Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،حجت‎الاسلام سیدرضا سیدحسینی  در جلسه شورای حقوق بیت‎المال گفت: یکی از موضوعاتی که موجب سیل می‎شود از بین رفتن پوشش گیاهی و تجاوز به حریم رودخانه‎ها و جنگل‎ها است که باید در همان ابتدای تصرف از وقوع تخلف جلوگیری شود.

وی ادامه داد: علل مختلفی برای سیل گفته می‎شود و لیست کردن علل سیل و اینکه در بلندمدت چه عواملی موجب وقوع سیل می‎شود آسان است، اما باید علل وقوع سیل امسال مطرح و آسیب‎شناسی شود و موارد را رفع کنیم تا در آینده با این معضل مواجه نشویم و طور قطع اگر همین روند تداوم یابد دوباره با سیل مشابه مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان مرگز گلستان با بیان اینکه آب‎بندان‌های ایجاد شده در کنترل سیلاب موثر هستند، افزود: آب‎بندان‎ها نیازمند لایروبی هستند و باید تعداد این آب‎بندان‎ها افزایش یابد.

سیدحسینی گفت: باید کاربری اراضی که از سوی بنیاد مستضعفان به کشاورزان واگذار می‎شود تغییر نکند و کشاورزان آن قطعه زمین را به‎عنوان مرتع نگه‎ دارند و بدون آنکه آن را تبدیل به اراضی کشاورزی کنند در همان قالب مرتع از آن بهره‎مند شوند.

وی ادامه داد: باید مصوب شود تا واگذاری اراضی از سوی بنیاد مستضعفان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

دادستان مرکز گلستان افزود : مسائلی مانند آب‎بندان‎ها و بوته‎کاری باید در دستور کار قرار بگیرد چراکه بوته‎کاری در بیابان‎زدایی اثرگذار بود و پیگیری هستیم تا این مهم تحقق یابد و بودجه‎ای برای این موضوع در استان اختصاص پیدا کند.   انتهی پیام /گ   باید از تصرف و انجام تخلف  در منابع ملی و طبیعی جلوگیری کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از زمین خواری 3000 میلیارد تومانی در گیلان با اقدام قوه قضاییه/ خداییان: سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت 83409 مترمربع را گرفت/ سند تک برگ به نام دولت صادر شد

به گزارش جماران؛ با پیگیری سازمان بازرسی از تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت ۸۳۴۰۹  مترمربع واقع در شهر آستارا به ارزش حداقل 3.000.000.000.000 تومان توسط اشخاص حقیقی جلوگیری و سند مالکیت بنام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

خدائیان رئیس سازمان بازرسی از سنددار شدن اراضی برکه پریان با ورود این سازمان خبر داد و گفت: پیرو اطلاعیه واصله برخی افراد درخواست صدور سند مالکیت برای زمین موسوم به برکه پریان، در یک موقعیت مطلوب و بهترین نقطه شهر آستارا و در مجاورت دریا (مجاور بازارچه مرزی) به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع را کردند و دستگاه‌های متولی نیز صدور سند مالکیت را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از ورود بازرسی کل استان گیلان و با اخذ اصل پرونده‌های ثبتی، مطالعه و مداقه فنی مستندات و نیز شنیدن توضیحات نمایندگان ادارات متعدد مشخص شد اراضی مذکور ملی است.

خدائیان تصریح کرد: با توجه به مستندات موجود، از صدور سند مالکیت بنام شخص مدعی جلوگیری و همزمان اقدام لازم جهت هماهنگی و همکاری و تهیه نقشه‌های حدنگاری (کاداستر) از سوی دستگاه‎های متولی به ویژه ادارات منابع طبیعی، شهرداری، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و ثبت اسناد و املاک در دستور کار قرار گرفت.

 

 

رئیس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذیربط در بازرسی کل استان گیلان نهایتا دو فقره سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جمعاً به مساحت بیش از ۲۸ هکتار من جمله زمین مربوط به برکه پریان صادر شد.

وی یادآور شد: بر اساس نقشه و مشخصات موجود، مساحت دقیق عرصه مربوط به برکه پریان به میزان ۸۳۴۰۹ مترمربع است که در شرایط موجود و بر اساس حداقل قیمت کارشناس رسمی دادگستری ارزش حداقل 3.000.000.000.000 تومانی دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری، و به دنبال پیگیری‌های بعدی سازمان بازرسی، سند مالکیت برکه پریان به نام سازمان ملی زمین و مسکن منتقل و مقرر است در راستای حقوق عامه به عنوان فضای سبز، احداث پارک و پارکینگ عمومی بازارچه مرزی آستارا در اختیار شهرداری و برای استفاده مردم عزیز آستارا قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • جلوگیری از زمین خواری 3000 میلیارد تومانی در گیلان با اقدام قوه قضاییه/ خداییان: سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت 83409 مترمربع را گرفت/ سند تک برگ به نام دولت صادر شد
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • ۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • آزادسازی ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی فومن
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود