Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسنعلی بهشتی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل در مراسم آغازین هفته بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار داشت: در راستای تحقق بند دوم سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد و متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به متقاضیان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کنار موارد یادشده، توام کردن آموزش و مهارت و جلب بنگاه‌های اقتصادی برای استفاده از این ظرفیت‌ها و نیز آشنایی هر چه بیشتر آحاد جامعه با امکانات، تجهیزات کارگاهی و آموزشی و مربیان توانمند و باتجربه که ارائه دهنده آموزش‌های مهارتی هستند فرصتی مناسب در راستای ارتقای ارتباط با مخاطبان سازمان را فراهم می‌آورد.

بهشتی با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی غیررسمی در سطح کشور در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر به ارائه خدمات می‌پردازد که این سازمان با دارا بودن بیش از 6 هزار استاندارد آموزشی می‌تواند گامی مهم و موثر در راستای ایجاد اشتغال و ارتقای توان مهارتی افراد شاغل در سطح کشور بردارد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل  گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با دارا بودن 25 مرکز دولتی و بیش از 195 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان می‌کوشد تا زمینه توسعه و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی را در سطح استان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این مراکز ثایت دولتی فنی و حرفه‌ای استان با اعزام تیم‌های سیار به روستاها، زندان‌ها و دانشگاه‌ها و صنایع و صنوف زمینه بهره‌مندی آحاد و عموم مردم جامعه از آموز‌ش‌های مهارتی را فراهم می‌سازد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل آموزش‌های مهارتی را به عنوان یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح کشور دانست و اظهار کرد: توجه به آموزش‌های مهارتی و کمک به توسعه و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همه جانبه کشور را نیز ایجاد کند.

انتهای پیام/ع

آموزش های مهارتی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصولی‌ترین روش فقر زدایی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیاز سنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه ای به منظور ارتقای مهارت فنی و … است.

به گفته نخعی در راستای تحقق این موضوع در مدت سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

کد خبر 6087248

دیگر خبرها

  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد