Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دادستان در جلسه محاکمه متهمان پتروشیمی با اشاره به اینکه آنها به شرکت ملی پتروشیمی به ریال و یا ارز منشاء داخلی تسوبه حساب کردند گفت: عملکرد اینها مانع ورود ۶.۵ میلیارد یورو به کشور شده است. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم، ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی در سالهای 89 تا 91 صبح امروز در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این دادگاه نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده گفت: شرکت ملی پتروشیمی ایران طی نامه‌ای اعلام کرده است که تسویه حساب فروش محصولات پتروشیمی با ارز با منشاء خارجی صورت بگیرد و شرکت بازرگانی پتروشیمی اجازه تسویه حساب را ندارد اما آقایان مدعی‌اند با دستور ان‌پی‌سی تسویه حساب را با ریال انجام داده‌اند که اگر هم چنین دستوری وجود داشته باشد خلاف قانون است و دستور دهنده صلاحیت آن را ندارد.

نماینده دادستان با بیان اینکه عملکرد مدیران وقت شرکت بازرگانی پتروشیمی مانع ارزآوری به مبلغ 6.5 میلیارد یورو شده است، گفت: این مبلغ با شرکت ملی پتروشیمی تسویه شده نه با ارز منشاء خارجی بلکه با ریال یا با ارز منشاء‌داخلی و وقتی حواله‌های ارزی را برای خودشان گرفته و ریال تحویل داده‌اند اختلاف قیمت به وجود آمده است.

نماینده دادستان با اشاره به اینکه استفاده از شرکتهای تراستی خیلی محل ایراد کیفرخواست نیست، افزود: استفاده از این شرکتها لازمه شرایط تحریم است اما اشکال در مشترک‌المنافع بودن و استفاده از شرکتهای شخصی در این خصوص است.

وی همچنین با رد ادعای فورس‌ماژور بودن توسط وکیل متهمان گفت: این در شرایط تحریم قابل قبول نیست چرا که اینها در حین دور زدن تحریمها مرتکب جرم شده‌اند.

نماینده دادستان همچنین تشکیل پرونده به علت تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد را که توسط وکیل متهمان مطرح شده بود را رد کرد و افزود: شرکتها فکر می‌کردند ریال‌هایی که دریافت می‌کنند ناشی از فروش محصولات داخلی است اما پس از اینکه متوجه شدند اینگونه نیست  در تاریخ 17 بهمن 97 مکاتبه کردند که این کار صورت نگیرد و شرکت بازرگانی پتروشیمی منافع را برای خودشان برندارند.

پس از اظهارات نماینده دادستان وکیل متهمان با بیان اینکه 5.3 میلیون یورو از عایدات فروش محصولات پتروشیمی در آن سه سال با سوئیفت به نظام بانکی تحویل شده گفت: من نگفتم که حواله‌های ارزی را با ریال تسویه کردیم ارز تحویل نظام بانکی شده و برای رفع نیاز ریالی شرکتهای پتروشیمی ریال تحویل گرفته شده است.

تهدید کارشناس رسمی دادگستری توسط فرزند یکی از متهمان پتروشیمی

انتهای پیام/

R1397/P/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دادگاه مفاسد اقتصادی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگاه مفاسد اقتصادی دادگاه مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس فروخته شدند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس برای حضور در رقابت‌های آسیایی نیاز به مالکیت مجزا از هم را دارند و از این رو پس از کش و قوس‌ها فراوان ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت از طریق فرابورس واگذار شد.

به این ترتیب، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های زیر مجموعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندر امام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کند.

سازمان خصوصی سازی سهام این دو باشگاه را به شرکت‌های نام برده شده انتقال خواهد داد تا این دو تیم از لحاظ مالکیت مشترک، مشکلی برای کسب مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC نداشته باشند.

کد خبر 6085362

دیگر خبرها

  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • آلمان ۳ مظنون جاسوسی برای چین را دستگیر کرد
  • استقلال و پرسپولیس فروخته شدند
  • ۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال
  • ◄ نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
  • اعلام دو رای انضباطی فوتبال بانوان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در یزد
  • کیفرخواست پرونده متهمان فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی صادر شد
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با دادستان کل کشور
  • عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود