Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:32:58 GMT

تحقق ۱۴۳ و نیم درصدی درآمد نقدی منطقه ۲۰ تهران در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۹۰۲

تحقق ۱۴۳ و نیم درصدی درآمد نقدی منطقه ۲۰ تهران در سال ۹۷

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد افشار صبح سه شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران حاضر در شهرداری منطقه ۲۰ تهران گفت: شهرداری منطقه ۲۰ بر اساس بودجه مصوب سال ۹۷، تعهد داشته است که ۷۲۳ میلیارد ریال درآمد نقدی وصول کند که بر اساس گزارش‌های حساب‌های درآمدی، یک هزار و ۳۶ میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال معادل ۱۴۳/۵ درصد منابع مالی محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشار با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲۰ در سال ۹۷ با کسری بودجه نقدی مواجه نبوده است، افزود: در سال گذشته، تمامی آیتم‌های ده گانه درآمدی معین شده از سوی شهرداری تهران در منطقه ۲۰ از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرده اند که این مهم برآیندی از همکاری حوزه‌های اجرایی مدیریت شهری منطقه و مشارکت شهروندان است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از درآمد نقدی منطقه از درآمدهای پایدار شامل عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند است، گفت: طبق مصوبات بودجه‌ای سال گذشته مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال تعهد در زمینه درآمدهای پایدار تعهد داشتیم که با آگاه سازی و مشارکت شهروندان، توانستیم ۲۰۱ میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال معادل ۱۲۶ درصد از این آیتم تأمین کنیم.

افشار تأمین درآمد را یکی از مهمترین بخش‌های عملکرد شهرداری و مقدمه‌ای برای اجرایی شدن پروژه‌های شهری و رضایت شهروندی برشمرد و افزود: آگاه سازی شهروندان و مشارکت آنها در پرداخت عوارض، پیگیری کارشناسانه در قالب جلسات تخصصی هفتگی، تلاش شبانه روزی معاونت‌ها و نواحی هفتگانه شهرداری منطقه ۲۰ از عوامل تأثیرگذار در تحقق درآمد ۱۴۳/۵ درصدی بوده است.

شهردار منطقه ۲۰ محوریت کسب درآمد مدیریت شهری را بر اساس درآمدهای پایدار دانست و یادآور شد: سال ۹۸ نیز طبق سال ۹۷ برنامه‌های پیشنهادی برای کسب درآمد در دستور کار داریم که این برنامه‌ها با نگرش جلب مشارکت شهروندی و مدیریت هزینه‌های جاری تهیه شده است تا رضایت شهروندان منطقه ۲۰ بیش از پیش شود.

بر اساس این گزارش شهرداری تهران بر اساس طرح جامع درآمد های پایدار به دنبال پایدار کردن منابع درآمدی خود است، درآمد های پایدار آن دسته از درآمدهایی را شامل می‌شود که دارای خصایص تداوم پذیری، مطلوب بودن و انعطاف پذیری هستند و برای وصول آن می‌توان برنامه ریزی های اجرایی لازم را تعریف کرد و درآمدهای پایداری که در حال حاضر در میان ردیف‌های درآمدی شهرداری وجود دارد، شامل عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه، عوارض سالیانه خودرو، بهای خدمات مدیریت پسماند و.... هستند.

کد خبر 4598058

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری منطقه 20 تهران شهرری فرهاد افشار شهرری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

مسعود حق‌لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت پروژه خانه شهر ضمن اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه گفت: عملیات سازه‌ای ساختمان خانه شهرضمن اجرای شیب‌بندی بام و بخش اعظم نمای ساختمان به اتمام رسیده و این در حالی است که تاسیسات مربوط به زیرساخت‌های مکانیکی و برقی نیز نصب شده است.

وی افزود: کار نصب ۴ دستگاه آسانسور، اجرای رمپ مرکزی، نصب هواساز و فن کوئل، محوطه‌سازی بخش شمالی پروژه و نازک کاری طبقات در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ساختمان خانه شهر (بلدیه تهران) را از جمله پروژه‌های فاخر بازآفرینی شهری خواند و از این پروژه با توجه به موقعیت مکانی خاص آن، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت با حفظ ساختار و شکل سنتی بنا تعبیر کرد.

گفتنی است، خانه شهر در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۸ هزار متر مربع در ۴ طبقه (دو طبقه روی زمین و دو طبقه زیرزمین) با کارکردی فرهنگی و متشکل از یک سالن چند منظوره به ظرفیت ۳۸۰ نفر، موزه با رویکرد معرفی تهران و شهرداری تهران، فضا‌های نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، بام سبز و سالن رسانه و تشریفات برای رخداد‌های مهم دیپلماتیک شهر احداث می‌شود و با تکمیل آن در ماه‌های پیش‌رو یکی از رخداد‌های عمرانی منحصربه‌فرد در شهر تهران محقق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت