاتی بیان کرد.

ولی پور گفت: به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک، بخشی ازمناطق جنگلی گوهسارکنده با همکاری دانش‌آموزان دبیرستان استعداد‌های درخشان نکا، شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی نکا از زباله پاکسازی شد.

وی افزود: کارشناس آموزش اداره پارک ملی کیاسر به مناسبت روز زمین پاک در پیش دبستانی دانش شهر کیاسر حاضر و ضمن ارائه نکاتی زیست محیطی در خصوص زمین پاک، جهت نهادینه کردن فرهنگ نه به کیسه‌های پلاستیکی، کیسه‌های پارچه‌ای بین نوآموزان توزیع کرد.

انتهای پیام/ م

برنامه‌های گرامیداشت روز زمین پاک در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم

ایسنا/لرستان محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه با حضور موثر و پایش منطقه، موفق به فیلمبرداری از خرس قهوه‌ای در منطقه‌ حفاظت شده اشترانکوه شدند.

محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه طبق برنامه‌ریزهای صورت گرفته جهت پایش مناطق در ایام تعطیلات نوروز موفق به ثبت تصاویر خرس قهوه‌ای در منطقه‌ حفاظت شده اشترانکوه شدند.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این باره گفت: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ با حضور موثر و پایش منطقه با استفاده از دوربین‌های جدید و با کیفیت بالای خود که برای پایش منطقه، طی سال گذشته دریافت نموده بودند، موفق به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه شدند.

سالاروند افزود: این اولین ثبت تصویر این گونه‌ ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت: در سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ بعنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شده که نشان دهنده‌ پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان بواسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه روزی همکاران محیط‌بان و زحمتکشان عرصه محیط زیست لرستان و همچنین هوشمندسازی و افزایش تعداد نیروی محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت استان طی دو سال گذشته می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با ادامه روند فعلی و مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دوستدار محیط زیست و حیات‌وحش بتوانیم، شاهد احیا بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص و ارزشمند حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان ضمن قدردانی از محیط‌بانان خدوم استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت ثبت هر گونه‌ تصاویری از حیات وحش استان تصاویر را در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دهند تا اطلاع رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده، صورت گیرد.

خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند. حفاظت از آن‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور به شمار می‌روند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزار و ۲۰۰ گردشگر از تالاب کانی‌برازان مهاباد بازدید کردند
  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان