Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رحمتی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری از برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در استان خبر داد و گفت: مرحله استانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز از روز گذشته دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا فردا چهارم اردیبهشت ادامه خواهد داشت همچنین پنجم اردیبهشت نیز  پنجمین دوره مسابقات فرهنگیان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مرحله آموزشگاهی این رقابت‌ها در آذرماه سال گذشته و مرحله شهرستانی نیز در بهمن و اسفندماه برگزار شده است، تصریح کرد: 1400 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در مرحله استانی در 11 رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در مجموع 80 نفر آن‌ها به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

رحمتی در ادامه افزود: دانش‌آموزان از مقطع متوسطه دوم در 11 رشته در سه موضوع قرآن، عترت و نماز از جمله قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، تفسیر، حفظ موضوعی(منبع کتاب‌های درسی) و حفظ عمومی و ویژه از جمله حفظ 5جزء‌، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، در موضوع عترت در رشته: نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی و اذان ویژه پسران و همچنین در موضوع نماز در رشته‌های احکام و انشاء نماز و دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول نیزدر رشته حفظ، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل به رقابت خواهند پرداخت.

وی به محل مسابقات اشاره کرد و گفت: دختران در دارالقرآن حضرت زهرا(س) واقع در خیابان پاسداران و پسران نیز در سازمان دانش‌آموزی واقع در خیابان 13 آبان شهرکرد مشغول مسابقات هستند.  

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان در پایان اظهار کرد: پنجم اردیبهشت نیز 51 نفر از برگزیدگان مراحل شهرستانی در سه رشته حفظ، 10 جزء و نهج‌البلاغه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری مسابقات دانش آموزی مرحله استانی سی و هشتمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ