Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش سراسری مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح امروز (سه‌شنبه سوم اردیبهشت ماه) با حضور سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در پاسخ به این سوال که آیا مهارت آموزی به تنهایی مشکل اشتغال را حل می‌کند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طور نیست، اما مهارت برای سربازان بسیار لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه افزود: عوامل متعددی در راستای اشتغالزایی و عبور از بحران بیکاری وجود دارد که یکی از آن‌ها مهارت است.

وی ادامه داد: سربازان همه جوان هستند و از تحصیلات خوبی برخوردارند، اما متاسفانه در ارتباط با شغل مشکل دارند.

سردار فرحی گفت: اگر بتوانیم مهارت‌های مورد علاقه سربازان را طی مدت ۲ سالی که در خدمت نیرو‌های مسلح هستند توسعه دهیم، حتما شانس اشتغال آنان بالا می‌رود، اما این به تنهایی کافی نیست.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این مدت ۲ ساله سربازی برای انجام طرح کافی است، بیان کرد: خیر، ما برای همین بحث‌های مهارت آموزی قبل از خدمت را هم فعال کرده‌ایم و امیدواریم که در تیرماه همایشی را با کمک سه دستگاه تأمین کننده سربازان از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار کنیم.

وی افزود:  باید برای توسعه مهارت‌های پیش از خدمت سربازان با این سه دستگاه به جمع بندی برسیم. باید در نیروهای مسلح نقش موثری داشته باشیم و از مهارت‌هایی که نیروها در طول خدمت خود به دست می‌آورند استفاده کنیم. در نتیجه تجربه سربازان با اخذ مهارت‌های پیش از سربازی افزایش می‌یابد و اثربخشی مهارت و شانس اشتغال آن‌ها هم بیشتر خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اشتغال بیکاری سربازی وزارت علوم وزارت بهداشت نیروهای مسلح اشتغال سربازی وزارت آموزش و پرورش وزارت علوم مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، شب گذشته در مراسم سوگواری ۸ شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام و بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین پیام خواجه بی‌شک، در مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) قم با تسلیت سالروز تخریب بقیع، اظهار کرد: این طلبه یک سرباز فاضل، با تقوا، با انگیزه و پرتلاش بودند.

مدیر سابق مدرسه علمیه معصومیه قم افزود: سالی که ایشان وارد مدرسه معصومیه شد، در رفتار، گفتار و سکنات مشخص بود که چه اندازه به این راه اهمیت می‌دهد و به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد و در همان روزهای اول چشم ما را گرفت و مشاور ما شدند و در کارها از ایشان مشورت گرفته می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی گفت: سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد مخصوصا کسانی که از دانشگاه وارد حوزه می شوند؛ هر کسی ذائقه آمدن به حوزه را ندارد، ورود به حوزه علاقه می‌خواهد.

قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم ادامه داد: انسان همیشه باید آماده مرگ باشد هر وقت نماز میخواند به گونه‌ای باشد که گویی آخرین نماز است؛ مرگ خبر نمی‌کند و ناگهان سراغ انسان می‌آید، بنابراین انسان باید هر لحظه آماده رفتن باشد؛ خداوند در قرآن می فرماید «یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَیٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ / ای انسان! تو با تلاش و رنج بسوی پروردگارت می‌روی و او را ملاقات خواهی کرد»/؛ انا لله و انا الیه راجعون یادمان نرود.

وی تصریح کرد: انسان غافل همیشه محروم است؛ زمان جنگ تحمیلی خدمت آیت‌الله تالهی رسیدیم، یکی از دوستان از ایشان خواست که توصیه‌ای بفرمایند که جواب ندادند، یکی از دوستان گفتن شاید نشنیده‌اند، بلندتر بگویید، دوباره جمله را تکرار کردند و دوباره پاسخی دریافت نکردند، برای بار سوم سؤال را تکرار کردند که ایشان این جمله را گفتند: «تا غافلید، عاصی هستید».

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: در همین قم آیت‌الله متقی‌همدانی که همسرش خدمت امام زمان تشرف داشتند که شهید دستغیب در کتاب داستان‌های شگفت این را آورده است، آیت‌الله متقی پدر سه شهید بودند، وقتی داستان را خدمت ایشان عرض کردم، فرمودند «آیت‌الله تالهی عجب حرفی زده است».

وی گفت: باید مهاجرا الی الله و رسولش باشیم که هر وقت مرگ ما را فرا خواند آغوش باز کنیم؛ حضرت رسول(ص) فرمودند «اِعمَل لِدُنیاکَ کَأَنَّکَ تَعیشُ أبَدا وَاعمَل لاِآخِرَتِکَ کَأَنَّکَ
تَموتُ غَدا / برای دنیایت چنان کار کن که گویی تا ابد زنده می مانی و برای آخرتت چنان کار کن که گویی همین فردا خواهی رفت». خواب خودش مرگ اصغر است و دوباره روح برمیگردانند، فلسفه خلقت همین است که خداوند در سوره ملک فرموده اند «تَبَارَکَ الَّذِی بِیَدِهِ الْمُلْکُ وَهُوَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿۱﴾ الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ ﴿۲﴾».

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ اصفهان
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • اعلام فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران