Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران انگلیسی و اسپانیایی از یافتن روشی برای جایگزین کردن گاز یخچال خبر داده‌اند که در قالب آن از کریستال‌های پلاستیکی سازگار با محیط زیست برای ایجاد سرما استفاده می‌شود.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، پژوهشگران انگلیسی و اسپانیایی از یافتن روشی برای جایگزین کردن گاز یخچال خبر داده اند که در قالب آن از کریستال‌های پلاستیکی سازگار با محیط زیست برای ایجاد سرما استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در این روش کریستال‌های پلاستیکی نپنتیل گلیکول تحت فشار برای تولید سرما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از جمله دیگر مزایای کاربرد این روش می‌توان به افزایش امنیت و ارتقای کارآیی سیستم‌های خنک کننده و تولید سرما اشاره کرد.

استفاده از انواع یخچال‌های صنعتی و خانگی هم انتقال و هم نگهداری انواع مواد غذایی را تسهیل کرده، اما هیدروفلوئوروکربن‌ها و هیدروکربن‌ها که گاز‌های اصلی سرماساز در یخچال‌ها محسوب می‌شوند هم سمی و هم قابل اشتعال بوده و هم به محیط زیست آسیب جدی می‌زنند.

این گاز‌ها در دستگاه‌های تهویه مطبوع نیز کاربرد دارند و بررسی‌ها نشان می‌دهد یک پنجم انرژی تولیدی در جهان ناشی از مصرف این گاز‌ها در یخچال‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع است.

در سیستم جدید به جای فشرده سازی و انبساط این گاز‌های سمی و خطرناک از کریستال‌های نپنتیل گلیکول تحت فشار قرار گرفته در میدان مغناطیسی استفاده می‌شود که همین امر باعث سرد شدن سریع و شدید آن‌ها می‌شود. کم هزینه بودن دیگر مزیت این روش جدید است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گاز یخچال محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز

دریافت 46 MB

به گزارش خبرنگار مهر، ۶۴ دستگاه ویلای غیرمجاز ساخته شده در اراضی جلگه‌ای جنگلی یک روستا در نوشهر اواخر سال قبل با ورود دستگاه قضائی تخریب شد و جای آن درخت کاشته شد.

این درختان اکنون جوانه زدند و در حال رشد هستند.

رئیس کل دادگستری مازندران روز چهارشنبه از عرصه درختکاری در اراضی جلگه‌ای جنگلی بازدید کرد..

کد خبر 6087933

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • قیمت یک جرعه آب خنک در تهران قدیم
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • گواردیولا: بازیکنانم باید دو روز در یخچال بمانند!
  • یخ دارم! یخ بلوری! | بهای یک جرعه آب خنک در تهران قدیم
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند