Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@18:59:12 GMT

تداوم هتک حرمت مسجدالاقصی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۸۱۳

تداوم هتک حرمت مسجدالاقصی

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روز گذشته بیش از 400 شهرک‌نشین صهیونیست در دو نوبت صبحو  عصر از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و به انجام حرکات مشکوک و  تحریک آمیز در بخش‌های مختلف آن پرداختند و بار دیگر حرمت این مکان مقدس را شکستند.

منابع محلی گفتند 266 شهرک نشین صهیونیست صبح دوشنبه به مسجدالاقصی یورش بردند و اوری ارئیل وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی سرکردگی یکی از گروه‌های نژادپرست صهیونیست را برعهده داشت، عصر روز گذشته هم 144 شهرک‌نشین به مسجدالاقصی حمله‌ور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، محافظان و کارمندان تولیت مسجدالاقصی با دستان خالی در برابر تلاش‌های مکرر باندهای شهرک‌نشین برای انجام مراسم تحریک آمیز خود در مسجد به ویژه در اطراف ساختمان باب الرحمه ایستادگی کردند.

یورش گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست با فراخوان باندهای صهیونیست موسوم به سازمان های هیکل ادعایی برای یورش گسترده به مسجدالاقصی همزمان شد.

این تجاوزات در سایه تشدید اقدامات صهیونیست‌ها در شهر قدس به ویژه در منطقه قدیمی آن و استقرار شمار زیادی نظامی صهیونیست در این شهر و به راه افتادن گشتی‌های پیاده و سواره و نصب ایست‌های بازرسی و موانع در خیابان‌ها و راه‌ها صورت گرفته است.

درخواست هیئت عالی ملی برای جمعه وحدت ملی و پایان دودستگی

خبر دیگر اینکه هیئت  عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره روز دوشنبه خواستار مشارکت گسترده مردم فلسطین در راهپیمایی جمعه آینده در چارچوب راهپیمایی‌‌های بازگشت با عنوان جمعه وحدت ملی و پایان شکاف و دودستگی شد.

این هیئت تاکید کرد مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی جمعه وحدت ملی و پایان دودستگی در چادرهای بازگشت بیانگر چنگ زدن و پایبندی قشرهای مختلف مردم فلسطین به وحدت ملی به عنوان یک گزینه مهم و راهبردی برای مقابله با چالش‌های مرحله کنونی به شمار می‌رود.

بر  اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، هیئت عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت در بیانیه خود تصریح کرد بازگشت وحدت، مفیدترین و نتیجه‌بخش ترین گزینه در این لحظه سیاسی حساس برای مقابله با خطرات و توطئه هایی است که برای از بین بردن طرح ملی طراحی می‌شود و در راس این توطئه‌ها، طرح معامله قرن قرار دارد.

این هیئت همچنین خواستار مشارکت گسترده در برنامه هیئت جنبش ملی شکستن محاصره و هیئت ملی درخواست برای پایان محاصره نوار غزه در مقابل مقر یونسکو در شهر غزه شد.

هیت ملی همچنین از همه رسانه‌ها خواست در راستای تقویت گفتمان ملی وحدت آفرین برای تقویت فرهنگ اصیل ملت فلسطین و ارزش‌های والا و دوری از تفرقه واختلاف گام بردارند.

خبر دیگر  اینکه واحد بسیج جنبش جهاد اسلامی در نوار  غزه برنامه‌های همبستگی با اسیران دربند اشغالگران را برگزار کرد که با استقبال گسترده قشرهای مختلف مردم مناطق مختلف روبرو شده است، این فعالیت‌ها در چارچوب بزرگداشت روز اسیر فلسطینی برگزار شد.

برگزاری راهپیمایی نظامی یکپارچه و همزمان از دیگر فعالیت‌های همبستگی با اسیران بود به طوری که شرکت کنندگان در این راهپیمایی، پلاکاردهایی در دست داشتند که عبارت‌هایی در حمایت از اسیران بر روی آن حک شده بود، شرکت کنندگان همچنین شعارهایی در حمایت از اسیران سر می‌دادند.

علاوه بر راهپیمایی نظامی در تمام استان‌های نوار غزه، بازدیدهایی از منازل خانواده‌های اسیران با هدف اعلام همبستگی با آنها و تاکید بر اینکه فرزندان دربند آنها در نبرد بر ضد اشغالگران تنها نیستند، صورت گرفت.

شامگاه دوشنبه 19 فروردین، منابع فلسطینی از آغاز اعتصاب غذای 150 اسیر پس از شکست گفت‌وگوها با اداره زندان‌ها و سرسختی و یکدندگی آنها در پاسخ دادن به خواسته های اسیران خبر دادند.

اسیران فلسطینی دربند اشغالگران خواستار برچیده شدن دستگاه‌های پارازیت بر تلفن‌های همراه شده بودند که اداره زندان های اشغالگران اخیرا نصب کرده اند، آنها تاکید کرده بودند در صورتی که به خواسته های آنها در مدت یک هفته پاسخ داده نشود، اعتصاب غذای خود را تشدید خواهند کرد و حتی از نوشیدن آب هم خودداری خواهند کرد.

بازداشت 16 فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از بازداشت 16 فلسطینی در یورش امروز نظامیان رژیم به مناطقی در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی

در پی توطئه جدیدی که اشغالگران صهیونیست علیه مسجدالاقصی طراحی کرده‌اند، شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی نسبت به تغییر وضعیت مسجدالاقصی هشدار داده و بر هویت اسلامی و غیرقابل تقسیم بودن این مکان مقدس تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تداوم یورش‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست علیه مسجدالاقصی و سایر مقدسات اسلامی فلسطین، شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی با صدور بیانیه‌ای نسبت به توطئه‌های «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست کابینه رژیم اشغالگر برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی هشدار داد.

شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شورا با دقت آنچه که اخیرا در رسانه‌ها درباره توطئه بن گویر برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی منتشر شده است را دنبال می‌کند.

این شورا تاکید کرد که این تحرکات افراطی اشغالگران، نقض آشکار و تعرض به ابتدایی ترین حقوق تاریخی و مذهبی مسلمانان در مسجدالاقصی است. ما نسبت به فراخوان‌های تحریک‌آمیز و برنامه‌های کثیف و غیرمسئولانه دشمن که ما و منطقه را به سمت تشدید تنش‌ها سوق می‌دهد، هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما بر پایبندی مسلمانان به حق شرعی و تاریخی و قانونی خود بر هر وجب از خاک و زمین مسجدالاقصی با همه نمازخانه‌ها، بناهای تاریخی، صحن‌ها و راه‌های منتهی به آن در زیر زمین و داخل آن تاکید می‌کنیم.

خطیب مسجدالاقصی: مسجدالاقصی قابل چانه زنی نیست و از ذره‌ای از خاک آن کوتاه نخواهیم آمدفراخوان حماس برای بسیج همگانی فلسطینی‌ها در حمایت از مسجدالاقصی

شورای اوقاف اسلامی در قدس اشغالی در ادامه از همه کشورهای جهان و منطقه خواست تا اقدام جدی و فوری برای تحت فشار قرار دادن صهیونیست‌ها جهت جلوگیری از انجام این توطئه‌ها علیه مقدسات قدس انجام دهند و تاکید کرد که محافظت از وضعیت دینی و تاریخی و قانونی مسجدالاقصی واجب بوده و این مکان مقدس، ویژه مسلمانان است و به هیچ وجه قابل تقسیم و تجزیه یا شراکت نمی‌باشد.

این بیانیه بعد از آن صادر شد که رسانه‌های عبری گزارش دادند، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو طرحی تهیه کرده که بر مبنای آن محدودیت‌های جدیدی بر مسجدالاقصی اعمال خواهد شد که موجب تغییر وضعیت آن می‌شود.

شبکه کان رژیم صهیونیستی شب گذشته در گزارشی به این منظور اعلام کرد که این طرح بن گویر، وزارت امنیت داخلی اسرائیل را موظف می‌کند تا استفاده از ابزارهای تکنولوژی در ورودی‌های مسجدالاقصی را گسترده‌تر کرده و اقداماتی برای تقویت سیطره اسرائیل بر این مکان انجام دهد.

این شبکه صهیونیستی در ادامه هشدار داد که گسترش استفاده از ابزارهای تکنولوژی در مسجدالاقصی ممکن است منجر به تشدید تنش‌ها و به ویژه شعله ور شدن اوضاع در قدس گردد؛ مشابه تنش‌های گسترده‌ای که در سال 2017 در پی نصب گیت های الکترونیکی، دستگاه های بازرسی مغناطیسی و دوربین های امنیتی در ورودی مسجدالاقصی به وجود آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • عکس/ حضور فلسطینی‌ها در نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی
  • اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه
  • راهپیمایی‌گسترده مردم کرج در حمایت از اقدام سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی
  • فراخوان حماس برای دفاع از مسجدالاقصی
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ شمار زیادی بازداشت شدند
  • استمرار و تداوم راهپیمایی جمعه‌های خشم
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • هیئت های مذهبی نیروهای مسلح استان اردبیل تحقق "وعده صادق" را گرامی داشتند